همه چیز در مورد کفش ایمنی | از تاریخچه تا ضرورت استفاده

تاریخچه کفش های ایمنی و اهمیت استفاده از آن

حتما شنیده‌اید که می‌گویند اول ایمنی بعد کار! کار در محیطی که رخ دادن هر گونه اشتباهی ممکن است منجر به آسیب دیدن و به خطر افتادن سلامت کارکنان شود، نیاز به رعایت ایمنی بیشتری دارد. مسلما هیچ کس دلش نمی‌خواهد در چنین موقعیتی قرار بگیرد. برای علاج پیش از وقوع چنین مشکلی، استفاده از لباس و ابزار ایمنی ضروری بنظر می‌رسد. خرید کفش ایمنی، یکی از ضروریات لازم برای محافظت از پاهای شما در برابر سوختگی ، بریدگی، سوراخ شدن و ضربه است. کفش ایمنی مناسب می‌توانند از لغزش و زمین خوردن که می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری مانند شکستگی استخوان و آسیب به سر شود، جلوگیری کند.

شروع و لزوم استفاده از کفش ایمنی و محافظت از پا را می توان از ابتدای قرن 20 در نظر گرفت، زمانی که تجهیزات ایمنی صنعتی برای اولین بار به یک مسئله تبدیل شد. پیش از آن، جایگزین کردن کارگر آسیب دیده ارزان‌تر از ارائه اقدامات ایمنی بود! رفته رفته با تغییر استانداردها و قوانین کار، استفاده از کفش های کار به یک ضرورت تبدیل شد. تاریخچه، ضرورت و فواید استفاده از کفش ایمنی مواردی است که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

تاریخچه کفش ایمنی

ظهور چکمه‌های ایمنی را می‌توان به آغاز قرن 20 نسبت داد؛ زمانیکه مردم شروع به پرداختن به موضوعات ایمنی صنعتی کردند. در آن زمان، قوانین جبران خسارت وضع شد. قبل از این دوره ، جایگزینی یک کارگر آسیب دیده ارزانتر و سریعتر از اقدامات ایمنی بود. در دهه 1930، شرکت Red Wing شروع به خرید و فروش چکمه‌های دارای سرپنجه استیل کرد. چکمه‌های راهپیمایی آلمانی که توسط افسرهای جنگ جهانی دوم استفاده می شدند نیز با استفاده از سرپوش های فلزی تقویت شدند.

کنگره ایالات متحده در سال 1970 قانونی را به نام قانون ایمنی و بهداشت شغلی تصویب کرد که هدف آن اطمینان از کار کارگران در یک محیط امن بود. برای اطمینان از اجرای استانداردهای ایمنی در محل کار، قوانینی وضع شد. این استانداردها شامل مواردی مانند استفاده از کفش کار ایمن در مکان‌هایی که امکان آسیب دیدگی پا وجود دارد، است. کفش ایمنی این روزها در بسیاری از صنایع مانند صنایع ساخت و ساز و معدن یک الزام اجباری است.

برخلاف بسیاری از لباس‌های محافظ دیگر، تولید کنندگان کفش‌های ایمنی مانند کمپانی موفق کاترپیلار، با توسعه صنعت مد، برای ماندن در بازار رقابت، مدل‌های زیبا و متنوعی را تولید کردند. انتظارات مشتریان دائماً تغییر می‌کند، از این رو تولید کنندگان مجبور به تولید انواع کفش کار در سبک‌های مختلف می‌شوند. علیرغم اینکه فولاد ماده اصلی مورد استفاده برای ساخت آرماتور است، ممکن است از سایر مواد کامپوزیتی یا حتی پلاستیکی برای این منظور استفاده شود.

اهمیت استفاده از کفش ایمنی

همه ما از اهمیت حفاظت پا در برابر خطرات تهدید کننده آگاه هستیم. اما معمولا اهمیت پوشیدن کفش ایمنی نادیده گرفته می‌شود. شاید با آشنایی با این 5 دلیل مهم برای استفاده از کفش ایمنی، به فکر کمک گرفتن از کفش کار مناسب بعنوان محافظ قلب دومتان بیفتید!

محافظت در برابر سقوط اشیا

هنگام کار در محیط های شلوغ و پرتحرک  مهم است که کارگران نه تنها لباس محافظ بپوشند، بلکه پاهای آنها از آسیب‌های احتمالی له شدن نیز در امان باشد. جابجایی و بلند کردن اجسام سنگین، با خطر افتادن وسایل روی پای کارگران همراه است. کفش ایمنی با بخش تقویت شده انگشتان پا می تواند به ایمنی کارگران کمک کند.

 جلوگیری از لغزش و زمین خوردن

لغزش و سقوط در هر محیط کاری ممکن است اتفاق بیفتد، به ویژه هنگامی که کفش ایمنی جزئی از لباس نیست. کفش‌های ایمنی که به خوبی متناسب باشند، به حفظ تعادل و راحتی کمک می کنند و از هرگونه سرخوردن یا لغزش جلوگیری می کنند.

به علاوه، مهم است که کفش ها دارای کشش و آج صحیح باشند، به ویژه هنگام کار روی نردبان در صنعت ساخت و ساز یا روی سطوح ناهموار.

کمک به حالت قرارگیری بدن و جلوگیری  از کشیدگی عضلات

کفش ایمنی نه تنها کارگر را در برابر زمین خوردن ناخواسته یا آسیب دیدگی محافظت می‌کند ، بلکه می تواند از کشیدگی عضلات جلوگیری کند. کفش‌هایی که به خوبی از قوس و مچ پا به خوبی پشتیبانی می‌کنند، کفشی راحت فراهم می‌کنند که به طور صحیح پا را تراز می کند، به وضعیت بدن کمک می کند و کمر درد را کاهش می دهد.

 محافظت در برابر عناصر و مواد خارجی

هنگامی که کارکنان شما در همه نوع آب و هوا مانند صنایع ساخت و ساز ، تدارکات و فرودگاه در فضای باز کار می کنند، بسیار مهم است که کفش های آنها از باران ، برف و سرمای شدید محافظت کند. کفش ها باید به خوبی عایق بندی شده و ضد آب باشند  تا از شرایطی مانند یخ زدگی و سایر مشکلات گردش خون جلوگیری کنند. به علاوه باید در برابر مواد نفتی و خورنده نیز ایمن باشند.

 محافظت در برابر شوک های الکتریکی

بدیهی است که برق در بسیاری از کارها یک عامل خطرناک بزرگ است و حتی اگر اقدامات بهداشتی و ایمنی در این زمینه اعمال شده باشد، پوشیدن کفش ایمنی مناسب برای کارگران بسیار حیاتی است. این کفش‌ها باید از مواد غیر رسانا مانند چرم یا لاستیک ساخته شوند تا از احتمال بروز برق گرفتگی جلوگیری کنند. اگر در محیطی کار می‌کنید که احتمال تجمع الکتریسیته ساکن در آن وجود دارد، کفش‌های ضد استاتیک نیز توصیه می‌شوند.

کفش ایمنی کاترپیلار

با توجه به نکات یاد شده، همیشه اطمینان حاصل کنید که از کفش ایمنی مناسبی استفاده می‌کنید  تا سلامت خود و کارکنان خود را در حین کار تضمین کنید. یکی از کمپانی‌های موفق در زمینه کفش ایمنی، کاترپیلار است. کفش ایمنی کاترپیلار با رعایت ویژگی‌های استاندارد کفش ایمنی، برای حفظ ظاهر و زیبایی هم کوشیده است. از این رو، کفش ایمنی کاترپیلار با وجود ظاهری شیک، محافظی بهینه و با قیمت مناسب برای پای شما خواهد بود.

به لطف زیره های مقاوم در برابر لغزش، از کشش و محافظت در برابر لغزش حتی هنگام راه رفتن در زمین‌های نرم و یا سطوح روغنی لذت خواهید برد. این کفش تناسب یکپارچه‌ای با پای شما ایجاد و از آن محافظت می‌کند. همچنین به کمک صفحه استیل و ساختار مقاوم در برابر ضربه، محافظت از انگشتان را تضمین می‌کند.

خرید کفش ایمنی مناسب در بولگانو

تا اینجا با ضرورت استفاده از کفش ایمنی آشنا شدید و میدانید که استفاده نکردن از کفش های ایمنی میتواند آسیب های جبران ناپذیری را برای پاهای شما داشته باشد. فروشگاه اینترنتی بولگانو با بیشتر از 6 سال سابقه فروش کفش های ایمنی استاندارد میتواند یک گزینه مناسب برای خرید شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.