کفش مناسب طبیعت گردی

کفش مناسب طبیعت گردی چه ویژگی های دارد؟

طبیعت گردی در آخر هفته یکی از لذت بخش ترین و مفید ترین کارهایست که میتوانید برای تقویت روحیه، افزایش اعتماد به نفس، بهبود عملکرد قلب و خون رسانی بهتر انجام دهید. احتمالا از تاثیر کفش مناسب طبیعت گردی بر روی کیفیت سفر خبر دارید! از این رو شناخت ویژگی کفش طبیعت گردی و بهترین مدل ها و برند ها در انتخاب مناسب کفش کمک شایانی میکند. شاید تابحال برای شما نیز پیش آمده باشد که به دلیل استفاده از کفش نامناسب برای طبیعت گردی از سفر کردن پشیمان شده باشید. چرا که کفش طبیعت گردی خوب باید بتواند از پاهای شما در برابر چالش های احتمالی محافظت کند و راحتی قابل قبولی برای پاهایتان فراهم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات کفش مناسب طبیعت گردی آشنا شوید.

ویژگی های کفش طبیعت گردی مناسب

مهم ترین ویژگی کفش های طبیعت گردی راحتی آنهاست، مسلما هیچ کس دوست ندارد با کفش های سنگین و سفت پیاده روی کند زیرا علاوه بر کاهش انرژی، فشار مضاعفی به پاها وارد میکند. معمولا کفش های که برای طبیعت گردی طراحی و ساخته شده اند ارتفاع مچ بیشتری تا پاها تحت پشتیبانی کامل کفش قرار بگیرند. سایر تکنولوژی ها و ویژگی های کفش طبیعت گردی مانند ضد آب بودن، میزان انعطاف پذیری، چسبندگی و … بستگی به نیاز شما دارد و باید بهینه ترین کفش را از نظر وزن و عملکرد انتخاب کنید.

پشتیبانی

یقیناً راه رفتن در دامان طبیعت با پیاده روی در مسیر های صاف و جاده ای متفاوت است و شما را با چالش ها و سختی های زیادی روبه رو میکند. ما به شما پیشنهاد میکنیم از کفش های طبیعت گردی که تجربه پوشیدن آنها را نداشته اید و از میزان پشتیبانی آنها مطمئن نیستید استفاده نکنید. معمولا کفش های طبیعت گردی خوب، ارتفاع بیشتری دارند و مچ پای شما را برای محافظت بیشتر می‌پوشانند.

راحتی

راحتی هر نوع کفش مردانه و زنانه مسئله ای است که باید برای همه کفش ها در نظر بگیرید. احتمالا شما بتوانید کفش های طبیعت گردی را مانند کفش های اسپرت در رنگ های و طراح های مختلفی پیدا کنید تا با استایلتان ست شوند. اما به یاد داشته باشید که شما مجبورید ساعت ها از آنها استفاده کنید. پس در مرحله اول راحتی را در نظر داشته باشید.

وزن 

طبیعتا کفش‌های طبیعت گردی به دلیل داشتن تکنولوژی های بیشتر از وزن سنگین تری برخوردار هستند. اما این دلیل نمیشود شما توجهی به وزن آنها نداشته باشید. هر چه وزن کفش طبعیت گردی سبک تر باشد بهره‌وری شما بالا تر میرود و ساعت بیشتری را میتوانید با آنها سپری کنید. به طور متوسط میتوان وزن مناسب کفش طبیعت گردی را بین 500 تا 750 گرم تخمین زد.

نکته: وزن کفش های طبیعت گردی با توجه به نوع زیره، فناوری ها، جنس رویه و … میتواند متغیر باشد.

دوام

اگر کفش شما از متریال های با کیفتی ساخته شده باشد احتمالا دوام کافی برای همراهی شما در طبیعت را دارد. بهترین راه برای انتخاب کفش پیاده روی خرید از برند های معتبر همچون کلمبیا و نورث فیس است. اما ما به شما توصیه میکنیم حداقل 2 جفت کفش برای طبیعت گردی به همراه داشته باشید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، موجب خراب شدن سفر شما نشود.

عملکرد

در آخر نوع کاربری و هدف شما از خرید کفش طبیعت گردی مناسب بودن و یا نبودن آن را مشخص میکند. در صورتی که شما بهترین کفش طبیعت گردی که شامل تمام ویژگی های بالا باشند را خریداری کنید اما مطابق با سفر شما نباشد باعث آسیب رساندن به پاهای شما میشود. به طور مثال اگر قصد شما طبیعت گردی در محیط های آبی و سرد میباشد باید به سراغ خرید نیم بوت مردانه و زنانه ضد آب بروید که از پاهای شما در برابر سرما محافظت کند اما اگر طبیعت گردی در محیط های گرم را ترجیح میدهید، خنکی صندل های طبیعت گردی تجربه خوبی را برای شما رقم میزند.

اجزای کفش مناسب طبیعت گردی

رویه کفش طبیعت گردی

برای تولید رویه کفش های طبیعت گردی مواد مختلفی به کار برده میشود که بر میزان تنفس پذیری، مقاوت در برابر آب، دوام و وزن کفش تاثیر میگذارد. در ادامه با برخی از رویه های پرکاربرد کفش های طبیعت گردی آشنا میشویم:

چرم تمام دانه: چرم تمام دانه باکیفیت ترین انواع چرم در دنیا محسوب میشود که از تنفس پذیری و مقاوت خوبی برخوردار است. معمولا کفش های طبیعت گردی که از این نوع چرم تولید شده اند از قیمت بالاتر و وزن سبک تری برخوردار هستند. ما به شما توصیه میکنیم با توجه به نیاز خود، چرم طبیعی تمام دانه را در اولویت قرار دهید.

چرم نبوک: چرم نبوک دسته دیگر از چرم طبیعی تمام دانه است که شباهت بسیار زیادی به چرم جیر دارد. این چرم از مقاوت و دوام بالایی در برابر سایش برخوردار است و دارای انعطاف پذیری قابل قبولی نیز میباشد.

مواد مصنوعی: رویه کفش هایی که از مواد پلی استر و مصنوعی ساخته شده، قاعدتا باید ارزان تر باشند. رویه این کفش ها از تنفس پذیری بالای برخوردار است و نسبت به چرم سبک تر هستند. اما به دلیل مصنوعی بودن آنها دارای دوام کمتری هستند و احتمال فرسوده شدن آنها زیاد است.

لایه میانی کفش های طبیعت گردی

لایه میانی در کفش هایی طبیعت گردی نقش بسیار مهمی در دفع ضربه به پاهای شما هنگام عبور از صخره ها و مسیر های ناهموار دارد. موادی که در لایه میانی مورد استفاده قرار میگیرد در میزان انعطاف پذیری کفش طبیعت گردی نیز نقش دارد که معمولا کفش هایی که از انعطاف پذیری کمی برخوردار هستند احساس خوبی را به شما منتقل نمیکند. البته ناگفته نماند که این کفش ها ثبات بیشتری را در هنگام پیاده روی طولانی مدت فراهم میکنند. به طور معمول رایج ترین موادی که در کفش های طبیعت گردی و پیاده روی استفاده میشود EVA یا پلی اروتان است.

زیره کفش طبیعت گردی

هر موقع سخن از زیره کفش میشود نام زیره رابر میدرخشد. زیره رابر یکی از بهترین متریال های است که شرکت های تولید کننده کفش طبیعت گردی از آن استفاده میکنند. این نوع زیره به دلیل انعطاف پذیری بالا، چسبندگی و مقاومتی که در برابر سایش و لغزش دارند بسیار محبوب هستند.

در حال برنامه ریزی برای رفتن به کجا هستید؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد مسیر شما در خرید نوع کفش طبیعت گردی تاثیر گذار است. در ادامه با کفش های طبیعت گردی مناسب مسیر های مختلف آشنا میشویم:

مسیر های هموار: توصیه می‌کنیم کفشی را انتخاب کنید که راحتی پاهایتان را برای پیاده روی طولانی ساپورت کنند. در این مدل از مسیر های شما نیاز به کفش های طبیعت گردی سنگین و یا پیشرفته ندارید و میتوانید با خرید یک کفش پیاده روی اورجینال و یا صندل ها لحظات خوبی را سپری کنید.

مکان های شیب دار: اگر در زمین های ناهموار تری قدم می زنید، با یک جفت کفش طبیعت گردی انتخاب کنید. طراحی این کفش‌ها محکم و محافظت کننده است تا برای گشت و گذارهای طولانی از آنها استفاده شود. شما میتوانید با در نظر گرفتن ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره شد مناسب ترین کفش طبیعت گردی را خریداری کنید. در ضمن اگر نیاز به مشاوره برای خرید کفش طبیعت گردی مناسب دارید میتوانید با پشتیبانی سایت بولگانو در ارتباط باشید

بعضی از افراد راحتی و سبک بودن صندل و سبک‌های دیگر کفش باز را دوست دارند، شاید پوشیدن صندل طبیعت گردی در کنار ساحل عاقلانه و جذاب باشد، اما برای پیاده‌روی طولانی مناسب نیستند. پاهایتان سریعتر از آنچه فکر می‌کنید احساس ناخوشایند می‌کنند و احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر است. از پاهای خود محافظت کنید! در هر حال، صندل‌ها ارزان و سبک وزن هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌‌کنند، می‌توانید یک جفت با خود به همراه ببرید. کمپانی کلمبیا، صندل‌های طبیعت گردی زیبا و راحتی را طراحی کرده‌است که میتوانید آنها را در سایت بولگانو مشاهده کنید.

معرفی انواع کفش طیبعت گردی

فواید کوهنوردی و طبیعت گردی بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که در ابتدای مقاله به آنها اشاره تاثیر مثبتی را بر روی بدن و ذهن میگذارد. تا اینجا با ویژگی ها، اجزا و انواع مسیر های طبیعت گردی آشنا شدیم. در ادامه انواع کفش هایی که برای طبیعت گردی مناسب هستند را به همراه بهترین برند ها معرفی میکنیم!

کفش‌های پیاده‌روی:

کفش پیاده روی مردانه یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای رفتن به دامان طبیعت است زیرا آنها وزن بسیار سبکی دارند و میزان خستگی را کاهش میدهند. پیاده روی بخش بزرگی از طبیعت گردیست اما توجه داشته باشید کفش های این دو موقعیت از نظر طراحی و تکنولوژی با یکدیگر متفاوت است. توصیه میشود اگر قصد انجام طبیعت گردی های یک روزه و سبک را دارید استفاده از کفش پیاده روی عاقلانست زیرا راحتی فوق العاده ای را برای پاها به ارمغان می‌آورند. البته ناگفته نماند که هر کفشی برای پیاده روی استاندارد نیست و انتخاب کفش پیاده روی مناسب نیاز به آگهی و تخصص دارد که با مراجعه به مقالعه مذکور هر انچه که نیاز است بدانید را برای شما بازگو میکنیم. اما اگر به قرار است به صورت حرفه ای به طبیعت گردی بروید، گزینه های دیگری را در ادامه به شما معرفی میکنم که میتوانید به سراغ آنها برورد.

کفش‌ کوهنوردی:

این مدل کفش ها همانطور که از نامشان پیداست مناسب کوهنوردی و مسیر های سخت هستند. اصولا این کفش ها دوام و مقاومت بالایی دارند و وزن بیشتری نسبت به کفش های عادی دارند. اگر قصد خرید این نوع کفش ها را دارید به شما پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید کفش کوهنوردی را مطالعه کنید تا با انواع مدل ها و عملکرد آنها آشنا شوید.

کفش‌های کمپینگی :

کفش‌هایی مانند انواع مدل های کفش پیاده روی مردانه و زنانه برند کلمبیا هستند که با طراحی خاصشان به شما کمک می‌کنند در اثر وزن زیاد کوله و راه رفتن طولانی مدت، آسیبی به پاهایتان نرسد. این کفش ها از پشتیبانی خوبی برخوردار هستند و میتواند جایگزین مناسب برای بوت های سنگین طبیعت گردی باشد.

صندل طبیعت گردی:

برخی افراد استفاده از صندل را به خاطر خنک بودن و راحتی ترجیح می‌دهند، هر چند صندل به خوبی کفش نیم‌تواند از پای شما محافظت کند، اما صندل‌های طبیعت گردی برندهایی نظیر مرل و کلمبیا می‌توانند به سالم ماندن پا و حفظ سلامت در اثر راه رفتن کمک شایانی کنند.

آشنایی با برند های معتبر کفش طبیعت گردی

کلمبیا:

اگر شما هم جز افراد علاقه مند به طبیعت گردی باشید احتمالا کلمبیا برای شما نامی آشنا محسوب میشود. برند کلمبیا در سال 1991 فعالیت خود را در زمینه تولید کفش های کوهنوردی و طبیعت گردی آغاز کرد. کفش های این برند به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد مانند ضد آب بودن توانسته فروش چشمگیری را داشته باشد. امروزه نیز کلمبیا از صنعت کفش عقب نمانده و با تولید کفش های طبیعت گردی با کیفیت با جدیدترین تکنولوژی ها توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

نورث فیس

مسیر های طبیعت گردی همیشه هموار نیستند و گاهی اوقات نیاز دارید که به سراغ کفش های حرفه ای تری بروید. برند نورث فیس با تولید کفش های تخصصی کوهنوردی و طبیعت گردی سهم بزرگی از بازار این نوع کفش ها را در دست دارد. به طوری که کمتر کوهنوردی پیدا میشود که نام این برند خوش آوازه را نشنیده باشد. شما میتوانید انواع مدل های کفش کوهنوردی مردانه و زنانه از این محبوب را در بولگانو پیدا کنید.

مرل

کفش های کوهنوردی و طبیعت گردی مرل یکی از انتخاب های جذاب و ایده‌آل علاقه مندان به طبیعت گردی است. در واقع میتوان گفت بیشتر محبوبیت برند Merrell مربوط به قیمت مناسب محصولاتش است. بسیاری از متخصصان معتقد‌اند کفش های طبیعت گردی این کمپانی در سطح پایین تری از برند های پرچم داری مانند نورث فیس و کلمبیا قرار دارند. اما با این حال اگر به دنبال یک کفش کوهنوردی سبک و راحت هستید و توانای خرید کفش هایی حرفه ای تر که مسلما گران تر هستند را ندارید، میتواند کفش مرل اصل را از فروشگاه بولگانو خریداری کنید.

کفش سالامون

کفش های سالامون یکی از بهترین انتخاب ها برای طبیعت گردیست. این کفش بسیار با دوام، با کیفیت و قابل اعتماد هستند به طوری که مورد توجه دونده های حرفه ای در سراسر دنیا قرار دارند. یکی از تکنولوژی هایی کفش سالامون contagrip نام دارد. این فناوری به گونه طراحی شده که از کفش های طبیعت گردی سالامون در انواع سطوح استفاده کنید بدون اینکه نگران لیز خوردن کفش باشد. در واقع چسبندگی بالای کفش های سالامون سبب تمایز این برند از سایر کمپانی ها شده است.

سخن پایانی

همانطور که میدانید کفش ها تاثیر به سزایی در سلامت و نگهداری از پاهای شما دارند و آشنایی با ویژگی های آنها کمک میکند خرید بهتری داشته باشید. در این مقاله نکاتی که باید در هنگام انتخاب کفش طبیعت گردی مناسب به آن دقت کنید با شما در میان گذاشتیم و برند های معتبری که در این حوزه فعالیت میکنند را به شما معرفی کردیم. در آخر ناگفته نماند که شما انواع مدل های اورجینال از این برند ها را میتوانید با مناسب ترین قیمت را در فروشگاه بولگانو مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.