راهنمای اندازه گیری سایز پا

راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش

وقتی صحبت از کفش می‌شود، تناسب نامناسب می‌تواند استایل و تمرکز شما را محدود کند. اندازه نادرست کفش علاوه بر این‌که تأثیر منفی بر روی پا و کمرتان دارد، همچنین می‌تواند فعالیت‌های شما را مختل نماید. خوشبختانه، پیدا کردن اندازه پای شما یک فرآیند ساده است؛ ما در این این‌جا راهنمای اندازه گیری سایز کفش را آورده‌ایم، با ما همراه باشید تا سایز متناسب خود را به راحتی خریداری کنید.

چگونه سایز کفش خود را اندازه گیری کنیم؟

راه‌های انگشت شماری برای یافتن اندازه پای شما وجود دارد. شما می‌توانید آن را به صورت حرفه‌ای توسط یک متخصص پا انجام دهید و سایز پاهای شما را توسط دستگاه اندازه گیری سایز پا به دست آورد. اما نیازی به اینکار نیست و شما میتوانید با روش های که در ادامه به شما معرفی میکنیم سایز پای خود را به راحتی و با دقت اندازه گیری کنید تا در زمان خرید اینترنتی کفش با مشکل مواجه نشوید.

دستگاه اندازه گیری پا Brannock

وسایل مورد نیاز برای اندازه گیری دقیق سایز پا:

  • دو تکه کاغذ بزرگتر از پایتان
  • نوار
  • مداد یا خودکار
  • خط كش

نکته: قبل از اندازه‌گیری سایز پا، جوراب‌هایی را که می‌خواهید با کفش بپوشید را پوشیده و توجه داشته باشید که جوراب‌های کفش‌هایی مانند پیاده‌روی و دویدن بهتر است، ضخیم باشد. همچنین توصیه می‌شود اندازه‌گیری را در پایان روز، زمانی که پای شما در پهن‌ترین حالت خود قرار دارد، انجام دهید.

روش های اندازه گیری سایز کفش

روش اول

1. کاغذ را با نوار چسب روی زمین طوری بچسبانید که نزدیک دیوار باشد. (اگر پای شما بزرگتر از یک ورق کاغذ است، دو تکه را به هم بچسبانید به گونه‌ای که یکی کمی روی دیگری قرار گیرد مهم است که کاغذ نلغزد تا بتوانید اندازه‌گیری مناسبی را انجام دهید..همچنین مطمئن شوید که وزن کامل خود را روی پا دارید تا دقیق‌ترین حالت اندازه گیری انجام شود.

2. یک پا را روی کاغذ گذاشته و پاشنه خود را روی دیوار قرار دهید

3. طرح کلی پای خود را روی کاغذ علامت بزنید. راحت‌ترین کار این است که کسی در این مرحله به شما کمک کند. مطمئن شوید که خودکار یا مداد در زاویه 90 درجه قرار دارد.

4. با استفاده از خط کش خود، بلندترین و عریض‎‌ترین قسمت‌های پای خود را اندازه بگیرید. ممکن است بخواهید چند بار پای خود را برای نتایج دقیق‌تر اندازه‌گیری کنید.

5. این روند را برای پای دیگر تکرار کنید. امکان دارد پای دیگر بزرگتر از اندازه قبلی باشد.

  • و یا می‌توانید همانند عکس زیر پای خود را روی یک تکه کاغذ قرار دهید.
  • انتهای پاشنه پا و جلوی انگشت شصت پای خود را خط بکشید.
  • فاصله بین این دو خط را مانند شکل زیر اندازه بگیرید و در جدول های زیر قرار دهید تا سایز واقعی خود را پیدا کنید.

هنگامی که نتایج خود را با جدول سایز کفش مقایسه می‌کنید، بهتر است، از عدد پای بزرگتر خود استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر کفشی برای کودک می‌خواهید انتخاب کنید، یک سایز بزرگتر ممکن است مفید باشد تا فضای رشد برای آنها فراهم شود.

روش دوم

در این روش می‌توانید کفی کفش قبلی خود را از کفش خارج کرده و طول آن را اندازه گرفته و در جدول‌های زیر قرار دهید تا سایز واقعی خود را بیابید.

⚠️ سایز صندل با کفش کمی متفاوت می‌باشد و معمولا صندل را نیم یا یک سایز کوچک‌تر در نظر بگیرید.

قبل از هر چیز به این چند نکته توجه داشته باشید:

کفش‌های هر کمپانی (برند) از نظر قالب سایز، کمی متفاوت می‌باشند. بنابراین باید سعی کنید نمودار مارک‌هایی را که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید، بررسی کنید.

  • کفش‌ها در انواع مختلف (اسپرت، مجلسی، ایمنی و …) سایز پا متغییری دارند.
  • برندهای معتبر و اورجینال تقریبا از یک استاندارد کلی سایز پیروی می‌کنند.
  • به یاد داشته باشید عواملی نظیر عرض، قوس و کف پا نیز در تعیین سایز پای شما تاثیر دارد.

سایز انواع کفش‌های اسپرت، مجلسی، ایمنی و بوت و نیم بوت

اگرچه اندازه‌گیری پای شما می‌تواند به شما یک تصور تقریبی از سایزتان بدهد، اما امتحان کردن کفش و بررسی تناسب آن نیز مهم است. تناسب مورد نظر شما بسته به نوع کفشی که می‌خرید، متفاوت می‌باشد.

کفش های مخصوص ورزش

گیره‌های بیس بال و سافت بال: وقتی به دنبال گیره‌های بیسبال و سافت بال هستید، تناسب و راحتی بسیار مهم است. انگشتان پای شما باید به راحتی حرکت کنند، اما توجه داشته باشید که فاصله بین بلندترین انگشت پا و جلوی گیره بیش از 6.35 میلی‌متر  نباشد.

کفش‌های بسکتبال: کفش‌های بسکتبال دارای انواع تکنیک‌های بسته شدن برای محکم کردن رویه هستند. صرف نظر از استایل، پای شما نباید در قسمت بالا و روی زیره میانی کشیده شود. برای بهترین تناسب، به دنبال فضایی به اندازه بند انگشتی در جعبه پنجه باشید، همچنین در قسمت پاشنه‌  نباید گشاد بوده و لیز بخورد.

پیدا کردن سایز کفش‌ فوتبال: کفش‌های فوتبالی به شما کمک می‌کنند تا پای خود را در زمین نگه دارید، بنابراین می‌خواهید یک تنه مناسب در پاشنه پا داشته باشید. همچنین باید حدود 7/12 را بین بلندترین انگشت پا و جلوی گیره خود قرار دهید.

گیره‌های فوتبال: گیره‌های فوتبال باید تناسب محکم‌تری نسبت به کفش استاندارد شما داشته باشند. پاشنه و رویه باید صاف بوده و از سر خوردن پای شما جلوگیری شود. شما باید 6.35 میلی‌متر فاصله بین انگشتان پا و جلوی گیره داشته باشید.

با راهنمای اندازه‌گیری سایز کفش و رعایت نکات گفته شده می‌توانید، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید و با خیال راحت ورزش کنید.

کفش‌های اسپرت

کفش‌های پیاده‌روی: مهم‌ترین بخش در کفش‌های پیاده‌روی، قسمت پنجه می‌باشد. همانطور که از نام آن پیداست، جعبه پنجه قسمتی از کفش است که انگشتان پای شما را می‌پوشاند. یک جعبه انگشت بسیار کوچک، عضلات پای شما را محدود می‌کند. پهنای انگشت شست را بین بلندترین انگشت پا و جلوی کفش خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که «شست پا» در همه افراد بلندترین انگشتانشان نیست.

کفش‌های مخصوص دویدن: کفش‌های مخصوص دویدن باید در سرتاسر پا مناسب بوده و فضایی در انگشتان پا داشته باشند. هنگامی که با انگشت شست خود به پایین فشار می آورید، بایستی حدود نیم تا یک عرض انگشت شست، در جلوی کفشتان فاصله وجود داشته باشد.

راهنمای سایز کفش مجلسی

کفش‌های مجلسی به‌خصوص کفش زنانه بهتر است بزرگ‌تر از سایز واقعی خریداری شود. زیرا به دلیل پاشنه و مدلی که دارد، در صورت تنگ بودن پا را به شدت اذیت می‌کند و مناسب نیست.

بوت و نیم بوت‌ها

سایزهای نامناسب بوت‌ها عوارض خطرناکی را در پی دارند. پوشیدن یک جفت بوت خیلی بزرگ می‌تواند در کوتاه مدت باعث ایجاد درد شود و به مرور زمان مشکلات جدی و بزرگ‌تری ایجاد کند. از مشکلات عمده‌ای که می‌تواند داشته باشد، ایجاد میخچه است. از دیگر موارد می‌توان به التهاب تاندون آشیل یا مشکلات رباط مچ پا اشاره کرد.

همچنین با پوشیدن بوت‌های کوچک مشکلاتی از قبیل التهاب تاندون و میخچه و ناخن‌های فرورفته خواهید داشت. همچنین بوت‌های تنگ محل خوبی برای رشد میکروارگانیسم ها است، زیرا مشکلات تورم بهترین شرایط را برای ورود باکتری ایجاد می کند. برای تهیه بوت‌ها و نیم بوت‌ها بایستی موارد زیر را رعایت کنید.

کفش کار و ایمنی

انتخاب سایز کفش های ایمنی و کار معمولا با پوشیدن کفش بهتر مشخص میشود و خرید کفش ایمنی به صورت اینترنتی میتواند کمی دشوار باشد به همین دلیل مهم است که از یک فروشگاه معتبر که امکان بازگشت کفش وجود داشته باشد خرید کنید. داشتن یک کفش ایمنی با سایز مناسب میتواند بهره وری، راحتی و ایمنی پای شما را افزایش دهد. به شما پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر راهنمای سایز کفش ایمنی را در فروشگاه بولگانو مطالعه کنید.

نکاتی تکمیلی اندازه گیری سایز پا:

توجه داشته باشید اگر سایز پا شما با یکی از دوستان و یا اعضای خانواده یکی است، دلیل نمیشود کفش هایی را با سایز برابر خریداری کنید. زیرا سایز کفش طبق طول آن اندازه گیری میشود. در صورتی که علاوه بر طول عوامل دیگری در اندازه گیری سایز پا تاثیر گذار است:

عرض کفش

همان‌طور که در بالا آوردیم، بهتر است اندازه‌گیری در شب انجام شود، زیرا پهنای پای شما پس از یک روز طولانی ایستادن، راه رفتن و دویدن به دلیل تورم، همیشه بیشتر است.

ارتفاع پاشنه کفش

در انتخاب بوت‌های پاشنه بلند و چرم لازم است، سایز بزرگتری را انتخاب کنید تا پاهایتان حس بهتری داشته باشد. اما در کفش هایی رانینگ و پیاده روی با توجه به ساختار آنها، دقیق ترین سایز را برای پاهای خود برگزینید.

پشتیبانی قوس

اگر شما مشکلاتی مانند صافی کف پا، فاسیای کف و یا هر مشکل دیگری دارید، لازم است کفش شما بزرگتر از اندازه معمولی باشد.

اتاق انگشت پا                  

اتاقک پنجه پا نباید کوچکتر از 25 میلی‌متر باشند. زیرا با توجه به مطالب بالا، پوشیدن کفش های خیلی تنگ باعث برخی مشکلات سلامتی می شود. این مورد را در کفش های تخصصی رانینگ بیشتر مشاهده میکنید زیرا انگشتان پای شما در هنگام دویدن نیاز به فضای کافی دارند.

فرم پا

در اکثر موارد پاهایی که به صوت low volume هستند سایز کوچکتری نسبت به high volume دارند. زیرا علاوه بر طول، قوس، پهنا و… نیز در سایز پا تاثیر فراوانی دارد.

در آخر

شما می توانید با مطالعه دقیق راهنمای اندازه‌گیری سایز کفش و اندازه‌گیری دقیق، به جدول سایز کفش که در پایین آورده‌ایم، مراجعه کرده و کفش‌هایی با سایز متناسب و راحت را در برندهای اورجینال سایت بولگانو خریداری نمایید.

سایز بندی کفش نایک

11 نظر در “راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش

  1. مجید می گوید :

    درود
    لطفن جدول برندهای دیگه رو هم اضافه کنید.
    سپاسگزارم از مرام و معرفت و کفش های خوب تون

    • علیرضا می گوید :

      درد آقا مجید عزیز
      چشم ممنونم که نظرتون رو برای ما ارسال کردید ?

      کدوم برندها بنظرتون باید اضاف بشه ؟

  2. رضا رادمنش می گوید :

    سلام
    وقت بخیر
    لذت بخش هستش که میشه راحت انتخاب کرد پرداخت رو انجام داد و مطمئن بو از جنس خریداری شده

    • علیرضا می گوید :

      درود
      اکسسوری مثل بند هزینه خیلی بالایی داره و به راحتی گیر نمیاد برنامه بلند مدت برای این محصولات داریم ولی بزودی خیر

  3. شهلا رضایی می گوید :

    اکثر مقاله های اندازه گیری سایز پا فقط سایز طول پا رو اندازه میگیرن کسای که پاهای پهنی دارند چیکار باید بکنند؟؟

    • ali reza می گوید :

      بله خانم رضایی،به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید و حتما راه حل این مسئله رو به مطلبمون اضافه میکنیم اما بهترین راه اینه که بصورت حضوری به فروشگاه کفش تشریف ببرید و کفش رو امتحان کنید و از اونجایی که قالب کفش های برند های مختلف هم فرق میکنه،ممکنه تو انتخاب سایز به مشکل بخورید پس اگر قصد خرید اینترنتی کفش رو دارید از سایتی مثل بولگانو خرید کنید که امکان مرجوع کالا براتون فراهم باشه

  4. وحیدناصری می گوید :

    با سلام،، مرسی از کارهای زیباتون،، قبلا خیلی از برند های شما خرید میکردم بعد از گرونی متاسفانه قادر به خرید نبودم ولی کفش کت هنوز دارم خیلی هم نو و دوسشون دارم

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.