راهنمای انتخاب سایز مناسب کفش ایمنی

انتخاب سایز مناسب کفش ایمنی

اگر در محیطی کار کنید که خطرات احتمالی و آسیب دیدگی در آن وجود دارد، پوشیدن کفش ایمنی مناسب اجباری است. کفش های ایمنی پاهای شما را از طیف وسیعی از خطرات مختلف ایمن نگه می‌دارند. بنابراین هنگام خرید کفش ایمنی به سایز آن توجه کنید زیرا سایز نامناسب کفش های ایمنی میتواند آسیب های جبران ناپذیری را برای پاهای شما داشته باشد. برای اینکار، باید سایزی را انتخاب کنید که مناسب پاهای شما باشد تا در دراز مدت مشکلی برای پا ایجاد نکنید.

همیشه کفش‌های ایمنی خود را بپوشید و راه رفتن با آنها را امتحان کنید. فراموش نکنید که آنها را با جوراب‌هایی که قرار است با آنها کار کنید، امتحان کنید. در اینجا قصد داریم نگاهی به نحوه انتخاب سایز کفش ایمنی برای پوشیدن طولانی مدت بیندازیم.

چه سایز و چه نوعی از چکمه های ایمنی را باید خریداری کنم؟

پای دو نفر دقیقاً یکسان نیست ، بنابراین قرار نیست هیچ دو کفش ایمنی دقیقاً به یک شکل باشد.یک نکته مهم که باید به خاطر بسپارید این است که در طول یک روز، در اثر کار و ایستادن طولانی مدت، پای شما کمی متورم می‌شود. با توجه به این نکته، باید در نظر بگیرید که کمی فضای اضافی برای انگشتان و نفس کشیدن پای خود بگذارید.

اگر در فضای بیرون با آب و هوای فصلی کار می‌کنید، ممکن است در ماه‌های سردتر به عایق اضافی احتیاج داشته باشید. خرید کفش ایمنی تنگ، باعث می‌شود فضای کافی برای افزودن این لایه‌ها و یا جوراب ضخیم‌تر نداشته باشید.

هنگام استفاده از چکمه های ایمنی، همیشه همان جوراب هایی را بپوشید که به طور معمول روزانه می‌پوشید. همچنین، همانطور که در انتخاب سایز هر کفشی توصیه می‌شود آنها را در انتهای روز تست کنید تا به پای خود اجازه داده باشید که اگر قرار است در طول روز متورم شود، این اتفاق افتاده باشد.

به طور کلی، سایز کفش ها و چکمه‌ های کار طوری ساخته می‌شوند تا از نظر اندازه کمی آزاد باشند، بنابراین ممکن است اگر با جوراب های ضخیم پاهای خود را اندازه را بگیرید، کفشی را خرید کنید که برای پاهای شما بزرگ باشد.

نکته: بزرگ بودن سایز کفش ایمنی میتواند به شدت آسیب زا باشد.

انتخاب سایز کفش ایمنی

چرا سایز مناسب کفش ایمنی مهم است؟

راحتی در مورد کفش های ایمنی یک مساله مهم است. با توجه به این موضوع، رسیدن به تناسب صحیح در درجه اول اهمیت قرار دارد.اما چکمه های ایمنی چگونه باید متناسب باشند؟ کفش های کار باید کاملاً مشابه کفش‌های معمولی باشند.هر حرکتی می‌تواند اصطکاک ایجاد کند که منجر به زخم و تاول می‌شود، قطعاً این چیزی نیست که وقتی تمام روز روی پای خود هستید به آن نیاز داشته باشید!

برای بهترین تناسب، کفش های ایمنی توری می‌توانند، تنظیم شوندگی بیشتری را ایجاد کنند. از طرفی نباید چکمه‌های ایمنی را بیش از حد سفت و محکم کنید، اینکار می تواند باعث اختلال در گردش خون و همچنین کاهش میزان رسیدن هوا به پاهای شما شود. اگر پاهایتان نتوانند به درستی نفس بکشند، باعث تعریق بیش از حد و در نهایت کفش‌های کار بدبو می شود!

اگر متوجه شدید که اندازه چکمه های ایمنی شما برای شما کوچک است و اجازه حرکت اندکی را می دهد، یک کفی حمایتی ممکن است حرکت را کاهش داده و راحتی بیشتری ایجاد کند.

تفاوتی که کفش‌های ایمنی نسبت به کفش های عادی دارند یک کلاهک انگشتی سفت و سخت است که اغلب از جنس استیل است. این موضوع سهم بزرگی در انتخاب سایز کفش ایمنی دارد که باید به آن توجه کنید. این کلاه باید تمام انگشتان شما را بپوشاند و باید به گونه‌ای قرار بگیرد که کفش یا بوت کار با حرکت طبیعی راه رفتن به صورت داخل منعطف شود. اگر سایز کفش ایمنی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، کلاهک انگشت پا به درستی نمی‌نشیند و می‌تواند باعث تحریک و تاول شود.

چگونه کفش‎‌های ایمنی را سایز کنیم؟

از آنجا که بیش از 10 ساعت با کفش ایمنی کار می کنید، وجود یک تناسب خوب ضروری است. برای پیدا کردن این تناسب، مراحل زیر را دنبال کنید تا تعیین کنید یک کفش ایمنی متناسب باید چه اندازه‌ای باشد تا پاهای شما احساس راحتی کنند.

  •   بند کفش‌های خود را کاملا ببندید.
  •   با کفش ایمنی جدید خود کمی راه بروید تا راحتی را احساس کرده و میزان آن را بررسی کنید.
  •   اطمینان حاصل کنید که بوت / کفش و پای شما در مکان یکسانی خم شده‌اند.
  •   اگر در قسمت گودی  پا پشتیبانی احساس نمی‌کنید، به آن توجه کنید.
  •   قوس کفش / بوت ایمنی و قوس پای شما باید کاملاً روی هم قرار بگیرند.
  •   پاشنه شما باید احساس خوبی داشته باشد و در فنجان پاشنه قرار بگیرد.
  •   از وجود فضای کافی بین انگشتان خود و کفش را اطمینان حاصل کنید (انگشتان پا نباید نوک کفش را لمس کنند)
چکمه های ایمنی در بولگانو

جدول سایزبندی کفش ایمنی

کفش یا چکمه ایمنی را با کفش کار اشتباه نگیرید:

کفش یا چکمه های ایمنی با کمک صفحات کامپوزیتی و فلزی از انگشتان پا و پا محافظت می‌کنند. کفش ایمنی بیشتر در 2 استاندارد وجود دارد: ASTM 2413 & EN ISO 20345. پیشنهاد فروشگاه بولگانو برای خرید کفش ایمنی، کفش ایمنی کاترپیلار است. چون کفش های ایمنی این برند از تمامی تکنولوژی های مناسب و کاربردی بهره مند است که میتواند به خوبی از پاهای شما محافظت کند.

این در حالی است که کفش‌های کار (یا کفش‌های شغلی) برای انجام کارهای روزمره شما طراحی و مهندسی شده‌اند و از هیچ گونه محافظت از انگشتان برخوردار نیستند. این نوع کفش ها با استاندارد EN ISO 20347 ارائه می شوند.

برای اینکه مطمئن شوید دقیقا چه سایزی برای شما بهتر است، می‌توانید از جداول زیر استفاده کنید. کفش ایمنی کاترپیلار نیز از این استانداردها پیروی می‌کند. بنابراین می‌توانید به راحتی سایز خود را پیدا کنید.

جدول سایزبندی کفش ایمنی زنانه

جدول سایزبندی کفش ایمنی مردانه

سخن پایانی

سایز مناسب کفش ایمنی از نکته های بسیار مهم هنگام خرید کفش کار است که تاثیر بسیار زیادی در سلامت انرژی پاهای شما دارد. همانطور که در بالا اشاره شد کفش های خود را در انتهای روز بخرید زیرا پاهای شما در پهن ترین حالت خود هستند و حتما سعی کنید قبل از خرید حتما آنها را حداقل برای یک بار بپوشید و راحتی آن را بسنجید و یا اگر قصد خرید اینترنتی را دارید به شما توصیه میکنم حتما مقاله راهنمای خرید کفش ایمنی را در بولگانو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.