پنج نکته ضروری برای انتخاب کفش زنانه مناسب

پنج نکته ضروری برای انتخاب کفش زنانه مناسب

یافتن یک کفش مناسب می‌تواند ساعت‌ها به طول انجامد. کفش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید بسته به موقعیت مناسب و ظاهر نهایی که می‌خواهید بدست آورید، آن‌ها را انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند یک کار کاملا چالش برانگیز باشد.

بهتر است این را بپذیریم که زنان با کفش و کیف خود رابطه خاصی دارند. کیف و کفش لوازمی هستند که از زمان جوانی تا سنین بالاتر از آن به طور دایم استفاده می‌کنند. در حقیقت کفش و کیف می‌تواند جلوه زیبایی به لباس ما بدهد و حتی بر احساسات ما در رابطه با خودمان تاثیرگذار باشد. شاید بتوان گفت که برای بانوان هیچ چیز به اندازه یک جفت کفش و کیف جدید و زیبا، قابل مقایسه نیست. اما به جرات می‌توان گفت که همه ما در انتخاب کفش مناسب برای موقعیت‌های گوناگون، حرفه‌ای نیستیم و شاید این کار برای ما کار دشواری باشد. به همین دلیل، ما یک راهنما برای شما ایجاد کرده‌ایم تا بتوانید همیشه بهترین ظاهر را داشته باشید.

1. مطابقت رنگ کفش با کیف یا کمربند

مطابقت رنگ کفش با کیف یا کمربند، یکی از قدیمی‌ترین قوانین مد است و این دقیقا همان مشکلی است که وجود دارد، یعنی قانون قدیمی! توجه داشته باشید که شما فقط باید یک رنگ را دو بار در لباس خود تکرار کنید تا منسجم باشد و ست به نظر برسد. اگر لباسی با رنگ‌های زیاد دارید، می‌توانید کفش‌های خود را با یکی از آن رنگ‌ها ست کنید. اگر برای تحقق این امر نیاز به افزودن لوازم جانبی دارید، پیش بروید. اما به یاد داشته باشید که کفش‌های خود را فقط با یک چیز مطابقت دهید. یعنی یا با لباس یا کمربند یا جواهرات یا کیف‌تان، اما نه با همه آن‌ها.

2. هدف شما با انتخاب کفش این است که از لباس خود تعریف کنید

هدف شما از انتخاب کفش این است که از لباس خود تعریف نمایید، نه با آن رقابت کنید. اگر یک بخش اصلی در لباس‌تان بسیار پر زرق و برق است، به سراغ کفش ساده‌تری بروید. اگر لباس شما ساده یا یکنواخت است، فرصتی عالی برای نشان دادن یک جفت کفش پر زرق و برق است. نکته کلیدی در اینجا تعادل است. شما باید از داشتن یک ظاهر خسته کننده و یکنواخت جلوگیری کنید. اگر لباس شما یک رنگ است، سعی کنید از پوشیدن کفش با همان رنگ خودداری کنید.

3. نوع بدن شما هنگام انتخاب کفش مناسب اهمیت دارد

باور کنید یا نه، ولی باید گفت که نوع بدن شما هنگام انتخاب کفش مناسب اهمیت دارد. به عنوان مثال چکمه‌هایی را انتخاب نکنید که در وسیع‌ترین قسمت ماهیچه ساق پا شما قطع شوند. چکمه‌های بلند باید بالای ماهیچه ساق پا شما قطع شوند، در جایی که پا از زیر زانو شروع به باریک شدن می‌کند. هنگام پوشیدن کفش‌های تخت، از پوشیدن آن با شلوار جین لاغر خودداری کنید، وگرنه ممکن است بسیار سنگین به نظر برسید. می‌توان گفت که این سبک فقط برای افراد بسیار لاغر مناسب است. اگر پاهای بزرگی دارید، از کفش‌های انگشت‌دار که می‌توانند پاهای شما را حتی طولانی‌تر نشان دهند، اجتناب کنید. هنگامی که نوبت به پاشنه می‌رسد، زنان ریز اندام باید از پوشیدن پاشنه‌هایی با قد بیش از 4 اینچ خودداری کنند، زیرا باعث بزرگتر نشان دادن پاها می‌شود. توجه داشته باشید که با انتخاب کفش‌های با کیفیت، به دنبال کفشی باشید که پاها و نوع بدن شما را طور دیگری نشان دهد.

4. وقتی صحبت از کفشی می‌شود که انتخاب می‌کنیم، منطقی بودن همیشه آسان نیست

منطقی بودن همیشه در مورد کفش‌هایی که انتخاب می‌کنیم آسان نیست. همیشه مطمئن شوید که کفش‌های شما نه تنها برای لباس شما، بلکه برای آب و هوا و موقعیت‌های دیگر نیز گزینه خوبی است. چکمه‌های خود را برای پاییز و زمستان کنار بگذارید، تا با دامن و لباس یا شلوار جین پوشیده شود. کفش‌های پاشنه‌دار مناسب مجالس رسمی هستند. صندل و دمپایی شستی باید فقط در هوای بسیار گرم و در شرایط غیر معمول پوشیده شود. پس قبل از اینکه یک روند را دنبال کنید، مطمئن شوید که این یک انتخاب منطقی است.

5. رنگ مناسب احتمالا یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها است

هنگامی که صحبت از تطبیق کفش با لباس ما می‌شود، معمولا انتخاب رنگ مناسب، سخت‌ترین گزینه است. ساده‌ترین راه برای حل این مشکل، این است که همیشه به یاد داشته باشید که باید سعی کنید تم‌های مشابه لباس خود را پیدا کنید، یعنی روشن با روشن، تیره با تیره و خنثی با خنثی، حتی اگر رنگ‌ها حقیقتا با لباس شما مطابقت نداشته باشند، باز این مسئله را رعایت کنید. بله، می‌توانید کفش‌های مشکی را تقریبا با هر چیزی بپوشید. کفش‌های نقره‌ای هم اکنون مد هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی با رنگ بنفش یا سیاه و سفید بپوشید. توجه داشته باشید که کفش‌های سفید یا کرم فقط باید با رنگ‌های سفید، یا رنگ‌های روشن پوشیده شوند

چند نکته مهم دیگر

–         هرگز راحتی را فدای انتخاب سبک کفش نکنید. شاید لازم باشد ساعت‌ها با کفش‌های پاشنه‌دار خود راه بروید. مطمئنا این نوع کفش با موقعیت استفاده از آن همخوانی لازم را ندارد، در نتیجه هر نوع مناسبتی نوع خاصی از کفش را می‌طلبد.

–         یکی از اصلی‌ترین عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد، فصل یا هوایی است که در آن می‌خواهید کفش مورد نظر را بپوشید. استفاده از صندل و کفش‌های راحتی و سبک در بهار و تابستان و چکمه‌های بلند و کوتاه و سایر کفش‌های پوشیده برای فصول پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود.

–         لوازم جانبی را فراموش نکنید. در حالی که کفش یکی از عناصر ضروری پوشش شماست، کیف‌ها، کلاه‌ها، روسری‌ها، دستکش‌ها، عینک‌ها، جواهرات و موارد دیگر نیز چنین هستند. بنابراین حتما جستجو کنید و هنگام خرید، به مجموعه خود و نحوه ارتباط بین همه آن‌ها فکر کنید.

نکته آخر

لازم به ذکر است که انتخاب یک کفش‌ مناسب برای شما، لزوما علم نوین یا قانون نوشته شده‌ای نیست که مجبور باشید این نکات را رعایت کنید. مطمئن باشید که با انتخاب‌تان، برای مراسم بعدی خود بسیار زیبا به نظر خواهید رسید، خواه یک جلسه کاری باشد یا یک قرار ملاقات سرنوشت‌ساز.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.