کفش ایمنی گامی در مسیر درست

کفش ایمنی گامی در مسیر درست

تغییر در استانداردهای کفش، صنعت کفش را به تولید برخی از محصولات بسیار عالی تحریک کرده است. در حقیقت این یک دوره هیجان انگیز در بازار کفش ایمنی است. به راستی هرگز زمانی را ندیده‌ایم که این همه نوآوری وجود داشته باشد.

اکنون به طور گسترده تغییراتی در مواردی مانند کلاهک‌های محافظتی انگشتان پا، همراه با معرفی کفه‌های میانی محافظ از جنس پلیمر فشرده وجود دارد. این تغییرات به تولیدکنندگان این امکان را داده است تا وزن کفش‌های ایمنی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این امر باعث می‌شود تا راحتی بیشتری برای مصرف کننده آن وجود داشته باشد. در مطالعات انجام شده در این رابطه، تفاوت بین استفاده از چکمه‌های آتش‌نشانی لاستیکی و جدیدترین طرح‌ها را در کفش‌های چرمی مورد بررسی قرار دادند، که مشخص شد هنگام پوشیدن کفش برای مدت طولانی، وزن چکمه‌ها تاثیر بسزایی در کمردردهای آتش‌نشانان داشته است. این مسئله به هیچ وجه عملکرد و محافظتی را که چکمه‌های لاستیکی ارائه می‌دهند را کم نمی‌کند، در حقیقت در بعضی موارد، استفاده از کفش‌های لاستیکی در شدیدترین شرایط آب و هوایی یا در مواردی که مواد شیمیایی خطرناک زیادی وجود دارد، بسیار مناسب‌تر است.

گام مهم دیگر در بازار کفش‌های محافظ اطفاء حریق، معرفی سیستم‌های پوشش متحرک بود. این آسترها کاملا قابل شستشو هستند و به شما اجازه می‌دهند که کفش‌های چرمی‌تان سریعتر خشک شوند. مزیت مهم دیگر وجود این سیستم‌ آستر قابل جابجایی، آن است که امکان ضد عفونی آسان آستر را فراهم می‌کند و همچنین باعث خشک شدن سریعتر قسمت‌های داخلی چکمه می‌شود.

مزیت بزرگ دیگر این است که آسترها به طور کامل بازبینی می‌شوند و در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. این نوآوری‌ها می‌تواند باعث افزایش طول عمر کفش‌ها و افزایش محافظت کلی از پای افراد شود.

با توجه به افزایش درخواست‌هایی که در طی چند سال اخیر در بازار کفش ایمنی برای زنان بوده است، بسیاری از تولیدکنندگان با ارایه این گونه کفش‌ها برای خود اعتبار کسب کردند. باید پذیرفت که برای مدت طولانی کفش‌هایی که در یک محیط عمدتا مردانه تهیه شده‌اند، برای کارمندان زن قابل استفاده نبود، زیرا سایزبندی مناسب برای آنان به راحتی در بازار موجود نبوده و نیروی کار بانوان مجبور به پوشیدن کفش‎های نامناسب برای کار خود بودند.

موارد دیگری که تغییر کرده است وجود سیستم‌های بسته شدن جدید کفش است. در گذشته انتخاب چندانی برای سیستم‌های بستن کفش در دسترس نبود. انتخاب‌ها تنها چکمه‌های سبک کششی یا بنددار بود. در بازار امروز، گزینه‌های قدیمی هنوز موجود هستند، اما چند تغییر عمده وجود دارد که قبلا هرگز وجود نداشته‌اند.

کشیدن بوت هنوز بسیار محبوب است و در بسیاری از برنامه‌های کاربردی، به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی نسبتا پیچیده‌ای ندارد و به پوشنده این اجازه را می‌دهد تا چکمه‌ها را به راحتی بپوشد و از آن‌ها استفاده کند. همچنین در این گونه کفش‌ها انتقال حرارت از ناحیه پا به بیرون، از دهانه بالایی کفش بسیار مناسب است.

بخش میانی که به طور معمول ترکیبی از بند و بسته شدن زیپ را ارائه می‌دهد، به فرد این اجازه را می‌دهد تا کفش را از طریق بند تنظیم کند و سپس با استفاده از زیپ، با سرعت و سهولت نسبی کفش را ببندد و از آن استفاده کند. پس از انجام تنظیمات، دیگر نیازی به تنظیمات اتصالات دیگر نخواهد بود. ثابت شده است که چکمه‌ها در خدمات اضطراری بسیار موفق هستند و از پشتیبانی و محافظت مچ پا به طور بسیار مناسبی برخوردار هستند.

استفاده از اتصال دهنده‌های قلاب و حلقه نیز بسیار متداول شده است، به ویژه در انواع سبک کفش محافظ، از جمله کفش‌هایی که برای کارگران خدمات اضطراری در هنگام عملیات نجات ساخته می‌شوند. این کفش‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که بسیاری از تنظیمات را هنگام پوشیدن دستکش انجام دهند و در مواردی که تنظیم کفش هنگام خیس شدن بسیار دشوار می‌شود، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

سیستم دیگری که یک سال پیش با استفاده از فناوری بوت اسکی معرفی شد، معرفی یک سیستم متشکل از کابل یا سیم ریز فولادی ضد زنگ است، که به عنوان روکش استفاده می‌شود. در این روش سیستم بسته شدن با یک دکمه کششی و فشاری کار می‌کند. بدین صورت که وقتی پیچ خورده است، بدنه بخش عقب پا را کاملا تنظیم می‌کند، تا مچ پا و مفصل‌های آن را حفاظت کند. بعد از استفاده، شما می‌توانید به راحتی دستگیره را فشار داده و آن را بپیچانید تا بست آزاد شده و چکمه را درآورید.

متاسفانه بسیاری از خریداران کفش ایمنی در هنگام خرید فقط هزینه آن را در نظر می‌گیرند. البته این بدان معنا نیست که کفش ارزان قیمت ارزشی ندارد، ولی مسلما آنچه که برای آن پرداخت می‌کنید، به همان اندازه نیز دریافت خواهید کرد. نکته حایز اهمیت اینجا است، که در بسیاری از موارد با افزایش جزئی هزینه محصول، ممکن است معامله‌ای بسیار بهتر از آنچه در ابتدا تصور می‌کنید، بدست آورید.

همانطور که مطلع هستید، کفش‌های ایمنی در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها در صنایع مختلف، تاسیسات، نیروهای نظامی، آتش‌نشانی و پلیس بیشترین کاربرد را دارند. به عنوان مثال اگر یک لحظه به خدمات آتش‌نشانی نگاه کنیم، برای محافظت از آتش‌نشانان در برابر گرما، شعله و ضربه و حتی برای کارهای عادی که در ایستگاه‌ها انجام می‌شود، به کفش ایمنی مناسبی نیاز دارند.

کفش‌های ایمنی ممکن است برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر آلودگی شیمیایی و یا برای استفاده در عملیات‌های آتش‌نشانان در اطفاء حریق و یا در حوادث جاده‌ای و سایر نجات‌های تخصصی مورد نیاز باشد. در بعضی موارد، نوع کفشی که ممکن است توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد، نیاز است که دارای ویژگی‌های خاصی بوده و منحصر به فرد باشد. این مسئله در حفظ ایمنی در برابر خطرات احتمالی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وجود برنامه‌های کاربردی در بازارهای صنعتی تقریبا بی‌پایان هستند. این مسئله شامل مواردی مانند ساخت‌و‌ساز، تولید مهندسی، مونتاژهای سبک و سنگین، تدارکات و تولید نفت و گاز است. نه تنها این موارد، بلکه بسیاری از این برنامه‌ها به انواع مختلف کفش ایمنی نیاز دارند، زیرا هر کدام دارای خطرات مختلف در سطوح عملیاتی خود هستند.

انتخاب کفش ایمنی مناسب برای کارکنان خود

کل این فرآیند باید با ارزیابی ریسک آغاز شود، تا مشخص شود در حین کار ممکن است با چه عواملی روبرو شوند. هنگامی که این کار انجام شد، خواهید فهمید که چه سطح حفاظتی برای تامین کفش ایمنی مناسب مورد نیاز است. همچنین باید به مدت زمان استفاده از آن‌ها دقت کنید، به طوری که بدانید، مصرف‌کنندگان فقط برای مدت کوتاهی از این کفش‌ها استفاده می‌کنند یا برای مدت طولانی، زیرا این نکته در عملکرد و خرید نوع کفش ایمنی مناسب پراهمیت خواهد بود.

اگر مشاغل شما مستلزم قرار گرفتن در معرض عناصری مانند باران، برف و غیره باشد، گزینه‌هایی که ما پیشنهاد می‌کنیم، شما را به سمت کفش‌های چرمی هدایت می‌کند. اگر این عناصر به طور متناوب با کارکنان درگیر باشد، کفش‌های لاستیکی پیشنهاد می‌شود. این انتخاب نه تنها به خشک نگه داشتن پای فرد مصرف‌کننده کمک می‌کند، بلکه اگر در بدترین محیط‌های اینچنینی نیز استفاده شود، پا را نسبتا گرم نگه می‌دارد.

در مواردی که نیروی کار برای مدت طولانی از کفش ایمنی در شرایط نسبتا گرم استفاده می‌کند، ممکن است نیاز باشد تا از کفش‌های سبک وزن ساخته شده از پارچه‌های محافظ، استفاده شود. بدیهی است که این امر در تنفس کفش تاثیر بسیاری خواهد داشت و ممکن است به تبخیر رطوبت از داخل کفش نیز کمک کند. اگر مشخص شود که پوسته بیرونی مقاوم‌تری برای کار، مورد نیاز است، در این صورت انتخاب کفش‌هایی که از فناوری غشای قابل تنفس استفاده می‌کنند، می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مناسب‌تر باشند.

در مواردی که الکتریسیته ساکن ممکن است مشکلی ایجاد کند، باید کفش‌های ضد استاتیک را انتخاب کرد. 

از طرف دیگر، اگر مصرف‌کننده در معرض خطر برق گرفتگی باشد، نباید از کفش ضد استاتیک استفاده نمود. بنابراین کالای انتخاب شده باید از مصرف کننده در برابر آن خطر خاص محافظت کند. خریداران باید توجه داشته باشند که اگرچه کفش‌های ضد الکتریسیته ساکن از جریان الکتریکی محافظت می‌کنند، اما با توجه به شرایط استفاده از کفش و استهلاک کف کفش، این امر به مرور زمان کاهش می‌یابد. در واقع بیشتر تامین کنندگان یا تولید کنندگان معتبر خوشحال خواهند شد که در مورد عملکرد محافظ انواع کفش‌هایی که تولید می‌کنند، به شما مشاوره دهند.

یکی از مواردی که به نظر ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همیشه مورد توجه قرار گیرد، این است که کفش باید متناسب و راحت باشد. کارکنانی که مجبور به پوشیدن کفش یا چکمه نامناسب باشند، همیشه ناراضی خواهند بود.

استفاده از کفی‌های ژله‌ای می‌تواند پوشیدن کفش‌های ایمنی را به تجربه‌ای کاملا متفاوت تبدیل کند. انواع جوراب‌هایی که پوشیده می‌شوند نیز در راحتی استفاده از آن‌ها تاثیر می‌گذارد، مخصوصا وقتی که از این کفش‌ها برای مدت طولانی استفاده ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.