مقایسه کفش مخصوص دویدن در کوهستان با کفش دویدن در جاده

مقایسه کفش مخصوص دویدن در کوهستان با کفش دویدن در جاده

کفش مخصوص طبیعت گردی یا همان کفش مخصوص دویدن Trail، نوعی کفش مخصوص دویدن است که برای کمک به شما برای  دویدن و راه رفتن بی خطر در زمین‌ها و سطوح ناهموار طراحی شده است. اگر عاشق جنگل گردی و طبیعت‌گردی هستید، یا ورزش مورد علاقه‌تان دویدن در مسیرهای کوهستانی و سخت اس، یا حتی کوهنورد هستید، کفش‌های همه‌کاره مخصوص طبیعت‌گردی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

اما کفش‌های طبیعت‌گردی و Trail runnerها چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین کفش برای دویدن در مسیر ناهموار کدام است؟ اینها سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ داده می‌شود.

Trail running یا دویدن در کوهستان چیست؟

trail running یک فعالیت ورزشی است که دویدن را با کوهنوردی و طبیعت‌گردی ترکیب می‌کند. این نوع از دویدن به صورت دویدن و پیاده روی که “روی هر سطح غیر آسفالته” اجرا می شود.، نیز تعریف می‌شود که هم به کوهنوردی شبیه است و هم نوعی دویدن است. برخلاف دویدن در جاده و دویدن در پیست، این مسیر معمولاً در مسیرهای ناهموار و سخت و اغلب در مناطق کوهستانی انجام می ‌ود ، جایی که صعودها و فرودهای بسیاری می‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین برای تامین محافظت پا، پوشیدن کفش‌های مناسب و طراحی شده مخصوص اهمیت زیادی خواهد داشت.

کفش مخصوص دویدن در مسیر ناهموار چه تفاوتی با کفش مخصوص دویدن در جاده دارد؟

در نگاه اول، کفش های مخصوص دویدن در کوهستان ممکن است شباهت زیادی به کفش‌های جاده‌ای شما داشته باشند. اما در واقعیت چنین نیست. تفاوت‌های زیادی بین کفش‌های مخصوص دویدن در کوهستان با کفش‌های دویدن در سطح جاده وجود دارد. کفش های مخصوص رانندگی برای مقاومت در برابر سختی دویدن خارج از جاده ساخته شده اند که در آن سنگ های تیز ، ریشه های دندانه دار و خاک ریز وجود دارد. تفاوت های کلی بین کفش های دویدن جاده و کفش های رانینگ دنباله دار عبارتند از:

کفش مخصوص دویدن در کوهستان

  •   زیره لاستیکی چسبناک و / یا زیره دندانه‌دار برای بهبود چسبندگی بر روی خاک و سطح نرم
  • صفحه صخره‌ای برای محافظت در برابر سنگها و ریشه های دندانه دار اضافه شده است
  • افزایش ویژگی‌های دوام برای زمین های ناهموار
  • سفت تر

کفش مخصوص دویدن در جاده

  • زیره لاستیکی صاف و دمیده شده برای خوب قرار گرفتن در سطح جاده
  • بدون صفحه سنگ
  • اضافه وزن با دوام ، اما به طور کلی مقدار کمتری برای کاهش وزن وجود دارد
  • انعطاف پذیر‌تر

زیره بیرونی: کف کفشهای مخصوص دویدن در کوهستان دارای عاج‌هایی هستند که به شما در مانور در زمین‌های سخت کمک می‌کنند. در بسیاری از آنها از لاستیک در کف خارجی برای کمک به جذب شوک و محافظت از پاهای شما در برابر سنگ استفاده شده‌است.

رویه: رویه کفش‌های مخصوص دویدن در طبیعت معمولاً ترکیبی از پارچه‌های قابل تنفس و مقاوم در برابر آب هستند.

زیره کف: علاوه بر کف میانی که در کفش‌های مخصوص دویدن در جاده خود هم استفاده شده‌است، برخی از کفش‌های مخصوص دویدن در کوهستان دارای صفحات سنگی هستند که به شما کمک می‌کند تا در زمین‌های خارج از جاده پایدار باشید.

.

کشش بهبود یافته: trail runner برای کشش بهتر در خارج از جاده نسبت به کفش‌های دویدن در جاده طراحی شده‌اند. شرکت‌ها به چند روش مختلف کنترل را بهبود می بخشند:

بعضی از کفش‌ها از لاستیک چسبناک برای بهبود چسباندن شما روی سنگ‌ها، چوب‌های مرطوب و سطوح دیگر استفاده می‌کنند.گرچه بسیاری از کفش‌های مخصوص دویدن در کوهستان دارای درب های عاج‌های عمیق‌تری در زیره هستند تا در خاک و گل نرم فرو بروند.

افزایش محافظت : سنگ‌ها و ریشه‌ها می توانند در پاهای شما فرو بروند و کفش‌های شما را خراب کنند، بنابراین کفش‌های طبیعت گردی دارای پوشش‌های محافظتی در قسمت بالایی هستند تا از ایجاد حفره جلوگیری کرده و احتمال پارگی را کاهش دهد.

بعضی کفش‌های دویدن در کوهستان دارای یک صفحه سنگی نیز هستند که یک قطعه نازک از پلاستیک یا فیبر کربن است که درون کف میانی قرار می‌گیرد تا از نفوذ سنگ‌های تیز به پایین کفش جلوگیری کند. اگر مسیرهای محلی شما سنگلاخ است ، کفش‌هایی با این ویژگی را بپوشید.

راحتی: کفش‌های طبیعت گردی باید مانند کفش‌های دویدن جاده‌ای شما متناسب باشند، به این معنی که آنها باید راحت باشند.

وجود فضای مناسب در اطراف میانه پا برای نگه داشتن کفش‌های شما در زمین‌های ناهموار ضروری است. اگر یک کفش مخصوص دویدن ناراحت کننده باشد، هنگام دویدن موجب تاول خواهد شد. کفش‌های مدرن مخصوص دویدن، چه مخصوص جاده چه مخصوص کوهستان، برای تناسب خوب نیازی به دوره شکست و جا باز کردن ندارند. این مدل کفش‌ها به محض دراوردن از جعبه باید احساس راحتی کافی را برایتان مهیا کنند.

ماندگاری طولانی: کفش های مخصوص دویدن جاده‌ای طوری ساخته شده‌اند تا مدت‌ها دوام داشته باشند، اما ساییدگی و پارگی بیش از حد در برخورد با مسیرهای موجود در کفش های جاده‌ای ، طول عمر آنها را به شدت کاهش می‌دهد.

در مقابل، کفش‌های مخصوص دویدن در کوهستان ساخته شده‌اند تا در برابر موانعی که هنگام خارج شدن از جاده وجود دارند، مقاومت کنند. پوسته‌های اضافه شده بر روی پاشنه و انگشت از قسمت بالایی شبکه در برابر سایش محافظت می‌کند و زهکشی بهبود یافته در این کفش‌ها باعث می‌شود کفش‌های شما بعد از عبور از جوی‌ها یا پاشیدن آب از گودال سریعتر خشک شوند.

کدام کفش دویدن در کوهستان مناسب‌تر است؟

کفش‌های طبیعت گردی مناسب هستند که پای شما در آن احساس راحتی کنند. بیشتر کفش‌های مخصوص دویدن مخصوص دنباله دار (با قیمت متوسط ​​تا بالا) 300-500 مایل دوام می‌آورند بنابراین زیاد نگران دوام نباشید.

نکته: مطمئن شوید که در جلوی کفش فضای کافی بین انگشت شست و کفش وجود داشته باشد. هیچ چیز بدتر از تاول زدن، سیاه شدن ناخن‌های پا یا از دست دادن ناخن‌های پا به خاطر کفش تنگ نیست.

معرفی چند کفش عالی برای دویدن در کوهستان وطبیعت گردی

کفش مرل mag-9

این کتانی‌های ورزشی، با ویژگی رویه نرم و با دوام با بالشتک فومی برای جذب شوک، انتخاب خوبی برای طبیعت‌گردی و دویدن در کوهستان هستند که در هر دو مدل مردانه و زنانه موجود هستند. ویژگی جالب کفش مرل مدل مگ-9 این است که نه تنها برای ورزش در طبیعت، بلکه برای تمرین داخل سالن هم مناسب هستند.

نیم بوت طبیعت گردی اسپرت کلمبیا Columbia Redmond

کلمبیا، یکی دیگر از برندهای شناخته شده در زمینه کفش‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. کفش کلمبیا ردموند، با لایه میانی برای جلوگیری از ضربه و بهره‌گیری از تکنولوژی OMNI-GRIP از شما در برابر لغزش و سرخوردن محافظت خواهد کرد. همچنین زیبایی در طراحی برند کلمبیا، باعث می‌شود که در عین حفظ ظاهر زیبا به خوبی از پاهایتان در برابر راه رفتن طولانی در مسیرهای ناهموار محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.