نگاهی به تکنولوژی کفش های آینده

نگاهی به تکنولوژی کفش های آینده

تکامل موسیقی، هنر، طراحی، مد و فرهنگ به طور کلی طوفانی عالی را برای ظهور فرهنگ کفش ورزشی ایجاد کرده است. احتمالاً متوجه شده اید که «اعتیاد» به کفش ورزشی در بالاترین سطح خود قرار دارد، افراد سالانه برای خرید کتونی‌های جدید هزینه‌های سنگینی می‌کنند.

از این رو، شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ورود صنعت کفش کتانی به قرن 21 هستند. تا با تلفیق تکنولوژی و هنر، با در نظر گرفتن زندگی آینده، کفش‌های منحصر بفردی را طراحی و عرضه کنند.

کفش و فناوری در حال پیشرفت محصولات جدیدی هستند که کتونی‌هایی را فراتر از تازگی به وجود می‌آورند و عملکرد شما را بهبود می‌دهند. می پرسید دنیای فناوری کفش کتانی چگونه خواهد بود؟ در این مقاله نگاهی به آینده نه چندان دوری از نسل کفش‌های آینده خواهیم انداخت.

کتونی + تکنولوژی

صنعت آینده کفش کتانی شامل کفش‌هایی خواهد بود که اکنون در  ذهن افراد به صورت رویا هستند. کفش‌هایی که قابلیت تغییر دارد و هنگام حرکت با نیازهای یک ورزشکار سازگار می‌شوند، کتونی‌هایی که با مواد پایدار ایجاد می‌شوند و در چند ساعت به صورت سه بعدی چاپ می‌شوند.

در حال حاضر ، دنیای فناوری کفش کتانی هنوز در مراحل ابتدایی است  اما در سراسر جهان ، شرکت‌های مطرح، کفش‌های کتانی را منتشر می‌کنند که به جهانیان نگاهی کوتاه به آنچه در آینده نزدیک در فناوری کفش ورزشی رخ خواهد، می‌دهد.

در اینجا برخی از پیشرفته ترین کفش های کتانی موجود در بازار معرفی شده‌است.

Nike HyperAdapt 1.0

این کفش کتانی را به عنوان نوه کفش ورزشی بسیار پسندیده Back to the Future ، Nike MAG ها تصور کنید، که در ادامه این مقاله بحث خواهد شد. این کفش‌های کتانی که به سادگی طراحی شده اند توانایی بسته شدن خود به خود را دارند تا راحتی کامل کسی که آن را می‌پوشد را فراهم کنند. نایک HyperAdapt  که توسط Tinker Hatfield مشهور ساخته شده، بیش از 20 سال طول کشید تا کامل شود.

این کفش باتری دار، دارای یک زیره میانی LED است که با قرار دادن کفش روی زمین، چراغ‌های نشانگر و همچنین آرم کلاسیک نایک روشن می‌شود. Nike’s E.A.R.L یا Electric Adapable Reaction Lacing ، همان چیزی است که کفش‌های بند خودکار را ممکن می‌کند. بندهای این کفش به صورت الکترونیکی با فشار تولید شده توسط پاها و کانتورهای پای شما تنظیم می‌شوند.

هدف نهایی هتفیلد و نایک داشتن کفشی است که دائماً حرکات شما را در طول روز و مهمتر از همه در حین ورزش حس می‌کند ، و برای ارائه حداکثر عملکرد، خود را با هر قدمی که بر می‌دارید تنظیم کند.

آدیداس Futurecraft 4D

Futurecraft 4D نشان می‌دهد که چاپگر سه بعدی کارآمد نه تنها به تولید کفش کمک می‌کند بلکه می تواند آن را به سمت بهتر شدن تغییر دهد.

آدیداس با استفاده از فرآیند نوآورانه فناوری Digital Light Synthesis ، ارائه شده توسط شرکت فناوری Carbon، کفش‌های کتانی را ایجاد کرد که از نه تنها نظر زیبایی جذاب هستند، بلکه برای عملکرد ساخته شده اند.

این روش چاپ سه بعدی مقرون به صرفه Digital Light Synthesis زیره کفش‌های آدیداس را ایجاد می‌کند که تقریباً بر اساس داده‌های به دست آمده در طول دوره تقریباً 20 ساله ورزشکاران استوار است و این اجازه را می‌دهد تا کفش “دقیقاً برای برگشت انرژی کنترل شده ، بالشتک برای کارایی طولانی مدت تنظیم شود

Under Armour یکی از اولین شرکت هایی است که از فناوری چاپ سه بعدی استفاده کرده است و سخت تلاش کرده است تا کفش‌های ورزشی را از طریق این فناوری توسعه دهد. Under Armour ArchiTecht با سیستم فشرده سازی و توری مشبک ساخته شده است. پشتیبانی از شبکه مشبک پویا عملکرد یک ورزشکار را به حداکثر می‌رساند و به او پشتیبانی و ثبات می‌دهد تا هر چیزی که به او پرتاب شود را تحمل کند.

 ShiftWear

کفش ورزشی ShiftWear یکی از کفشهای کتانی منحصر به فرد در این لیست است. ShiftWear یک کفش ورزشی است که می تواند تقریباً هر طرح سفارشی که فکرش را بکنید روی سطح آن نمایش دهد.

این کفش ورزشی از یک صفحه نمایش رنگی انعطاف‌پذیر در قسمت پشتی پنل بیرونی کفش ورزشی ساخته شده است که به صورت وایرلس به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود. با استفاده از دستگاه خود می توانید ظاهر کفش خود را شخصی سازی کنید. بلافاصله، با هر تصویر یا طرحی که دوست دارید ظاهر آن را تغییر دهید.. کفش‌های کتانی ShiftWear حتی می توانند به صورت بی سیم شارژ شوند.

آدیداس Speedfactory AM4LDN

اگرچه برخی از فناوری‌های موجود در کتانی‌های AM4LDN کاملاً جدید نیستند، اما طراحی این کفش‌ها یک موفقیت بزرگ برای این صنعت است. کفش آدیداس AM4LDN نشان می دهد که این شرکت چگونه قادر خواهد بود کفش‌های ورزشی را تقریباً فوری و متناسب با نیازهای خاص ورزشکاران و با مناسب‌ترین حالت سفارشی ایجاد کند.

DigitSole

کفش ورزشی DigitSole احتمالاً کفش ورزشی آینده نگرانه و عملکردی این لیست است. این کفش‌های کامپیوتری مخصوص پاهای شما دارای ویژگی‌های متنوعی است که برای عاشقان تکنولوژی و کفش‌های کتانی و  علاقه مندان به سلامتی و ورزش مناسب  است.

در ابتدا ،DigitSole می تواند حرکات، میزان ضربه، مراحل ورزش، کالری، شرایط و وضعیت بدن و حتی خستگی شما را ردیابی کند. این کفش‌های کتانی ضدآب به تلفن  هوشمند شما متصل می‌شوند و به شما در مورد بازخورد واقعی و الگوی عملکرد شما بازخورد می دهند و حتی به اندازه کافی هوشمند هستند که به شما توصیه‌های ورزشی می‌کنند. DigitSole حتی اگر احساس سرما کنید پاهای شما را گرم می‌کند.

DigitSole را می‌توان نمادی از کفش‌های آینده دانست که نشان می‌دهد در چند سال آینده فناوری کفش‌های کتانی به کجا هدایت خواهند شد.

نایک MAG

اگرچه ممکن است این کتانی‌ها جدیدترین کفش ورزشی در این لیست نباشند اما فناوری Nike MAG در ابتدا به الهام بخشیدن و ترسیم تصویری از آینده فناوری کفش‌های کتانی تقریباً 30 سال پیش کمک کرده است  که مستقیماً از Nike Hyper Adapts الهام گرفته شده است.

Air Mag که در ابتدا به عنوان کفش امضای Marty Mcfly در فیلم Back to the Future Part II در سال 1989 ظاهر می‌شد، به یک جز اصلی در فرهنگ تبدیل شد و تا امروز نیز یکی از محبوب‌ترین جفت کفش‌های تاریخ است.

این کفش ورزشی توسط تینکر هتفیلد طراحی شده است، فقط یک نسخه برای یک فیلم ایجاد شده است تا نشان دهد چگونه فناوری می‌تواند شکل لباس را تغییر دهد. با این حال ، در سال 2011 نایک Air Mags فعال را برای عموم منتشر کرد.

Nike Air Mags با بند خودکار، تکرار اولیه E.A.R.L نایک است که برخی دیگر از ویژگی‌های کوچک جدیدی را نیز شامل شده است.

اگرچه ممکن است این کفش ورزشی به اندازه سایر کفش‌های موجود در این لیست پیشرفته نباشد، اما کفش‌هایی از نسل آینده هستند. Nike MAG از افرادی که به دنبال ایجاد فناوری کفش ورزشی هستند الهام گرفته و ادامه خواهد داد. اگر به دنبال تهیه یک جفت هستید ، فراموش نکنید که انتظار می‌رود که مجبور شوید چیزی در حدود 10 تا 75 هزار دلار برای آن هزینه کنید.

پوما فی

پوما در سال 2019 از نایک سرنخ گرفته و کفشهای کتانی با بند خودکار و با فضای خود تنظیم شونده خود را معرفی کرده است. این کفش که Puma Fi نامیده می‌شود ، مخففFit Intelligence به معنی هوشمند فیت است، و  با یک کشیدن ساده یک ماژول بر روی زبانه کفش، می‌تواند متناسب با سایز پای کسی که آن را پوشیده شود.

با بسته شدن قطعه سفارشی که در داخل زبانه نقره‌ای محصور شده است، کاربران  می‌توانند کفش را از طریق یک برنامه از طریق iPhone یا حتی ساعت Apple خود نیز کنترل کنند.

طراحی این کفش نیز بر اساس ایده ایجاد کفشی بوده است که با عملکرد ورزشی و راحتی فرد در طول روز سازگار باشد. گفته میشود این فناوری در Puma Fi توانایی شناسایی شکل پای فرد استفاده کننده را دارد تا از حداکثر پشتیبانی برخوردار باشد.

اگر خیلی به تکنولوژی علاقمند هستید و نمی‌توانید برای پوشیدن این کفش‌هاصبر کنید، لازم است بدانید که انتظار می‌رود این کفش‌ها با قیمتی در حدود 330 دلار به فروش برسند.

Nike Adapt BB

Nike Adapt BB را می‌توانید به عنوان فرزند Nike Mags و Nike Hyper Adapts 1.0 در نظر بگیرید. این کفش‌های ورزشی که مخصوص بازیکنان بسکتبال طراحی شده‌اند ، بسیار راحت تر از نسل قبل خود هستند.

Nike Adapt BB با ترکیب کمی از هر دو کفش ورزشی فوق، به کاربران این امکان را می‌دهد تا کفش خود را در بازار متناسب با خود تنظیم کرده و حتی رنگ کفش را از طریق تلفن هوشمند شخصی سازی کنند.

به دلیل فرسودگی و همچنین کفش‌های کتانی بسیار تنگ، بازیکنان بسکتبال دارای بدترین پا در دنیای دو و میدانی هستند. سیستم FitAdapt نایک که در Adapt BB یافت می‌شود، برای دستیابی به بهترین تناسب با پا در زمان واقعی، به مبارزه با این مسئله کمک می‌کند. فقط پس از یک بار شارژ، Adapt BB می تواند 10-14 روز دوام بیاورد.

نایک امیدوار است که در آینده نزدیک این فناوری را در سایر رشته‌های ورزشی برای ورزشکاران مختلف معرفی کند. این کفش‌ها با قیمت 350 دلار به فروش می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.