5 نکته برای حفظ شادابی انگشتان پا هنگام طبیعت گردی

5 نکته برای حفظ شادابی انگشتان پا هنگام طبیعت گردی

اگر خواننده این مقاله هستید، یعنی احتمالا شما هم جزو علاقمندان به طبیعت گردی و کوهنوردی هستید. اما اگر نمی‌خواهید لذت یک سفر عالی را از دست دهید، باید به سلامت پاهایتان اهمیت بدهید. هیچ چیز به بدی تورم انگشتان پا، تاول و احساس درد زیر ناخن‌های پا نیست. درد وحشتناکی که می‌تواند سفر شما را تبدیل به یک کابوس کند و خاطره بدی برایتان به یادگار بگذارد. در مسیرهای صخره‌ای و سنگی، انتخاب کفش طبیعت‌گردی مناسب، مهم‌ترین نکته در حفظ سلامت پا و انگشتان است.

به طور خلاصه، زمین شیب‌دار و سنگلاخی جای مناسبی برای آزمایش کفش‌هایتان برای اولین بار نیست. قبل از شروع سفرتاندر دل طبیعت، فراموش نکنید حتما کفش‌هایتان را از قبل تست و بررسی کنید.

در اینجا پنج نکته برای حفظ شادابی پا و انگشتان پا هنگام سفر با کوله پشتی و طبیعت گردی ارائه شده است.

کفش یا بوت خود را قبل از آغاز ماجراجویی تست کنید.

اگر برای طبیعت گردیتان می‌خواهید از کفش‌های جدیدی استفاده کنید، حتما قبل از شروع  سفر، آنها را بپوشید و آنها را بیازمایید. کفش‌ طبیعت‌گردی جدید خود را در اطراف خانه، فروشگاه و پیاده روی ورزشی بپوشید. وزن آن را بسنجید تا بدانید که تورم پا چگونه بر راحتی شما تأثیر می‌گذارد. سبک های مختلف بند و ترکیب جوراب را آزمایش کنید تا ببینید تحت شرایط مختلف، چقدر پایتان متورم خواهد شد.

2. به نقاط حساس شده رسیدگی کنید.

تاول، سوختگی ناشی از اصطکاک است. خوشبختانه، تاول‌ها قبل از بروز، یک سیگنال هشدار دهنده به ما می‌دهند. قبل از وقوع تاول، منطقه حساس شده داغ می‌شود. به محض احساس این موضوع، به آن رسیدگی کنید. اگر در همان اوایل احساس داغی گرفتید، می‌توانید با پوشاندن آن با یک تکه کوچک از چسب مخصوص، از ایجاد تاول در آن جلوگیری کنید.

برای نقاط داغ تحریک شده، می‌توانید آنها را با GlacierGel بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که پوست اطراف را با استفاده از یک دستمال مرطوب الکل‌دار برای حداکثر چسبندگی آماده کنید. اگر از چسب استفاده می‌کنید، وسط آن را مانند دونات برش دهید. (مشابه شکل)

چسب زخم را طوری قرار دهید که روی نقطخ داغ، سوراخ باشد. مطمئن شوید که سطح چسب به پوست تحریک شده نچسبیده باشد. این کار باعث می‌شود تا ارتفاع اطراف لکه داغ افزایش یابد و از مالش بیشتر جلوگیری شود. در صورت لزوم می‌توانید چسب  را با استفاده از نوار چسب پزشکی محکم کنید.

3. از خیس شدن پا جلوگیری کنید.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از مسیرهای مرطوب و یا رودخانه‌ها عبور کنید. حتی به این معنی نیز نیست که لزوما باید از کفش ضد آب استفاده کنید، پاهای خیس شده به خودی خود خطر تاول را افزایش نمی‌دهد. به طور مداوم پا مرطوب خواهد شد. شما باید سطح رطوبت چکمه‌های خود را کنترل کنید. اجازه دهید پاهایتان خشک شوند. وقت بگذارید تا پاها را در هنگام استراحت یا ناهار در معرض هوا قرار بگیرند، از یک باند برای خشک کردن پاها استفاده کنید. سعی کنید یک جفت جوراب اضافه داشته باشید تا در میانه روز جورابتان را تعویض کنید.

4.از کفش طبیعت‌گردی مناسب استفاده کنید

داشتن یک جفت کفش اضافی برای پوشیدن در اردوگاه راهی عالی برای احترام گذاشتن به پاهای شماست. صندل‌های طبیعت‌گردی گزینه خوبی هستند. معمولاً یک کفش ورزشی سبک برای کسانی که ساعات آرامش و پس از پیاده روی را در اردوگاه می‌گذرانند گزینه آرامش بخشی است. به پاهایتان استراحت دهید. از طرفی برای پیاده روی طولانی و راه رفتن در مسیرهای ناهموار کفش مناسبی را انتخاب کنید. انواع کفش‌ها و صندل‌های طبیعت گردی کلمبیا و مرل مردانه و زنانه بسته به مقصد و نوع ماجراجوییتان می‌توانند انتخاب هوشمندانه‌ای باشند.

5.از پوشیدن جوراب مناسب غافل نشوید.

جوراب انگشتان ما را گرم، خشک، سالم و آماده برای ماجراجویی بعدی نگه می‌دارند. اهمیت جوراب خوب و مناسب، غیر قابل انکار است. البته، جوراب‌های مختلفی وجود دارند، بسته به نیاز خود جوراب تا مچ پا، زانو، جوراب کالج را می‌توانید انتخاب کنید. برای انتخاب جوراب مناسب برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی، جورابی را انتخاب کنید که شرایط زیر را داشته باشد:

قابلیت خشک شدن سریع، خواص ضد خارش، ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد قارچ، رفع رطوبت، ضد بو، دارای ماده دفع کننده حشرات، بالشتک اضافی، ایجاد گرمای کافی، دارای قابلیت تنفس

فراموش نکنید برای لذت بردن از یک ماجراجویی، باید سالم بمانید. پس حتما همه نکات گفته شده را رعایت کنید تا از حفظ سلامت پاها و انگشتانتان اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.