راهنمای خرید کفش مردانه

چگونه کفش مردانه مناسب بخریم؟

قطعاً همه شما عزیزانی که در حال مطالعه این مطلب هستید، با این موضوع موافقید که خرید کفش مردانه یکی از مهم‌ترین عناصر در تکمیل استایل آقایان به‌شمار می‌رود! کفش خوب و مناسب سبب ایجاد یک هارمونی و سازگاری در استایل آقایان می‌شود، البته این موضوع تنها در رابطه با استایل آقایان نیست، بلکه کفش خوب می‌تواند در ظاهر تمامی افراد تأثیر بسیار مهمی داشته باشد؛ بنابرین برای قبل از تهیه کفش مردانه نیاز به راهنمای خرید آنلاین کفش مردانه دارید. حال آیا میدانید در هنگام خرید کفش‌های مردانه باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟ اصلاً ویژگی کفش مردانه مناسب چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. انتخاب کفش مردانه را به صورت اصولی یاد بگیرید

انواع کفش مردانه که باید بشناسید!

قبل از این که بخواهیم در رابطه با نکات مهم خرید کفش مردانه صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به انواع کفش مردانه داشته باشیم. آشنایی با مدل‌های مختلف کفش‌ها نه‌تنها به شما کمک می‌کند که سلیقه خود را بهتر بشناسید، بلکه در هنگام خرید آگاهی بیشتری در رابطه با محصولی که قرار است بابت آن هزینه کنید خواهید داشت.

کفش اسپرت مردانه

کفش اسپرت مردانه همان‌طور که از نامش پیداست، برای ایجاد استایل اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. عموماً کفش‌های اسپرت از لحاظ راحتی بسیار مناسب هستند و می‌توان از آن‌ها برای ورز‌ش‌هایی هم‌چون پیاده‌روی استفاده کرد. مهم‌ترین نکته در رابطه با کفش‌های اسپرت مردانه زیره به‌کار رفته در آن‌هاست؛ چرا که این کفش‌ها با هدف ایجاد راحتی برای پاهای افراد تولید می‌شوند؛ از این رو می‌بایست در ساختار آن‌ها بهترین و استانداردترین متریال به‌کار رفته باشد. از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده کفش‌های مردانه اسپرت می‌توان به آدیداس، اسیکس، ریبوک و همچنین اسکیچرز اشاره داشت. چنانچه قصد خرید کفش اسپرت مردانه را دارید، به میزان راحتی پای خود در آن‌ها توجه داشته باشید.

کفش روزمره مردانه

آقایانی که بر حسب شغل خود مجبورند ساعات طولانی در روز کفش بپوشند، باید از کفش‌هایی استفاده کنند که برای استفاده روزمره مناسب هستند. کفش روزمره مردانه به نحوی طراحی و تولید می‌شوند که پاها در آن‌ها احساس راحتی کند. درواقع کفش‌های روزمره ساختار مشابهی با کفش‌های اسپرت دارند. از برندهای معروف تولیدکننده کفش‌های روزمره می‌توان به آدیداس، نایک و سالومون اشاره کرد.

کفش چرم مردانه

کفش‌های چرم مردانه تحت عنوان کفش‌های رسمی نیز شناخته می‌شوند. معمولاً این نوع از کفش‌ها برای محیط‌های رسمی هم‌چون محل کار اداری و میهمانی‌های رسمی گزینه ایده‌آلی هستند. بنابراین اگر قصد دارید که یک استایل شیک، رسمی و جذاب داشته باشید، می‌توانید از کفش‌های چرمی استفاده کنید. کفش‌های چرمی در مدل‌های مختلف مناسب فصول گرم و سرد طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از برندهای مشهور تولیدکننده کفش چرم مردانه می‌توان به دلفارد و جی اوکس اشاره کرد.

بوت و نیم بوت مردانه

یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین مدل‌های کفش مردانه، بوت و نیم بوت است. عموماً آقایان از نیم بوت‌ها و بوت‌ها در فصول سرد سال برای ایجاد استایلی زمستانی و جذاب بهره‌گیری می‌کنند. البته کاربرد این نوع از کفش‌های مردانه تنها در فصول سرد سال نیست، بلکه مدل‌هایی نیم بوت مردانه در بازار موجود هستند که علاوه بر جذابیت ظاهری و کاربرد در زمستان، برای محیط‌های رسمی نیز مناسب می‌باشند. نیم‌ بوت مردانه در مدل‌های مختلف بنددار و زیپ‌دار تولید می‌شوند که شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود آن‌ها را خریداری نمائید. از معروف‌ترین و بهترین برندهای تولیدکننده نیم‌بوت‌ها می‌توان به کاترپیلار، هایتک، آندر آمور، تیمبرلند و دکتر مارتنز اشاره داشت.

کفش مجلسی

یکی دیگر از کفش‌های جذاب مردانه که از محبوبیت بالای نزد آقایان برخوردار هستند، میتوان به کفش های رسمی اشاره کرد. همانطور که از نام این مدل کفش ها پیداست برای استفاده در محیط های رسمی و انواع مجلس ها و مناسبت های خاص کاربرد دارد. البته از این کفش های در سایر محیط ها نیز میتوانید استفاده کنید اما نکته ای که حائز اهمیت است، ست کردنشان با استایتان میباشد. این کفش ها اگر مناسب تیپ شما نباشند به همان اندازه که میتوانند شما خاص نشان دهند موجب خراب کردن استایل شما نیز میشوند.

صندل مردانه

یکی دیگر از انواع کفش مردانه که باید بشناسید، صندل ها هستند. عموما این مدل از کفش های مردانه بیشتر در فصل تابستان به دلیل خنکی که دارند استفاده میشوند. برای خرید صندل باید به وزن، زیره، راحتی و جنس آنها توجه کنید که در مقاله راهنمای خرید کفش مردانه به صورت کلی نکاتی که باید رعایت کنید را برای شما شرح داده ایم.

مهم ترین ویژگی های کفش مردانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید کفش مردانه در نظر داشته باشید، ویژگی‌های آن است. منظور از ویژگی‌های کفش مواردی هم‌چون وزن کفش، میزان راحتی آن، جنس کفش، ظاهر آن و مواردی از این قبیل می‌باشد. در ادامه با ویژگی های که طبق آنها باید اقدام به انتخاب کفش مردانه کنید آشنا میشویم:

وزن کفش

اولین ویژگی کفش مردانه داشتن وزنی سبک و مناسب است. سنگین بودن بیش از اندازه کفش‌ها سبب خستگی پاها و آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود؛ بنابراین زمانی که در فروشگاه کفش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را امتحان کردید، تنها به جلوه ظاهری آن توجه نکنید و وزن آن را نیز در نظر بگیرید! یک کفش هراندازه زیبا باشد و به شما بیاید، اگر از وزن مناسبی برخوردار نباشد، می‌تواند در استفاده دراز مدت به پاهای شما آسیب وارد کند.

میزان راحتی

کفش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها را می‌توان با یک تیپ ست کرد. اما تمامی آن‌ها به یک اندازه راحت و باکیفیت نیستند. راحت بودن پاها در کفش مهم‌ترین نکته‌ای است که باید موقع خرید کفش مردانه در نظر داشته باشید. تصور کنید که از یک کفش خوشتان آمده و تنها به دلیل جذابیت ظاهری که دارد و بدون در نظر داشتن این موضوع که آن کفش برای پاهای شما کوچک است و اصلاً در آن احساس راحتی نمی‌کنید، آن را می‌خرید!!! خرید چنین کفشی تنها باعث اذیت شدن پاها و هدر رفتن پول شما می‌شود؛ از این رو بهتر است که سلامت پا را فدای ظاهر خوب نکنید!

جنس رویه و زیره کفش مردانه

جنس رویه کفش باید از نوعی تولید شده باشد که بتواند تهویه مناسبی برای پاهای شما فراهم کند. تنفس‌پذیری رویه کفش در جلوگیری از عرق کردن، بو گرفتن و همچنین رشد انواع میکروب‌ها و قارچ‌ها نقش بسیار مهمی دارد؛ از این رو به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که کفش مورد نظر خود را از لحاظ جنس رویه مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر رویه، زیره کفش نیز بسیار حائز اهمیت است. زیره به‌کار رفته در کفش باید متناسب با هدف شما از خریداری آن کفش باشد. به این معنا که اگر شما قصد خرید کفش مردانه اسپرت دارید، زیره به‌کار رفته در آن باید از نوعی باشد که بتواند ضمن محافظت از پاهای شما، راحتی را برای آن‌ها فراهم سازد.

میزان انعطاف‌پذیری کفش

به جرئت میتوان گفت نحوه صحیح انتخاب کردن کفش مردانه از مسیر انعطاف‌پذیری آنها میگذرد. کفش مورد نظر شما باید از انعطاف‌پذیری کافی برخوردار باشد تا در هنگام استفاده پاها را آزار ندهد. لازم به ذکر است کفشی که از قابلیت انعطاف‌پذیری برخوردار نیست می‌تواند تأثیر منفی بر مدل راه رفتن شما بگذارد. علاوه بر این، حتی می‌تواند سبب ایجاد میخچه در پا نیز بشود. در نتیجه پیشنهاد ما این است که هنگام پوشیدن کفش مورد نظر آن را از لحاظ انعطاف‌پذیری نیز چک کنید.

تنفس پذیری

همانطور که میدانید با انجام فعالیت های روزانه دمای بدن بالا میرود و موجب عرق کردن میشود. معمولا اگر از کفش های نامناسب استفاده میکنید، شاهد عرق کردن بیش از حد پاها خواهید بود. با تعریق و ایجاد رطوبت در پاها مکان مناسبی را برای رشد باکتری ها و قارچ ها میسازید که از دلیل اصلی بوی بد پا هستند. در نتیجه هنگام خرید هر نوع کفشی تنفس پذیری کفش دقت کنید زیرا معایب خیس شدن پاها با اینجا خلاصه نمیشود و آسیب های جدی تری مانند تاول و میخچه را نیز میتواند به همراه داشته باشد.

مقاومت کفش

بهترین مدل کفش مردانه باید به نحوی طراحی و تولید شده باشد که در برابر عوامل خارجی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. قطعاً هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که برای یک کفش زیبا هزینه کند و بعد از یک هفته شاهد خراب شدن و پارگی و پوسیدگی آن باشد! اصولاً کفش مردانه استاندارد و مناسب در کف خود مقداری عاج دارند و زیره آن‌ها در برابر لیزخوردگی مقاوم است.

زیبایی ظاهری کفش

آخرین مورد زیبایی ظاهری کفش است! همه ما وقتی وارد فروشگاه‌ها می‌شویم، در درجه اول به دنبال کفشی جذاب و  متناسب با سلیقه خود هستیم، در صورتی که پیش از توجه به زیبایی ظاهری باید موارد پیشین را مدنظر قرار دهیم! البته این بدان معنا نیست که جلوه کفش اصلاً اهمیت نداشته باشد، بلکه این ویژگی بسیار پر اهمیت است. اما حرف ما این است که در کنار ظاهر کفش، موارد دیگری هم‌چون وزن، انعظاف‌پذیری، مقاومت، رویه، زیره و… نیز مهم هستند.

چگونه بهترین کفش مردانه را بخریم؟

به منظور تکمیل مباحث قبلی، در این بخش از راهنما به توضیح نکاتی می‌پردازیم که شاید تا پیش از این به آن‌ها توجه نمی‌کردید. نکات زیر جزو مواردی هستند که موقع خرید کفش مردانه باید مد نظر داشته باشید تا بتوانید کفشی مناسب، مقاوم و جذاب خریداری نمائيد:

1. وزن کفش را در نظر بگیرید!

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، وزن کفش جزو مواردی محسوب می‌شود که برای خرید باید به آن توجه کنید. سلامت پا در بدن بسیار مهم است؛ چرا که آسیب دیدن این عضو می‌تواند بر اعضای دیگر بدن نیز تأثیر منفی بگذارد. کفش‌های سبک از درد در ناحیه زانو، کمر و ساق پا جلوگیری کرده و می‌توان با پوشیدن آن‌ها به راحتی قدم زد.

2. بهترین زمان برای خرید کفش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین زمان خرید کفش مردانه عصر و پایان روز است! به طور معمول پاها در انتهای روز در درست‌ترین سایز خود قرار دارند؛ بنابراین بهتر است که در این زمان اقدام به خرید کفش کنید.

3. حتما جوراب بپوشید!

هیچ‌وقت یک کفش را بدون جوراب امتحان نکنید. پوشیدن جوراب نازک در تابستان و جوراب ضخیم در زمستان باعث بزرگ‌تر شدن سایز پاها می‌شود؛ از این رو توصیه ما این است که موقع خرید حتما از جوراب استفاده کنید.

4. انتخاب سایز مناسب

نکته بعدی که در راهنمای خرید کفش مردانه می‌بایست مدنظر قرار دهید، اندازه آن است. کفش موردنظر نباید برای پای شما بیش از اندازه گشاد یا تنگ باشد. کفش‌هایی که برای پاهای شما بیش از اندازه بزرگ هستند، سبب ساییده شدن پوست، تاول زدن پا و برهم زدن تعادل شما در هنگام راه رفتن خواهند شد. اندازه کفش باید به‌گونه‌ای باشد که امکان تحرک شست پای شما در آن وجود داشته باشد، کناره‌های کفش به پاها فشار وارد نکند و بین نوک پا و کفش فاصله کمی وجود داشته باشد که در ادامه با روش اندازه گیری سایز کفش مردانه آشنا میشویم.

5. از یک فروشگاه معتبر خرید کنید

کفش خود را از یک برند یا فروشگاه معتبر تهیه کنید. عموماً برندهای معروف و مطرح کفش‌هایی استاندارد و مرغوب ارائه می‌دهند که سلامت پاهای شما را تضمین می‌کند. شما میتوانید از فروشگاه بولگانو که بیش از 5 سال سابقه فروش در زمینه کفش را دارد با خیال آسوده خرید کنید.

6. کفشی مطابق با استایل خود خریداری کنید.

در نهایت کفشی را انتخاب کنید که مناسب استایل و سلیقه شما باشد. یادتان باشد که هر کفش برای یک موقعیت خاص مناسب است؛ از این رو با سنجیدن شرایط و جایی که قصد دارید کفش خود را بپوشید، مناسب‌ترین مدل را خریداری نمائید.

7. همیشه کفش اورجینال بخرید

خیلی از افراد تفاوت کفش های فیک و اورجینال را تنها در قیمت آنها خلاصه میکنند که به هیچ وجه اینطور نیست. کفش های اصل مردانه که توسط برند های معتبر کفش عرضه میشود طبق یک سری استاندارد های خاص تولید میشود و این در حالیست که کفش های فیک این استاندارد ها را رعایت نمیکنند و استفاده دراز مدت از آنها به پاهای شما آسیب های جدی وارد کنند. به یاد داشته باشید که خرید کفش مردانه اصل اگر چه میتواند هزینه بیشتر نسبت به کفش های نامناسب داشته باشد اما یک عمر از پاهای شما مراقبت میکنند.

8. سایز هر دو پا را بسنجید.

در بعضی افراد ممکن است به دلیل ناهنجاری، سبک زندگی و انواع عارضه ها سایز هر دو پا یکسان نباشد و یکی از پاها از پای دیگری بزرگ تر باشد. در این مواقع شما باید نسبت به پای بزرگ تر خود کفش را انتخاب کنید تا در آینده مشکلی برای پاهایتان پیش نیاید. و حتما در نظر داشته باشید که خرید خود را به آخر روز موکول کنید زیرا ممکن است به دلیل فعالیت های روزانه پاهای شما متورم شده باشد.

9. فریب تبلغات را نخرید.

گاهی اوقات در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است برخی از مدل های کفش ترند شوند. اما همیشه کاربردی مد نظر خود را در اولویت قرار دهید. کفش یک وسیله شخصی محسوب میشود که باید طبق سلیقه شخصی و هدفی که دارید آنها را انتخاب کنید نه به دلیل اینکه صرفا سلبریتی مورد علاقه شما، افراد معروف و یا صنعت مد آنها را پیشنهاد میدهد.

10. کاربری کفش را در نظر بگیرید.

اگر شما یک دونده معمولی هستید نیازی به خرید بهترین کفش رانینگ ندارید یا اگر در جاکفشی خود انواع کفش مردانه را دارید و به دنبال کفشی هستید که هر از چند روزی آن را بپوشید میتوانید در اینجا ظاهر را نسبت به راحتی در اولیت قرار دهید.

نحوه اندازه گیری سایز کفش مردانه

از آن‌جایی که کفش‌‌های تولیدی برندهای مختلف کمی از لحاظ سایزبندی با هم در تضاد هستند، پیشنهاد ما این است که برای دانستن سایز دقیق، پاهای خود را اندازه‌گیری کنید. با دانستن سایز درست پاهای خود در هنگام خرید کفش مردانه آگاهانه‌تر عمل خواهید کرد و کفشی را خریداری خواهید نمود که کاملاً مناسب پاهای شما است. به منظور اندازه گیری سایز پا می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید طول پاهای خود را اندازه‌گیری کنید. برای انجام این کار باید پای خود را روی یک سطح صاف مثل کاغذ قرار داده و به صورت دقیق و عمود پاشنه و نوک شست را علامت‌گذاری کنید.
  • سپس، طول پای خود را از قسمت پاشنه تا نوک شست به کمک خط‌کش اندازه‌گیری کنید.
  • عدد به دست آمده سایز پای شما به سانتی‌متر است که می‌توانید آن را با جدول سایز کفش اروپایی تطبیق دهید.
  • پیشنهاد ما این است که مراحل مذکور را در انتهای روز که بهترین زمان برای خرید کفش مردانه نیز محسوب می‌شود، انجام دهید.

اجزای تشکیل دهنده کفش مردانه

  • رویه کفش: متریالی که در تولید رویه کفش مردانه با کارگرفته میشود نقش معمی در میزان تنفس پذیری آن دارد. معمولا رویه کفش را با توجه به نیاز خود باید خریداری کنید. به طور مثال اگر به کفشی هستید که بتوانید از آن در محیط های آبی استفاده کنید، تنفس پذیری را در اولیت قرار ندهید و بیشتر به خرید کفشی با رویه ضد آب فکر کنید. ناگفته نماند اگر به دنبال کفشی هستید که از تنفس پذیری بالایی برخوردار باشد، رویه چرم طبیعی بهترین انتخاب برای شماست که بیشتر در فصل های گرم مانند تابستان به کار برده میشود.
  • زیره کفش: به گفته کارشناسان زیره کفش مهم ترین قسمت آن به شمار میرود در حالی که به آن توجه نمیشود. در سال های اخیر برند های معتبر در تلاش بوده‌‌اند بهترین نوع زیره را برای کفش های خود تولید کنند. زیره خوب زیره ای است که از انعطاف پذیری بالا و مقاومت قابل قبولی در برابر سایش ولغزش داشته باشد. به طور کلی مناسب ترین نوع زیره که به طور عمومی در انواع کفش های پیاده روی، کوهنوردی، دویدن و … به کار میرود از جنس رابر (لاستیک) است. البته زیره های دیگری نیز مانند چرم، پلی یورتان، EVA و … نیز در بازار موجود است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. برای اطلاعات بیشتر راجب زیره کفش ها توصیه میکنیم سری به مقاله انواع زیره کفش بزنید.
  • لایه میانی: همانطور که میدانید راحتی کفش‌ها در لایه میانی و قسمت پاشنه آن خلاصه میشود. هرچه کفش شما از لایه میانی منعطف تر و نرم تری ساخته شده باشد، تجربه بهتری را به شما ارائه میدهد. البته توصیه نمیشود که انتخاب کفش مردانه را بر اساس پاشنه انتخاب کنید. درست است، راحتی در هنگام خرید کفش حرف اول را میزند اما هرچه ارتفاع پاشنه کفش بیشتر باشد، تعادل شما را کاهش میدهد. به همین منظور در هنگام خرید کفش های دویدن و رانینگ باید ارتفاع مناسب پاشنه کفش را در نظر داشته باشید.

نحوه مراقبت از کفش مردانه

به منظور افزایش طول عمر کفش باید نکاتی که سبب حفظ سلامت آن‌ها می‌شود را بدانیم و رعایت کنیم. از آن‌جایی که کفش‌های مردانه در مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند، هر کدام بسته به نوعی که دارند، روش‌های مراقبتی متفاوتی را می‌طلبند. در ادامه با برخی از نکات کلی مراقبتی که پس از خرید کفش مردانه باید در نظر داشته باشید، آشنا خواهیم شد:

  • به منظور جلوگیری از خراب شدن ظاهر کفش‌ها بهتر است که از قالب کفش یا قرار دادن روزنامه درون آن‌ها استفاده نمائید.
  • از واکس زدن کفش‌هایی نیاز به واکس دارند غافل نشوید. به ویژه کفش‌های چرمی که برای سالم و جذاب ماندن به واکس نیاز دارند. البته پیشنهاد ما این است که از هر نوع واکسی استفاده نکنید؛ چرا که واکس‌های بی‎‌کیفیت و نامرغوب می‌توانند سبب آسیب رساندن به رویه کفش شوند.
  • توجه داشته باشید که پیش از واکس زدن کفش حتماً گرد و غبار روی آن را باید به کمک یک پارچه تمیز شود. علاوه بر این، می‌توانید به منظور نرم شدن و براق شدن کفش‌های چرمی از روغن‌های مخصوص استفاده نمائید.
  • به منظور نظافت کفش‌های مردانه می‌توانید از تمیز کننده کفش برای انجام این کار استفاده کنید.
  • سعی کنید که همراه کفش خود حتماً جوراب بپوشید. پوشیدن جوراب سبب جذب عرق و جلوگیری از رشد میکروب در کفش می‌شود.
  • اگر اقدام به خرید کفش مردانه بنددار کردید، لازم است بدانید که بندها می‌بایست در هنگام درآوردن و پوشیدن کفش باز و بسته شوند. پوشیدن کف با بند بسته و درآوردن آن به همان حالت سبب فشار آمدن به کفش و خراب شدن آن می‌شود.
  • سعی کنید که از چند جفت کفش استفاده نمائید. استفاده مداوم از یک کفش طول عمر آن را کاهش می‌دهد.
  • کفش‌های خود را با توجه به مدلی که دارند در بازه زمانی مشخص و به صورت دوره‌ای مورد شست‌وشو قرار دهید. البته شستن کفش‌ها نیز اصول خاص خودش را دارد تا هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
  • هیچ‌وقت کفش خود را زیر نور خورشید، شوفاژ یا بخاری به منظور خشک کردن قرار ندهید. انجام این کار تنها سبب از بین رفتن رنگ کفش و همچنین ایجاد ترک در رویه و زیره آن خواهد شد.

سخن پایانی

دوستان، در راهنمای خرید کفش مردانه با جنبه‌های مختلف خرید کفش مردانه و نکاتی که توجه به ‌آن‌ها در هنگام خرید بسیار پر اهمیت است آشنا شدیم. کفش‌ها جزو مهم‌ترین عناصر در ظاهر و استایل آقایان محسوب می‌شوند. پس از خرید کفش مردانه باید با نحوه مراقبت از آن نیز آشنا باشید. نگهداری درست از کفش علاوه بر افزایش طول عمر آن، سبب جلوگیری از صرف هزینه برای خرید کفش جدید در بازه زمانی کوتاه مدت خواهد شد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که قبل از خرید حتماً نکات گفته شده در این مقاله را مدنظر قرار دهید و بعد، متناسب با استانداردها، کفشی بی‌نظیر و راحت برای خود تهیه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.