معرفی برند نورث فیس THE NORTH FACE، غول دنیای کوهنوردی و طبیعت گردی

معرفی برند نورث فیس THE NORTH FACE، غول دنیای کوهنوردی و طبیعت گردی

صنعت مد و پوشاک یکی از صنایع بسیار مورد توجه در سراسر دنیا است، برندهای مشهور جهانی در این صنعت فراتر از مرزها فعالیت می‌کنند و مصرف کنندگان در سایر کشورها نیز آنها را به خوبی شناخته و از مصرف برندهای مشهور این صنعت راضی به نظر می‌رسند. یکی از برندهای مشهور صنعت پوشاک “نورث فیس” است که در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

تاریخچه برند نورث فیس

این برند مطرح پوشاک ساخت آمریکا است و در سال 1968 فعالیت خود را در زمینه مد و پوشاک آغاز کرده است. این کمپانی مشهور در تهیه و تولید ساخت انواع کفش مردانه و زنانه، لباس و تجهیزات ورزشی به ویژه رشته کوهنوردی و طبیعت‌گردی فعالیت می‌کند، موسسان شرکت نورث فیس ” داگلاس تامپکینز” و “سوزی تامپکینز بل” در شهر آلامدا، کالیفرنیا هستند و در حال حاضر نیز مالکیت این شرکت در اختیار شرکت “وی‌اف کورپوریشن” می‌باشد.

تامپکینزها علاقه بسیاری به اسکی و کوهنوردی داشتند و به همین دلیل فکر ساخت لوازم مورد نیاز این تفریح هیجان‌انگیز با وسایل نظامی به ذهن آنها خطور کرد. بد نیست بدانید که این برند جهانی هنوز هم حامی ورزشکاران و علاقمندان به سفرهای سازماندهی شده به مکان‌های خطرناک و ناآشنا هستند.

تاریخچه برند آمریکایی نورث فیس

ویژگی ها و شهرت برند نورث فیس

بیشترین شهرت این برند در ساخت و تولید تجهیزات ورزشی به ویژه ورزش کوهنوردی است. کسی نیست که عاشق طبیعت‌گردی باشد اما کاپشن‌های بادی و کوله های The North Face را نشناسد.

قبل از تولد نورث فیس علاقمندان به طبیعت‌گردی، کوهنوردی، بک پکینگ و کمپینگ‌ها از وسایل و کفش‌های نظامی برای این کار استفاده می‌کردند که غالبا از مغازه‌های دست دوم فروشی تهیه می‌شد، اما از زمان شروع به کار نورث فیس در امریکا، دیگر رنگ سبز زیتونی در انحصار وسایل نظامی نبود و کاربران توانستند وسایل مورد نظرشان به جای دست دوم فروشی‌ها را از مغازه‌های نورث فیس تهیه کنند.

مواد اولیه ساخت کیسه خواب، قاب‌های بسته‌بندی، کوله‌های مخصوص و لوازم طبیعت‌گردی برند نورث فیس در حقیقت  لوازم نظامی به جا مانده از جنگ ویتنام شامل نایلون‌های مقاوم چتر نجات، آلومینیوم‌های هواپیما و … بودند. سبکی بیش از اندازه لوازم ساخت نورث فیس باعث شد تا علاقمند به سفرهای بک پکینگ و صبیعت‌گردان به استفاده از آنها روی آورده و در میان این قشر از شهرت بسیاری برخوردار باشد.

تجهیزات ورزشی نورث فیس North Face

آیا لوگوی نورث فیس را دیده اید؟

لوگوی این برند مشهور پوشاک در حقیقت چهره کوه پارک طبیعی یوسمیتی است. این لوگو فقط یک طرح گرافیکی نیست و نام این برند از این واقعیت طبیعی الهام گرفته شده است که در نیمه کره شمالی زمین، طرف شمالی کوه‌ها نسبت به طرف جنوبی آن دمای سردتری دارند و از نظر تکنیکی نیز چالش برانگیزتر هستند. به همین دلیل “نورث فیس” یا “صورت شمالی” اشاره به بخش شمالی کوه‌ها داشته و نماد مقاومت و محافظت در برابر نفوذ آب و هوای سرد و سخت است.معرفی لوگوی نورث فیس

نورث فیس تولید کننده چادرهای نیروی دریایی ارتش امریکا

چادرهای ECWC مشهور برای شرایط بد آب و هوایی به ویژه در مناطق سردسیر تولید شده‌اند، نورث فیس مقاوت چادرهای خود را در کوه‌های هیمالیا و در بدترین شرایط آب و هوایی آن تست کرده است. مهمترین فعالیت نورث فیس در این زمینه استفاده از اشکال هندسی در برپایی چادرها و طراحی چادرها با میله‌های منحنی بود که در صنعت چادرسازی یک انقلاب محسوب می‌شود و انحصار استفاده از چادرهای A شکل را منسوخ کرد. گفته می‌شود این برند در حال حاضر چادرهای ارتش امریکا را تولید می‌کند.

چادر نورث فیس

نورث فیس یک کمپانی بزرگ و شکست ناپذیر

محصولات نورث فیس از جمله چادرها، کفشها، کاپشن و کوله‌های این برند به قدری گران هستند که فقط مشتری‌های خاص می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما نورث فیس نه تنها به تولید لوازم کوهنوردی و کمپینگ شهرت دارد بلکه اسپانسر بزرگی برای ورزشکاران رشته کوهنوردی محسوب می‌شود، در واقع همین فعالیت‌ها است که از ورشکستگی نورث فیس جلوگیری کرده و آن را به یک برند شکست ناپذیر تبدیل می‌کند. همانطور که شعار این برند می گوید: “هرگز از جستجو دست نکش”،  نورث فیس اسپانسر ورزشکاران و سفرهای سازماندهی شده به مناطق سخت و صعب العبور است.

کمپانی نورث فیس

کلام پایانی

هم اکنون نورث فیس نمایندگی‌های بسیاری در سراسر دنیا دارد و انواع کفش‌های کوهنوردی، چادر، کوله و … برای استفاده ورزشکاران این رشته را تولید و در سراسر دنیا پخش می‌کند، همانطور که گفتیم کیفیت این برند به قدری بالا است که کمتر کوهنوردی وجود دارد که آوازه وسایل تولیدی برند نورث فیس را نشنیده یا از آن استفاده نکرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.