5 دلیل برای اینکه بوت کوهنوردی خود را کناربگذارید

5 دلیل برای اینکه بوت کوهنوردی خود را کناربگذارید

ورزش کوهنوردی، رشته‌ای بسیار پرطرفدار است. این روز‌ها که به لطف پاندمی کرونایی، همه باشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و #درخانه بمانیم بسیار همه‌گیر شده‌ است، شاید یکی از بهترین راه‌ها برای دور ماندن از استرس‌ها و حفظ سلامت بدن، کوهنوردی باشد. اما یکی از سوال‌ای مهم برای شروع این ورزش، تجهیزات مورد نیاز آن است که قطعا کفش مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. شاید برایتان سوال باشد باید حتما از بوت‌های سنگین کوهنوردی استفاده کنیم؟ در اینجا 5 دلیل برای اثبات مزیت کفش‌های اسپرت دویدن و طبیعت‌گردی به بوت کوهنوردی ارائه کردیم که شاید برایتان جالب باشد.

1. وزن سنگین‌تر، خستگی و آسیب بیشتر

هرچه بار بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری را نیز برای حمل آن صرف می کنید. اما وزنی که روی پاهای شما حمل می شود در واقع بسیار مهمتر است. وزن روی پاهای شما 4-6 برابر بیشتر از وزن پشت شما خواهد بود.

2. تاول، کابوس کوهنوردان

چکمه های سفت و سخت با پای شما خم نمی شوند و به شما اجازه نمی‌دهند تا پاهای شما نفس بکشد. پاهای شما از خیس خوردن چکمه های عرق کرده در طول روز نرم خواهد شد و این باعث می شود در برابر تاول آسیب پذیرتر شوند و اگر تا به حال تاول‌های بدی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که تاول ها مثل کابوس هستند.

3. ضد آب یک اصطلاح گمراه کننده است

بیشتر چکمه ها ادعا می کنند ضد آب هستند و اکثر کوهنوردان فکر می کنند که این یک ویژگی خوب است. اما چکمه‌های ضد آب پاهای شما را خشک نمی کند. به همین سادگی.

پاهایتان از عرق مرطوب خواهد شد زیرا قادر به نفس کشیدن نیستند. چکمه های ضد آب فقط باعث محافظت کوتاه مدت در برابر باران می‌شوند. وقتی باران می‌بارد ، آب از پاها پایین می‌رود و به داخل چکمه‌های شما می‌رود.

حتی در با کیفیت‌ترین چکمه‌های ضد آب به مرور زمان سوراخ‌های ریزی ایجاد می‌شود که در هنگام باران طولانی مدت به آرامی آب در آنها نفوذ می‌کند.

 اگر باران به مدت طولانی ببارد، در نهایت خیس شدن پاها اجتناب ناپذیر است. و وقتی چکمه‌ها خیس می شوند، سنگین می‌شوند. بسیار سنگین! در مقابل، خیلی خیلی دیر خشک می‌شوند.

4. حمایت از مچ پا یک افسانه است

بسیار خوب ، شاید اسطوره کلمه درستی نباشد. اما پشتیبانی از مچ پا واقعا کامل نیست.

همه ما فکر می‌کنیم که چکمه ها از مچ پا پشتیبانی می‌کنند  و این همان چیزی است که ما را از آسیب دیدگی باز می دارد  که به هر حال، یکی از ترس های مهم مسافران بیابان است. اما در واقع شواهد زیادی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

بیشتر تحقیقات می گویند اگر می خواهید از آسیب مچ پا جلوگیری کنید، باید روی تقویت و کشش مچ پا تمرکز کنید. اگر شما فردی سالم، فعال و بدون مشکلات مچ پا هستید، هنگام پیاده روی در واقع به هیچ پشتیبانی اضافی مچ پا احتیاج ندارید.

بعلاوه ، چکمه‌ها سریعتر پاهای شما را خسته می‌کنند و راه رفتن شما خسته‌تر می‌شود و امکان پیچ خوردن پا را افزایش می‌دهند.

5. چکمه‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند

چکمه‌ها گران هستند و برای حفظ فرم باید آنها را نگهداری کرد. این کلی دردسر اضافی برای تجهیزاتی  است که در نهایت قصد دارد پاهای شما را خسته کرده و انرژی شما را هدر دهد.

اشتباه نکنید! اینطور نیست که به چکمه کوهنوردی نیازی نباشد، اما اگر کوهنورد خیلی حرفه‌ای نیستید و به صورت تفریحی اینکار را انجام می‌دهید، توصیه من به شما استفاده از انواع کفش‌های اسپرت مردانه و زنانه طبیعت گردی و دویدن روزنه برندهای موفق است. انواع کفش مردانه و زنانه کلمبیا، کاترپیلار و مرل می‌توانند انتخاب هوشمندانه‌ای باشند.

یک کفش سبک یا کفش مخصوص دویدن انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به لیست بهترین کفش های مخصوص دویدن مردانه و زنانه بیندازید تا برترین گزینه‌ها را مشاهده کنید.

به دنبال یک کفش راحت باشید که بتوانید آن را بدون ایجاد خستگی بپوشید. کفشی با کشش خوب و کفی نرم و انعطاف‌پذیر که به اندازه کافی ضخیم باشد تا از احساس  سختی سنگ‌های زیر پایتان جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.