آشنایی با انواع کفش ورزشی

آشنایی با انواع مدل های کفش ورزشی

امروزه داشتن یک کفش تخصصی برای هر نوعی از ورزشی یکی از موراد بسیار واجب برای هر ورزشکاری میباشد. همانطور که میدانید داشتن یک کفش ورزشی مناسب میتواند از پاهای شما به خوبی حمایت کند و ایمنی آنها را تضمین کند. اما آیا انواع کفش ورزشی را میشناسید؟ آیا شما هم قصد خرید بهترین نوع کفش، متناسب با رشته‌ی ورزشی‌تان هستید؟ فروشگاه بولگانو سعی بر آن دارد تا با کیفیت ترین و مرغوب ترین انواع کفش ورزشی را برای شما به ارمغان آورد. شما نیز سعی کنید تا ایده آل ترین محصولات را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع کفش های ورزشی، قیمت و مشخصات انها توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

چرا باید انواع کفش ورزشی را بشناسید؟

امروزه برای هر ورزشی یک کفش مخصوص در نظر گرفته میشود. اما به نظر شما دلیل این کار چیست؟ آیا مثل دهه های گذشته امکان استفاده از یک کفش برای انواع ورزش ها وجود دارد؟ مسلما میزان فعالیت بدنی در ورزش های مختلف با یکدیگر متفاوت است به فرض مثال کفشی که برای ورزش تنیس طراحی میشود باید پاسخگوی واکنش های سریع ورزشکار باشد و از هدر رفتن بیش از حد انرژی جلوگیری کند. اما کفش یک بازیکن بیلیارد یا شطرنج نیازمند هیچکدام از این ویژگی ها نیست. پس قبل از خرید کفش ورزشی باید اطلاعات کافی در مورد کفش مناسب ورزش خود داشته باشید.

آشنایی با انواع کفش ورزشی

تقریبا برای تمامی رشته های ورزشی یک کفش با ویژگی ها و تکنولوژی های خاص در نظر گرفته می‌شود. معروف ترین کفش ورزشی که امروزه در بازار یافت میشوند شامل: کفش دویدن، پیاده روی، کوهنوردی، تریل رانینگ، دوچرخه سواری، بسکتبال، فوتبال، کراس ترینینگ، بدنسازی، گلف و تنیس هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را مفصل با هرکدام از کفش های ورزشی آشنا کنیم.

کفش دویدن

کفش دویدن

کفش مناسب دویدن یکی از پرطرفدارترین مدل های کفش ورزشی بوده که در اکثر فروشگاه‌های ورزشی به راحتی پیدا می‌شود. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای فعالیت‌های ورزشی که بر مبنای دویدن میباشند هم‌چون آهسته دویدن، دویدن در مسافت بلند و کوتاه و… مناسب هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش رانینگ مردانه، ضربه‌گیر بودن آن‌ها است؛ به طوری که پاهای فرد هنگام دویدن متحمل هیچ‌گونه ضربه‌ای نمی‌شود. با پوشیدن این کفش‌ها احتمال آسیب‌دیدگی پا، رگ به رگ شدن، پارگی یا ضربه به تاندون، شکستگی و… به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.
زیره کفش‌های رانینگ در مقایسه با انواع کفش های ورزشی نازک‌تر، انعطاف‎‌پذیر و سبک است. رویه کفش‌های مخصوص دویدن نیز عموماً از پارچه سبک و مِش (Mesh) تولید شده و از قابلیت تنفس‌پذیری نیز برخوردار می‌باشد.

کفش پیاده روی

کفش پیاده روی مردانه به گونه‌ای طراحی شده که از پا و مچ پا در برابر تاول زدن به خوبی محافظت کند. معمولاً کفش‌های پیاده‌روی به جذب ضربه کمتری در مقایسه با کفش‌های مخصوص دویدن نیاز داشته و راحتی بی‌نظیری برای پاها تأمین خواهند کرد. تولیدکنندگان کفش پیاده‌روی استاندارد، در کفی این محصولات از بالشتک برای دوچندان کردن میزان راحتی این محصول استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش پیاده‌روی می‌توان به وزن سبک آن اشاره کرد.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی

کوهنوردی یکی از جذاب‌ترین و بهترین ورزش‌هایی است که بدون داشتن یک جفت کفش کوهنوردی مناسب به یک ورزش بسیار خطرناک تبدیل می‌شود! یک کفش کوهنوردی خوب به گونه‌ای طراحی شده که برای صعود و دویدن در کوه مناسب باشد. زیره این محصولات ضد شوک و ضد ضربه بوده و با ساختار عالی خود، فشار را از روی زانو و مفاصل برمی‌دارد. علاوه بر این، اگر قصد کوهنوردی در مسیر های آبی را دارید باید یک کفش ضد آب تهیه کنید تا آب و رطوبت به داخل کفش نفوذ نکنند. ساختار این کفش‌ها در مقایسه با سایر کفش‌های ورزشی سخت‌تر و سفت‌تر است اما با این حال از میزان انعطاف‌پذیری استاندارد و قابل قبولی برخوردار هستند. در ضمن اگر قصد خرید کفش کوهنوردی مردانه یا زنانه را دارید سعی کنید کمی دست و دلباز باشید و از برند های معتبر همچون نورث فیس، کلمبیا، سالامون و … خرید کنید.

کفش تریل رانینگ

کفش تریل رانینگ

کفش های تریل رانینگ کفش های مخصوص دویدن در کوهستان هستند و همانطور که انتظار میرود این کفش ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند که در هنگام صخره نوردی و عبور از زمین های سخت از پاهای شما حمایت میکنند. جنس رویه این کفش ها توری شکل بوده که به تنفس پذیری و خشک شدن سریع تر کمک میکند. سفتی و استحکام زیره کفش های تریل رانینگ بسیار مهم است زیرا راه ارتباط پا های شما و زمین را برقرار میکند.

کفش دوچرخه سواری

کفش دوچرخه سواری

تقریبا با تمامی کفش ها ورزشی استاندارد میتوان دوچرخه سواری لذت بخشی داشت. اما اگر قصد دوچرخه سواری در مسیر ها طولانی مانند رویداد های بیرون شهری را دارید بهتر است به سراغ کفش های مخصوص دوچرخه سواری بروید. این کفش راحتی بیشتری را برای پاهایتان در هنگام رکاب زدن به همراه دارند و بهره وری شما را تا حد زیادی افزایش میدهد. معمولا زیره کفشهای دوچرخه سواری از فیبر کربن ساخته شده که وزن بسیار سبکی دارد و رویه آن از چرم طبیعی تهیه میشود که قابلیت تنفس پذیری را برای پاهای شما فراهم میکند.

کفش بسکتبال

کفش بسکتبال

یکی دیگر از انواع کفش ورزشی، کفش مناسب ورزش بسکتبال است. کفی این محصولات معمولاً از جنس لاستیک بوده و نسبتاً تخت هستند. ساختار کفی این محصولات غالباً پهن بوده و یک الگوی قالب‌گیری شده با طرح جناغی دارند که سبب افزایش و بهبود مقاومت و کشش برای انجام چرخش‌های سریع روی پاشنه، شروع و ایست‌های سریع می‌شوند. کفی کفش‌های بسکتبال سالنی معمولاً از جنس لاستیک است؛ چرا که لاستیک برای انجام حرکات سریع گزینه مناسب‌تری می‌باشد. اما برای کفش‌های بسکتبال در فضای باز به منظور دوام بیشتر از کفی‌هایی استفاده می‌شود که نسبت به لاستیک ضخیم‌تر هستند. میزان جذب ضربه در این کفش‌ها بسیار بالا بوده و در مقایسه با انواع کفش ورزشی، نسبتاً انعطاف‌پذیر می‌باشند. یکی از کفش هایی که تمامی این ویژگی ها را در اختیار شما قرار میدهد، کفش جوما است

کفش فوتبال

کفش فوتبال

یکی دیگر از کفش های ورزشی که در بین بازیکنان فوتبال از محبوبیت بالایی برخوردار است، کفش Soccer Cleat یا کفش مناسب فوتبال است. همان‌طور که می‌دانید پایه اصلی ورزش فوتبال دویدن می‌باشد؛ در نتیجه سبک وزن بودن کفش‌های فوتبال بسیار حائز اهمیت است. زیره کفش‌های فوتبال به طوری ساخته می‌شود که برای دویدن روی چمن صاف مناسب باشد؛ بنابراین دارای گریپ هایی بوده که از لغزش و سر خوردن بازیکن روی چمن جلوگیری می‌کند. ناگفته نماند که در کفی این کفش‌ها گل‌میخ هایی طراحی و تعبیه شده که سبب کشش بهتر در هنگام دویدن بازیکن روی چمن می‌شوند. معمولاً این گل‌میخ‌ها از جنس پلاستیک، لاستیک یا فلز به صورت ثابت یا جداشدنی طراحی می‌شوند.

کفش کراس ترینینگ

کفش کراس ترینینگ

کفش کراس ترینینگ یا کفش مخصوص تمرین زمانی به کار می‌آید که شما قصد انجام یک ورزش تخصصی را نداشته باشید. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، ورزش‌های تخصصی مثل بسکتبال و فوتبال و… کفش مخصوص به خود را دارند. این کفش‌ها برای رفتن به باشگاه یا انجام فعالیت‌های ورزشی نظیر بدن‌سازی یا ایروبیک گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. این محصولات به خوبی ضربه‌ها و شوک‌های ناشی از برخورد پا با زمین و اجسام را جذب می‌کنند؛ از این رو کفش بسیار مناسبی برای ورزش‌های کاردیو و تردمیل به حساب می‌آیند. اگر شغل شما به صورتی است که باید در طول روز برای مدت طولانی سرپا باشید، کفش‌های کراس ترینینگ گزینه خوبی برای شما خواهند بود.

کفش باشگاه

کفش باشگاه

یکی از کفش هایی که امروزه بسیار در بین افراد محبوب شده، کفش های باشگاهی هستند که حجم زیادی از آنها را کفش های بدنسازی تشکیل میدهند. البته قبل از اینکه به سراغ کفش مناسب باشگاه بروید باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر قصد دارید در باشگاه از تردمیل استفاده کنید ما به شما توصیه میکنیم به سراغ کفش های رانینگ بروید (دقت کنید کفش های رانینگ نه پیاده روی!). در صورتی که اگر هدف شما انجام حرکات سنگین مانند اسکوات و یا ورزش های استقامتی است، باید کفش هایی با زیره نازک و انعطاف پذیری بالا را خریداری کنید.

کفش گلف

کفش گلف

کفش های ورزشی گلف از قدرت جذب ضربات بسیار بالایی برخوردار بوده و انعطاف پذیری آنها نیز بیشتر می باشد. اگر شما نیز علاقه مندی بسیار بالایی را برای انجام بازی های گلف دارید، می توانید این پیشنهاد ما را از دست ندهید و یکی از انواع کفش ورزشی گلف را از همین وب سایت تهیه و خریداری کنید.

کفش تنیس

کفش های تنفس دسته ای دیگه از انواع کفش ورزشی هستند که به صورت تخصصی برای ورزش تنیس طراحی شده اند. از انجایی که این ورزش به دوندگی زیادی نیاز دارد، کفش های تنیس از مواد با دوامی ساخته شده که میتواند این سختی ها را تحمل کند. تفاوت اساسی میان این کفش ها با کفش های معمولی پنچه پای پهن است. در کفش های تنیس برای اینکه انگشتان فضای کافی داشته باشند یک پنچه پا شبیه کفش های رانینگ طراحی شده. همچین کفشی که انتخاب میکنید باید از وزن سبکی برخوردار باشد تا انرژی شما را هدر ندهد.

نکاتی که هنگام خرید کفش ورزشی باید در نظر بگیرید

فرم پاهای خود را بشناسید

به غیر از ۱۰ انگشت و ۲ پاشنه که همه ما آن‌ها را داریم، فرم پاها می‌توانند مختلف باشند! یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کفش ورزشی باید در نظر داشته باشید، شکل و فرم پاهایتان است. متخصصان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که برای تخمین زدن شکل پای خود، از روش «تست خیس» استفاده کنید. برای انجام این تست تنها کافی است که پاهای خود را خیس کرده و بر روی یک تکه کاغذ قهوه‌ای گذاشته و دور آن را خط بکشید.

سایز دقیق پاهای خود را به دست آورید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در این زمینه توجه به سایز پا ها است. متأسفانه برخی افراد بر این باورند که سایز پاها در افراد بالغ تغییر نمی‌کند که این یک باور کاملاً اشتباه است! برای این که بتوانید کفشی متناسب با سایز دقیق پاهای خود خریداری کنید که در آینده پاهایتان را اذیت نکند، پیشنهاد می‌شود خرید کفش را در غروب یا شب انجام دهید. در این ساعات پاهای شما در متورم‌ترین حالت و بزرگ‌ترین سایز خود قرار دارد؛ در نتیجه می‌توانید کفشی را خریداری کنید که بتواند از بزرگ‌ترین سایز پاهای شما نیز پشتیبانی کند.

برای کفش های باکیفیت هزینه کنید

بسیاری از افراد حاضرند برای داشتن یک جفت کفش رسمی و شیک مناسب مهمانی و مجالس هزینه بسیار زیادی را بپردازند تا فقط کفشی را داشته باشند که از هر نظر خیره‌کننده است. در حالی که شاید این کفش‌ها اصلاً رفتار خوبی با پاهای شما نداشته باشند! کفش های ورزشی اورجینال متناسب با قیمتی که دارند می‌توانند از پاهایتان به خوبی مراقبت کرده و سلامت این عضو مهم را تأمین کنند؛ از این رو پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یک کفش باکیفیت بالا و مناسب انجام فعالیت‌های ورزشی را دارید، به دنبال نسخه اورجینال آن بروید.

کفش های خود را پس از مدتی استفاده عوض کنید

به نقل از کلیفورد جنگ، جراح پا و مچ پا، هر جفت کفش ورزشی به ویژه کفش رانینگ می‌بایست به طور میانگین پس از تقریباً ۳۵۰ الی ۴۰۰ مایل استفاده تعویض گردد. با این حال پیشنهاد می‌شود به ظاهر و ساختار کفش‌های خود دقت داشته باشید. زمانی که پشت کفش حالت خوابیدگی پیدا کرد، کهنه شد و یا این که دیگر راحتی پاها را تأمین نکرد، بهتر است که آن را کنار گذاشته و به سراغ یک جفت کفش ورزشی جدید بروید.

قیمت کفش های ورزشی

یکی از مهمترین سوال های ذهنی بسیاری از خریداران را قیمت مربوط به انواع کفش ورزشی شکل داده است و افراد دوست دارند تا محصولات مورد نظر خود را با قیمت های بسیار مناسب و معقولی تهیه و خریداری کنند. شما می توانید برای مشاهده قیمت بروز مربوط به کفش های ورزشی مد نظر خود، به راحتی از بولگانو استعلام بگیرید و با در نظر گرفتن قدرت مالی تان، انواع کفش های ورزشی را تهیه کرده و آن را سفارش دهید. ناگفته نماند تمامی کفش های موجود در این فروشگاه اورجینال بوده و به همراه کارت اصالت کالا برای شما ارسال میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.