روش های مراقبت از کفش چرم

راهنمای مراقبت از انواع کفش چرم

اگر یک کفش با کیفیت خوب بخرید، احتمالا از جنس چرم خواهد بود. اکثر کفش‌های اورجینال و برندهای مطرح مانند کاترپیلار از چرم اصل در تولیداتشان استفاده می‌کنند. چرم نه تنها از دوام فوق‌العاده‌ای برخوردار است، بلکه به دلیل داشتن مجموعه‌ای زیبا از بافت‌های طبیعی بسیار شیک نیز دیده می شود. علاوه بر این، قالب چرم به شکل پای شماست، اما در عین حال تنفس بیشتری را نسبت به مواد مصنوعی فراهم می‌کند. با این حال ، مصرف کنندگان در هنگام خرید کفش چرم، به خصوص جیر و نوبوک، تردید دارند، زیرا این یک تصور وجود دارد که مراقبت از کفش چرم به نگهداری بالا نیاز دارد و تمیز نگهداشتن محصولات نبوک غیر ممکن است! این یک تصور اشتباه است. در این مقاله، روش صحیح نگهداری از چرم را به شما آموزش خواهیم داد تا به خاطر ترس از خراب شدن، خود را از لذت شیک‌پوش بودن محروم نکنید.

آشنایی با انواع کفش چرم

اولین قدم برای مراقبت از کفش های چرمی خود که باید انجام دهید، شناختن جنس کفشتان میباشد. به طور کلی چرم به سه دسته سنگین، نیمه سنگین و چرم سبک دسته بندی میشود که عموما کفش های چرم از نوع چرم سنگین میباشند. در ادامه با انواع کفش های چرمی در سبک های مختلف آشنا میشویم:

کفش اسپرت

امروزه کفش های ورزشی یا اسپرت چرمی دیگر در مسابقات استفاده نمیشود اما به دلیل ظاهر زیبایی که دارند و راحتی آنها برای استفاده روزانه، محل کار و مناسب های خاص از آنها استفاده میشود. معمولا برای تولید این مدل کفش ها از چرم جیر استفاده میشود که نیاز به مراقبت مداوم دارد اما در این حال جنسی بسیار نرم و انعطاف پذیر دارند.

بوت و نیم بوت

استفاده از بوت و نیم بوت چرمی بیشتر در فصل های سرد رواج دارد. اصولا بوت ها تا بالای مچ پاهایتان را میپوشانند اما نیم بوت که به آن نیم ساق نیز میگویند کمی کوتاه تر از آنها هستند. این مدل کفش های چرمی بیشتر توسط خانم ها مورد استفاده قرار میگیرد که بسیار نیز محبوب هستند. اگر به دنبال یک استایل شیک و خاص هستید خرید کفش چرم زنانه به خصوصا بوت و نیم را به شما پیشنهاد میکنیم.

کلاسیک

از معروف ترین نوع کفش چرم میتواند به این دسته اشاره کرد. کفش های کلاسیک شباهت های زیادی با مدل های رسمی دارند که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع میتواند گفت که این مدل از کفش های چرمی هیچ موقع از مد نمی‌افتند و همراه از آنها استفاده میشود. یکی از پرفروش ترین مدل‌ها در زمینه کفش رسمی چرم، کفش جی اوکس میباشد که میتواند برای خرید نسخه های اورجینال آنها به فروشگاه بولگانو مراجعه کنید.

مجلسی

گروهی دیگر از کفش های چرم، مدل های مجلسی هستند و همانطور که از نامشان پیداست برای محیط های مجلسی، اداری و رسمی کاربرد دارند. کفش چرمی مجلسی از چرم، چرم جیر و چرم نبوک تولید میشوند. این مدل کفش ها از انعطاف پذیری و تنفس پذیری خوبی برخوردار هستند و ظاهر شیکی را به شما هدیه میدهند. در ادامه با روش های مراقبت از انواع کفش چرمی آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

چگونه از کفش چرمی خود مراقبت کنیم؟

کفش های چرمی به دلیل زیبایی که دارند از محبوبیت بالایی نزد آقایان برخوردار هستند. اما همانطور که میدانید مراقبت از کفش چرم بسیار ضروری است و میتواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر کفش شما داشته باشد. نگران نباشید نگهداری از کفش چرم از آن چیزی که فکر میکنید بسیار ساده تر است. مهم ترین نکته که قبل از این آموزش باید به آن توجه کنید مشخص کردن جنس چرم کفشتان میباشد. در ادامه با روش های نگهداری از کفش چرم با جنس های مختلف آشنا میشویم

نحوه نگهداری از چرم نبوک و آنیلین

گام اول: تمیز کردن

پاک کننده خود را به پارچه میکروفیبر بمالید (هرگز مستقیماً روی خود کفش قرار نگیرد). پارچه را با حرکت دورانی در اطراف کفش بمالید تا آلودگی ، گرد و غبار یا آوار از بین برود. اجازه دهید کفش‌ها به طور طبیعی خشک شوند

گام دوم: ایجاد محافظت

کرم محافظ را به یک برس نرم (ترجیحاً برس موی اسب) بزنید و با حرکت دورانی روی کفش بزنید. برای اطمینان از پوشاندن و جذب کامل، کل کفش را برای مدت 30-40 ثانیه مسواک بزنید.

پس از خشک شدن کفش ، هرگونه لکه را با پاک کن لاستیکی یا لاستیک کرپ مالیده و سپس با استفاده از برس پرلون کفش خود را به آرامی مسواک بزنید، اطمینان حاصل کنید که تمام فیبرها در همان جهت شانه می شوند.

گام سوم: پرداخت

با یک برس تمیز موی اسب، هر کرم محافظ اضافی را صیقل دهید تا صاف شود. در آخر، کفش را به آرامی با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید تا بدرخشد.

محافظ دافع آب را به طور مساوی روی کل کفش بپاشید و به آرامی هرگونه کرم محافظ اضافی را از بین ببرید. این کار از کفش شما در برابر عناصر خارجی محافظت می کند.

نکات مراقبت از کفش چرم جیر

  • کفش‌ها پس از یک مدت استفاده طولانی به تدریج کارای قبلی خود را از دست میدهند. برای افزایش طول عمر کفش، میتواند یک لایه نازک به کف آن بچسبانید تا از نفوذ آب و املاح به درون کفشتان جلوگیری کنید.
  • برخورد مستقیم آفتاب میتواند به کفش های شما آسیب برساند به همین دلیل بعد از خرید کفش چرم در کنار آن یک اسپری ضد افتاب کفش نیز تهیه کنید و برای هربار استفاده آنها را بر روی کفشهایتان اسپری کنید.
  • گرما میتواند الیاف کفش را جمع کند به همین دلیل سعی کنید کفش هایتان را درون اتاق نگهداری کنید و از گرما و سرمای شدید به دور باشند.
  • خیس شدن کفش چرم باعث تغیر شکل آنها میشود، در مرحله اول سعی کنید در هوای بارانی از کفش چرم استفاده نکنید و یا در زمان شستن کفش چرم آنها را به طور مستقیم زیر آب نگیرید اما به هر دلیل اگر کفش های شما خیس شد با روزنامه یا جوراب داخل کفش را پر کنید تا فرم آنها دچار تغییر نشود.
  • استفاده نکردن از پاشنه کش (حتی اگر کفش های شما مناسب سایز پاهایتان باشند) در داز مدت به کفش شما اسیب میرساند به همین دلیل همیشه سعی کنید از پاشنه کش استفاده کنید

نکات کلی نحوه مراقبت از کفش چرم

برای تهیه محصولات مراقبتی چرم و انواع براش‌ها از خرده فروش کفش خود بپرسید که کدام محصول یا روشی را برای کفش خریداری شده توصیه می‌کنند. برخی از کفش های چرمی گران قیمت به محصولات زیبایی بیشتری مانند موم، روغن و ظروف مخصوص نظافت نیاز دارند. البته قبل از خرید کفش چرم توصیه میکنیم حتما راهنمای تشخیص چرم اصل را در فروشگاه بولگانو مطالعه کنید تا هدف افراد سودجو قرار نگیرید و چرم مصنوعی بی کیفیت را به جای چرم مرغوب به شما نفروشند.

برس مناسب برای انواع کفش چرم

برس‌های موی پرلون برای شانه زدن ساختار الیاف جیر و نبوک مناسب هستند. با این حال، چرم های آنلین و کشش به موهای نرم تری احتیاج دارند تا از خراشیدن یا آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

خشک کردن کفش چرمی

همیشه پیشنهاد می شود بگذارید کفش به طور طبیعی و ترجیحاً یک شب خشک شود. منابع گرمایی مستقیم مانند بخاری، سشوار و نور مستقیم خورشید می‌تواند به چرم آسیب برساند. درختان کفش همچنین می توانند به هوا دادن کفش کمک کنند و به عنوان ابزاری عالی برای حفظ شکل کفش شما عمل می‌کنند.

انواع محافظ کفش چرم

هنگام خرید کرم ها و یا اسپری های محافظ کفش چرم به برچسب های آنها دقت کنید. و محصولی مناسب با نوع چرم خود بخرید. معمولا اسپری های همه کاره برای چرم های آنیلین و Pull-up استفاده میشود. اما برای چرم های جیر و نبوک باید از اسپری های محافظ‌ آب بندی ضد آب / خاک آلوده استفاده کنید.

واکس زدن کفش چرم

استفاده از واکس یک امر جدا نشدنی در مراقبت از کفش چرم میباشد. سعی کنید بعد از هر بار استفاده کفش های چرم را واکس بزنید. این کار علاوه بر اینکه یک ظاهر شکیل و زیبا به کفش های شما میدهد از آنها در برابر گرد خاک نیز محافظت میکند.

کفش ها را در جا کفشی بچینید

معمولا ما عادت داریم کفش ها را خیلی نامنظم در جا کفشی قرار دهیم و اگر به تمیز کردن کفش چرم عادت نداشته باشید این کار سبب میشود گرد و خاکی به سایر کفش ها چسبیده است به کفش های تمیزتان نیز منتقل شود. سعی کنید همیشه کفش ها به طور منظم و با فاصله از یک دیگر در جا کفشی قرار دهید.

سخن پایانی

کفش چرم به دلیل زیبایی و ویژگی هایی نظیر راحتی، تنفس پذیری دوام و … که دارند برای انواع مناسبت ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله نگهداری از کفش چرم و راه های مراقبت از آن را به طور کامل برای شما توضیح داده ایم که با مطالعه و عمل کردن به دستورات بالا میتوانید سال های زیادی از داشتن کفش چرمی نو لذت ببرید. همچین اگر نیاز به محصولات مراقبت از کفش چرم دارید میتواند به سایت بولگانو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.