معایب استفاده از کفش پاشنه بلند

معایب کفش‌های پاشنه بلند

آیا میدانید سلامت پاها چه تاثیر بر روی سلامتی شما میگذارد؟ یا اینکه استفاده از کفش نامناسب چه ضرر های برای شما دارد؟ همه ما میدانیم که پاها تاثیر مستقیمی بر روی ستون فقرات، لگن، طرز راه رفتن و کمر شما میگذارند و قرار دادن آنها در شرایط نامناسب و خطرناک همه این قسمت های بدن رو دچار مشکل میکند. از کفش پاشنه بلند میتوان به عنوان یکی از غیر استاندارد ترین کفش های موجود در بازار اشاره کرد که در این مقاله قصد داریم شما را با معایب استفاده از کفش پاشنه بلند و ضرر های دراز مدت و کوتاه مدت آنها آشنا کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید و در آخر خودتان با شناخت کاملی از آسیب های کفش پاشنه بلند، قضاوت استفاده از کفش پاشنه بلند را به عهده بگیرید.

دلیل استفاده از کفش‌های پاشنه بلند چیست؟

استفاده از کفش پاشنه بلند مربوط به چند سال گذشته نیست و از سال های دور خانم ها برای بلند قد نشان دادن خود از آن استفاده میکردند. البته این طبیعی‌ست، تنوعی که امروزه در رنگ ها و طرح های مختلف کفش پاشنه بلند وجود دارد در گذشته کمتر بوده اما با وجود همه این تغیرات، ضرر های کفش پاشنه بلند نه تنها کمتر نشده بلکه بسیار خطرناک تر نیز شده است. یکی از دلایل عمده ای که باعث شده خانم ها به جای پوشیدن کفش زنانه مناسب و راحت، روی به استفاده از کفش پاشنه بلند آورده اند، ورود آنها به صنعت مد است که خانم های که علاقه مند به این صنعت هستند از رو ناآگاهی نسبت به آسیب ها و یا بعضا از روی آگاهی از این کفش ها استفاده میکنند. در ادامه با آسیب هایی که این کفش ها به اندام های شما وارد میکنند آشنا میشویم.

ضررهای کفش های پاشنه بلند

در نگاه اول کفش‌های پاشنه بلند فرد را بلندتر و جذاب‌تر نشان می‌دهند اما این فقط نمای ظاهری ماجراست در واقع این نوع کفش‌ها در قسمت‌های پا و همچنین کمر، صدمات بسیار جدی را به وجود می‌آورد. آیا زیبایی لحظه ای ارزش از بین رفتن سلامتی را دارد؟ معایب استفاده از کفش نامناسب کل بدن را تحت تاثیر قرار میدهد و اندام ها را از حالت طبیعی خود خارج میکند. در این بخش با تعدادی از این آسیب ها آشنا میشویم:

کمر درد

هنگام راه رفتن شما 1/5 برابر وزن خود را بر روی پاهای خود قرار میدهید به همین دلیل باید از کفش استفاده کنید که از پاهای شما به خوبی حمایت کند. اما وقتی که از کفش پاشنه استفاده میکنید، فشار در سراسر پاهای شما تقسیم نمیشود و هرچه پاشنه کفش بلند تر باشید فشاری بیشتری به یک نقطه خاص از پاهای شما وارد میشود. این عامل میتواند باعث التهاب در پاها و آسیب دیدن کمر شود.

بیشتر بدانید: جالب است بدانید کمر درد و دیسک ناشی از فتق میباشد. این عارضه سبب میشود دیسک های بین مهره ها دچار آسیب شود. از این رو به شما پیشنهاد میکنیم اگر در ناحیه کمر خود احساس درد میکنید به هیچ عنوان از کفش پاشنه بلند، صندل، کفش های بالرین و دمپایی استفاده نکنید. برای اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم مقاله کفش مناسب کمر درد و دیسک را در فروشگاه بولگانو مطالعه کنید.

درد پا

معمولا در همان لحظه که کفش پاشنه بلند را پا میزنید احساس ناامنی و درد را تجربه میکنید اما این تازه شروع ماجراست. اگر شانس به شما رو کند و در هنگام استفاده مچ پای شما پیچ نخورد دچار آسیب جدی نشوید قطعا بعد از چند ساعت درد فاحشی را در قسمت های قوس پا، کف پا و مچ احساس میکنید.

پیچ خوردگی مچ پا

همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم یکی از حوادثی که ممکن است در هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند برای شما رخ دهد پیچ خوردن مچ پا میباشد. ما به شما توصیه نمیکنیم از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید اما اگر قرار است این کفش ها را در جایی استفاده کنید که سطح صافی ندارد و پر از چاله چوله و برآمدگی است، پوشیدن کفش پاشنه بلند بدترین ظلمی است که میدانید در حق خود انجام دهید زیرا بدون شک پیچ خوردن مچ پا و رگ به رگ شدن پاها در انتظار شما میباشد جدا از آبروریزی که ممکن است برای شما رخ دهد امکان آسیب دیدن و کبود شدن زانو های شما نیز وجود دارد.

انگشتان پا

در هنگام پوشیدن این مدل کفش‌ها ­به انگشتان پا نسب به سایر قسمت‌ها، فشار بیشتری وارد می‌شود. هر چه پنجه کفش باریک‌تر باشد فشار وارد شده به انگشتان پا بیشتر می‌شود. استفاده مکرر از این کفش‌ها باعث می‌شود که انگشتان پا به مرور زمان حالت طبیعی پا را از دست داده و حالت چکشی بگیرند.

اگر به فکر سلامت پاهای خود و بدن خود هستید، بهتر است از این مدل کفش‌ها صرف نظر کنید چرا که به طور جدی به پاها و نقاط مختلف بدن شما صدماتی وارد می‌کنند اما اگر قصد استفاده دارین پس حتما زمان کمتری از آن استفاده کنید تا به بدن شما آسیب جدی وارد نکند.

اختلال در وضعیت بدن

کفش‌های پاشنه بلند وضعیت پای شما را از حالت طبیعی خارج کرده و در نتیجه فشار بر روی جلوی پا زیاد می‌شود؛ همین امر باعث می‌شود شما بدن خود را برای حفظ تعادل تغییر حالت دهید. برای اینکه شما بتوانید تعادل بدن خود را حفظ کنید مجبور می شوید مقداری به پایین خم شوید و وزن بدن از حالت طبیعی خارج می شود؛ این امر فشاری بیش از حد بر روی پاها ایجاد می کند.

راه رفتن

در هنگام راه رفتن، پاشنه پا، انگشتان و پنجه پا به زمین فشار می آورند که این فشار به طور یک دست می‌باشد و باعث حفظ تعادل شما نیز می‌شود. زمان استفاده از این مدل کفش ها، پای شما خمیده می‌شود و فشار مناسبی به زمین نمی آورد. این شکل غیر طبیعی زانوهای شما را خمیده می‌کند و باعث افزایش فشار بر روی زانوها می‌شود. هرچه پاشنه پا بلندتر باشد این فشار نیز بیشتر خواهد شد.

از دست دادن تعادل

زمان استفاده از این کفش‌ها، فشار بجای پاشنه پا بر روی نوک پا می‌آید؛ این موضوع در ارتفاعات و سربالایی‌ها و سرازیری‌ها بیشتر به چشم می‌آید. همین امر باعث بر هم زدن فرم عادی و تعادل بدن می‌شود. این کفش ها دارای یک پاشنه چوبی می باشند که اصلا تکیه گاه مناسبی برای پا نیستند و تعادل بدن را از حالت طبیعی خارج می کند که خطر پیچ خوردگی را نیز افزایش می دهد.

باسن

عضلاتی که باعث خم شدن ران می‌شوند در قسمت جلویی و بالای ران قرار دارند. زمانی که شما پاشنه بلند پوشیده‌اید، این عضلات به طور مداوم به شکل خمیده هستند. ممکن است شما بر این باور باشید که این امر باعث ورزش دادن عضلات پای شما می‌شود اما استفاده مداوم از کفش پاشنه بلند، باعث انقباض عضلات پا می‌شود و همین امر به تدریج باعث صاف شدن ستون فقرات شده و مشکلات جدی در ناحیه باسن به وجود می‌آورد.

منقبض شدن عروق خونی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، یکی از دلایل پوشیدن کفش پاشنه بلند، نازک تر بلند تر نشان دادن پاها میباشد. حتی اگر شما از کفش های پاشنه بلند استفاده نکرده باشید، میتوانید حدس بزنید که یکی از معایب کفش پاشنه بلند خارج کردن حالت پاها از شکل طبیعی خود میباشد. در اثر این اتفاق فشار بر روی پاهای شما بیشتر میشود و باعث انقباض عروق خونی و شاید موجب شکستن آنها شود.

میخچه پا

میخچه در اثر اصطکاک و فشار در یک ناحیه از پای شما به وجود می‌آید. یکی از عواملی که میتواند ریسک میخچه را در پاهای شما افزایش دهد. استفاده کردن از کفش نامناسب و پاشنه بلند است. برای رفع میخچه پا روش های زیادی وجود دارد که در مقاله روش های درمان میخچه پا به طور کامل آنها را برای شما شرح داده ایم. اما به یاد داشته باشید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، کفش مناسب نه تنها از راحتی پاهای خود را فراهم میکند بلکه در حفظ سلامتی شما نیز نقش دارد

چگونه درد کفش های پاشنه بلند را کاهش دهیم؟

تا اینجا با برخی از ضرر های کفش پاشنه بلند و آسیب های که میتواند به پاشنه پا، مچ پا، زانو ها و حتی کمر وارد کند آشنا شدید در ادامه قصد داریم شما را با برخی از روش های کاهش درد کفش پاشنه بلند آشنا کنیم. اما به خاطر داشته باشید که همیشه گزینه های بهتری به جای استفاده از کفش های پاشنه بلند وجود دارد.

1- ارتفاع کمتر پاشنه

بدون شک ارتفاع کفش های پاشنه بلند تاثیر بسیار زیادی در راه رفتن شما دارد پس تا جایی که میتوانید از کفش های پاشنه بلند با ارتفاع کمتر استفاده کنید. معمولا تا جایی که میتوانید از پاشنه های کمتر از 3 اینچ استفاده کنید.

2- پایه پشتیبان درشت تر

همانطور که میدانید هر چه پایه کفش پاشنه بلند نازک تر باشد حفظ تعادل سخت تر است. به همین دلیل کفش های را انتخاب کنید که پاشنه ضخیم تری داشته باشد. این امر به شدت به حفظ تعادل شما کمک کند. شما میتوانید هنگام خرید کفش پاشنه بلند آن را تست کنید و مناسب ترین کفش را با توجه به سلیقه خود بخرید.

3- کمتر از آنها استفاده کنیم

هنگام استفاده از کفش های پاشنه بلند انگشتان شما به شدت تحت فشار است و استفاده بیشتر از یک ساعت اصلا توصیه نمیشود. پیشنها ما به شما این است که اگر قصد استفاده از کفش های پاشنه بلند در محیط کار و یا مهمانی ها را دارید حتما یک کفش جایگزین با خود داشته باشید و در مواقعی که نیاز به کفش پاشنه بلند ندارید از آن استفاده کنید.

4- کفش های برند بخرید

سعی کنید کفش های پاشنه بلند خود را از برند های معتبر خریداری کنید. کفشی که از مواد بی کیفیتی ساخته شده باشد پس از مدتی استفاده پاهای شما را زخم میکند و سبب ایجاد تاول در پاها میشود. توجه داشته باشید که هیچ چیز با ارزش تر از سلامتی نیست و این میاه گرانبها را پوشیدن کفش پاشنه دار فیک به خطر نیندازید.

5- سایز مناسب

دوستان عزیز توجه داشته باشید که هیچ کفشی را نباید به امید جا باز کردن بخرید. اگر فروشنده به هر دلیلی خواست کفشی را به شما بدهد که احساس میکند برای پاهای شما تنگ است بدون تردید به سراغ کفش دیگری بدهید و نگذارید فروشنده برای شما تصمیم بگیرد.

سخن پایانی

هنگام خرید کفش زنانه، مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید راحتی پاهای شما است. از این رو شرکت های تولید کننده کفش همواره به دنبال تلاش برای افزایش راحتی محصولات خود هستند. اما میتوان پیش بینی کرد، کفش های پاشنه بلند برای همیشه یک کفش نامناسب باقی میمانند. و معایب کفش پاشنه بلند روز به روز به لطف صنعت مد بیشتر و بیشتر میشود. توصیه ما به شما استفاده کمتر و جایگزین کردن کفش های راحتی و استاندارد به جای کفش پاشنه بلند است. فروشگاه بولگانو با سال ها تجربه در زمینه فروش کفش های اورجینال به عنوان یک دوست به شما کمک میکند که از پاهای خود به خوبی مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که پا قلب دوم انسان به حساب می‌آید و باید در همه حالت مواظب آن بود.

3 نظر در “معایب کفش‌های پاشنه بلند

  1. محمدمحمدی می گوید :

    باسلام به نظرمیرسد با نیم تخت زدن اضافی در کف کفش میتوانیم اختلاف پاشنه را کاهش و دوام کف کفش رابیشترکنیم بنده سالهاس که از بوتهای پاشنه تخم مرغی نسبتا بلند مردانه ولاز برندهای معروف بصورت پارت تایم استفاده میکنم وبسیار برایم تمام چرم بودن کفش مهم است ممنون از مطالب خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.