راهنمای خرید کفش پیاده روی

راهنمای انتخاب کفش مناسب پیاده روی

خرید کفش پیاده روی مناسب، تاثیر ورزش و پیاده روی را چندین برابر میکند. در صورتی که پوشیدن کفش نامناسب برای پیاده روی سطح انرژی را کاهش داده و در دراز مدت آسیب های جدی به پاها، زانو و کمر وارد میکند. تنوع گسترده از کفش مردانه و زنانه موجود در بازار خرید کردن را با چالش روبه رو میکند و انتخاب را سخت تر!. اما نگران نباشید با شناخت ویژگی ها، برند و آگاهی از نکات قبل از خرید، مناسب ترین گزینه را میتوانید انتخاب کنید. از جلمه کلیدی ترین ویژگی های کفش پیاده روی میتوان به وزن مناسب، طراحی استاندارد و قابلیت جذب شک اشاره کرد که داشتن تمامی آنها برای کفش های پیاده روی الزامیست. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید

مهم ترین ویژگی های کفش پیاده روی مناسب

پیاده روی جزو یکی از راحت ترین و کم خرج ترین ورزش ها به حساب می آید، که بسیار هم مفید و اثر بخش است، البته با توجه به این که یک سری نکات رعایت شوند، وگرنه به همان اندازه  که می تواند لذت بخش باشد و برای سلامتی مفید، به همان اندازه بلکه بیش تر، می تواند که خسته کننده و یا آسیب رسان باشد.

وزن مناسب:

پوشیدن کفش های سنگین برای پیاده روی به هیچ عنوان مناسب نیست. در واقع وزن کفش به عوامل زیادی بستگی دارد از تکنولوژی هایی که در تولید کفش به کارگرفته شده تا جنس و متریال کفش در وزن آن تاثیر گذار هستند. اما کفش پیاده روی مردانه و زنانه تنها به دلیل طراحی منحصر به فرد و برخی فناوری ها کلمه پیاده روی را یدک میکشند. البته بسته به نیاز شما ممکن است وزن کفش متفات باشد اما در نظر داشته باشید وزن مناسب برای کفش های پیاده روی بین 200 تا 400 گرم است و بیشتر از آن برای سلامت پاهای شما مضر است و زانو، کمر و تاندن اشیل پای شما اسیب میرساند و انرژی شما را هدر میدهد.

تنفس پذیری:

جنس رویه و زیره ی کفش های پیاده روی باید به گونه ای باشد که ویژگی های تنفس پذیری را دارا باشند، یعنی اجازه رد و بدل کردن هوا را  به کفش بدهند تا از تعرق پا، مشکلات پوستی، قارچ، بوی بد پا و کفش جلوگیری کنند، زیرا در اثر پیاده روی و فعالیت، متابولیسم بدن ( سوخت و ساز ) افزایش یافته و در نتیجه گردش خون نیز افزایش می یابد و فشار خون و ضربان قلب بالا می رود، در نتیجه میزان درجه حرارت بدن نیز بالا رفته و تعرق صورت گرفته و در صورتی که رویه ی کفش دارای مش تنفس پذیر باشد هوا و گرما از کفش  خارج شده و از تعرق پا و ایجاد بوی بد و ناراحتی های پوستی جلوگیری می کند. در واقع یکی از تفاوت های عمده میان کفش های پیاده روی و رانینگ در میزان تنفس پذیری آنهاست اگر دوست دارید بیشتر با تفاوت کفش پیاده روی و دویدن آشنا شوید ما در این مقاله به صورت مفصل تفاوت های هرکدام را برای شما لیست کرده ایم.

انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری، یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی است که در انتخاب کفش های مخصوص پیاده روی بسیار حائز اهمیت می باشد، اگر دقت کرده باشید در هنگام راه رفتن، پا از قسمت پنجه و مچ خم شده و با توجه به این پوزیشن که در حالت راه رفتن و یا دویدن و فعالیت های ورزشی ایجاد می شود کفشی که برای استفاده ی طولانی مدت برای پیاده روی و دویدن و یا فعالیت های ورزشی انتخاب می کنیم باید دارای انعطاف پذیری بالایی باشد تا برای خم و راست شدن پا به آن فشار نیاورد و باعث خستگی انگشت های پا و کف پا و همچنین مچ پا نشود و از بروز آسیب به تاندون آشیل  پا – ستون مهره ها و… در اثر فشار، جلوگیری کند

جذب شوک :

استفاده از بالشتک های تزریقی  Eva در زیره ی کفش های پیاده روی موجب افزایش دوام کفش و جذب شوک ایجاد شده در حین راه رفتن می شود و باعث می شود ضربه ها و فشارهایی که به کف پا، در هنگام دویدن و یا پیاده روی وارد می شود کم تر شده و به زانوها و کمر انتقال پیدا نکند و در نتیجه آسیب های ناشی از این ضربه ها را بر بدن کاهش می دهد. دوستان عزیز اگر قصد خرید کفش مناسب دیسک کمر را دارید، ویژگی جذب شوک را در اولویت قرار دهید.

طراحی منحصر به فرد:

کفش های مخصوص پیاده روی، دویدن، کوهنوردی و طبیعت گردی باید دارای پنجه ای پهن باشند تا انگشتان پا در آن ها آزادی حرکت بیش تری داشته باشند و بتوانند به راحتی  تکان بخورند تا در هنگام فعالیت های طولانی مدت، پا و انگشت های پا خسته نشوند و همچنین از تاول زدن و ایجاد میخچه که در اثر استفاده ی طولانی مدت از کفش و فشار وارده از کفش و همچنین زمین، بر پا ایجاد می شوند تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند

زیره کفش پیاده روی:

کفش ها بر اساس نوع استفاده و محیطی که از آن ها استفاده می شود دارای زیره و عاج های متفاوتی هستند، برای کفش های پیاده روی و استفاده روزانه بهتر است کفشی را انتخاب کنید که زیره ی آن دارای ویژگی هایی باشد که از سُر خوردن جلوگیری کند و برای استفاده از سطح هایی که ممکن است در طول روز هنگام پیاده روی از آن ها عبور کنیم مناسب باشد و دارای کفی خیلی صاف و بدون شیار نباشد

در نظر گرفتن قوس پا:

تقریبا می شود گفت که سه حالت برای فرم کف پا وجود دارد، قوس کف پای نرمال، زیاد و کاملا صاف اگر که در دو گروه کف پای صاف و یا کف پا با قوس زیاد قرار دارید، حتما در هنگام خرید کفش به ویژگی های آن دقت کنید و کفش مناسب برای کف پای خود را خریداری کنید که کاملا کف پای شما را در بر بگیرد و یا این که از کفی هایی که پزشکان متخصص بر اساس اندازه گیری هایی که از کف پا ها انجام می دهند و تجویز می کنند در کفش هایتان استفاده کنید تا از درد های کمر و پاها تا حد زیادی جلوگیری کنید

معرفی بهترین کفش های مناسب پیاده روی:

تا اینجا با نکاتی که باید هنگام خرید کفش پیاده روی به آنها توجه کنید آشنا شدیم و فهمیدید که کفش پیاده روی چه ویژگی های دارد. در ادامه بهترین برند های عرضه کننده کفش پیاده روی را به شما معرفی میکنیم. در ضمن اگر قصد آشنایی بیشتر با ویژگی کفش پیاده روی مناسب را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را در وبسایت بولگانو مطالعه کنید.

کفش های پیاده روی اسکیچرز:

برند اسکیچرز یکی از عرضه کننده های بزرگ کفش در دنیا است که به تولید کفش های باکیفیت و مقرون به صرفه معروف است. کفش های پیاده روی اسکیچرز به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند در هنگام پیاده روی راحتی فوق العاده ای را برای پاهای شما ایجاد میکنند. زیره کفش های اسکیچرز از انطعطاف پذیری بالایی برخوردار است که هنگام راه رفتن، پاهای شما از حمایت ملایمی برخوردار می‌باشد. البته هنگام خرید کفش اسکیچرز باید به اورجینال بودن آن توجه کنید زیرا کفش های فیک این برند نه تنها تجربه خوبی از پیاده روی به شما نمیدهند بلکه در دراز مدت به پاهای شما نیز آسیب میرسانند.

کفش های پیاده روی نایکی:

کفش های نایک به دلیل راحتی، پشتیبانی و وزن سبکی که دارند همیشه مورد پسند ورزشکاران بوده اند و به جرئت میتوان گفت که یکی از بهترین انتخاب های شما برای خرید کفش پیاده روی میباشد. تکنولوژی AIR Max کفش های نایک بالا ترین اندازه‌ی ضربه گیری را برای کفش ها فراهم می کند، کفش هایی که دارای تکنولوژی ایر مکس هستند دارای زیره میانی نازک تر و بالشتک های بزرگ تری اند که این ویژگی ها باعث سبکی و راحتی بیش تر کفش ها می شوند

کفش های پیاده روی اسیکس:

یکی دیگر از کمپانی های عرضه کننده کفش های پیاده روی شرکت آسیکس میباشد که در سال های اخیر توانسته حضور چشمگیری را در بازار ایران داشته باشد. طراحی منحصر به فرد کفش های اسیکس باعث شده که از سایر کفش های پیاده روی متمایز باشد. در لایه میانی این کفش های یک ماده ژل مانند قرار گرفته شده است که به جذب ضربه به شدت کمک میکند یکی دیگر از تکنولوژی های کفش اسیکس سیستم هدایت ضربه آن است که با استفاده از ضربه گیر خارجی، صفحات مخصوص در زیره کفش و یک بالشتک دوگانه (Duomax) تشکیل شده که به حمایت پاهای شما در هنگام راه رفتن و یا دویدن کمک میکند.

کفش های پیاده روی سالامون:

اگر به دنبال یک کفش پیاده روی با هستید که در عین سبک وزنی راحتی مناسبی را در اختیار شما قرار دهد پیشنهاد ما به شما کفش سالامون است. کفش های سالامون از قابیلت تنفس پذیری، ضد آب بودن، سبک وزنی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند همچنین زیره کفش های پیاده روی سالامون چسبندگی خوبی را ارئه میدهد که قابل استفاده در هر نوع سطحی از زمین هستند. contagrip یکی از تکنولوژی هایست که برند سالامون در تولید کفش های خود استفاده میکند. این فناوری اولین بار در تولید کفش های کوهنوردی سالامون به کار گرفته شد که سبب ضد لغزندگی زیره کفش سالامون میشود.

5 نکته که قبل از خرید کفش پیاده روی باید بدانید.

  • زمان مناسب خرید کفش: برای خرید حضوری کفش و یا اندازه گیری سایز پا  و خرید اینترنتی کفش، بهتر است که در شب اقدام کنید، زیرا سایز پاهای شما در اثر فعالیت متورم شده و اندازه آنها کمی بزرگ تر می شود که در مناسب ترین اندازه ممکن قرار دارند.
  • تفاوت سایز دو پا با یکدیگر: به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید حضوری کفش پیاده روی حتما هر دو لنگه ی کفش را پا بزنید و برای اندازه گیری سایز پا و خرید اینترنتی و آنلاین کفش هم هر دو پا را اندازه گیری کنید سایز کفش خود را بر مبنای پای بزرگ تر قرار دهید.
  • تفاوت سایز بندی در برندها: به این نکته توجه داشته باشید که همانند سایز لباس، سایز کفش هم در برند های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت اند و برای خرید از هر برند حتما به جدول سایز بندی آن مراجعه کنید و سایز دقیق و مناسب پای خود را به دست بیاورید و سپس با خیال راحت خرید کنید.
  • استفاده از جوراب: حتما برای کفش های اسپرت و کتونی ها و کفش هایی که طولانی مدت به پا دارید و با آن ها پیاده روی و یا دیگر فعالیت ها، مثل دویدن و ورزش کردن و… را انجام می دهید از جوراب استفاده کنید.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: اگر شما هم استرس خرید اینترنتی کفش را دارید و میخواهید یک تجربه خوب از خرید خود داشته باشید حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید. فروشگاه اینترنتی بولگانو به شما مشتریان عزیز ضمانت 14 روزه بازگشت محصول، ارسال رایگان و ضمانت اصالت کالا را میدهد که میتوانید با خیال راحت از ما خرید کنید.

سخن پایانی

همانطور که میدانید پیاده روی یکی از ورزش های پر نشاط میباشد که به سلامتی جسمی و روحی شما کمک میکند. اما داشتن یک کفش مناسب پیاده روی بسیار حائز اهمیت است زیرا هنگام پیاده روی پاهای شما با زمین تماس مستقیم دارد. میتوان گفت مهم ترین عامل هنگام خرید کفش پیاده روی مناسب و یا هر کفش دیگری، راحتی پاهای شما در اولویت قرار دارد و بعد از آن باید به یک سری نکات مانند وزن کفش، انعطاف پذیری، تنفس پذیری، زیره و رویه کفش پیاده توجه کنید که در بالا به طور مفصل به همه آنها اشاره شد. در ضمن اگر قصد خرید کفش های پیاده روی اورجینال داشتید فروشگاه بولگانو به عنوان مرجع خرید کفش های تخصصی رانینگ و پیاده روی در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.