چگونه کفش ایمنی خود را تمیز کنیم

چگونه کفش ایمنی خود را تمیز کنیم؟

اغلب افراد تمایل دارند که از نیاز به نگهداری کفش‌های کار خود چشم‌پوشی کنند، به این ترتیب مجبور هستند پس از مدت کوتاهی یک جفت کفش ایمنی جدید خریداری کنند. این درحالی است که کفش‌های ایمنی و کفش‌های کار بسیار گران هستند، بنابراین نباید از اهمیت تمیز کردن منظم چشم‌پوشی کرد، زیرا نگهداری صحیح نه تنها عمر محصول  را افزایش می‌دهد، بلکه باعث بهبود راحتی در استفاده کنندگان می‌شود.

نحوه صحیح نگهداری کفش کار

اغلب نیازی به استفاده از کفش ایمنی و کفش کار برای مدت زمان طولانی نیست. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کفش ها در این موارد به درستی نگهداری شده‌اند. با این حال، کفش‌های ایمنی هرگز نباید بیش از حد نگهداری شوند زیرا خصوصیات محافظتی آنها با افزایش سن تغییر می‌کند ، به این معنی که به طور خاص زیره دیگر شرایط لازم را نخواهد داشت.

با این حال ، اگر چاره ای جز نگه داشتن کفش ایمنی و کفش کار خود ندارید، باید آنها را در یک جعبه مقوایی نگه دارید. کیسه‌های پلاستیکی برای نگهداری آنها مناسب نیستند زیرا می‌تواند منجر به تشکیل قالب شود.

بعلاوه ، دمای محیط نگهداری کفش ایمنی نباید بیش از 25 درجه سانتیگراد باشد و رطوبت هوا نباید بیش از 70 درصد باشد.

نظافت و نگهداری کفش‌های ایمنی

به منظور حفظ صحیح کفش ایمنی، خشک نمودن آن پس از هر بار استفاده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خشک شدن کامل کفش چرمی حداقل 24 تا 48 ساعت طول خواهد کشید. بنابراین توصیه می شود همزمان دو جفت کفش ایمنی داشته باشید. اینکار، باعث افزایش عمر مفید کفش‌ها نیز می‌شود.

محل خشک شدن کفش نیز فاکتور مهمی است. کفش‌های مرطوب به هیچ عنوان نباید روی بخاری یا بخاری فن دار یا حتی خشک کن کفش خشک شوند. در نتیجه، به طور خاص کفش های چرمی سخت و شکننده می‌شوند که باعث فرسودگی زودرس کفش می‌شود. بنابراین باید در یک فضای تهویه‌دار مناسب خشک شوند.

اگر کفش‌های کارتان مرطوب است، آنها را کاملاً باز کنید و سپس آنها را با کاغذ پر کنید. بگذارید آنها به آرامی خشک شوند و در صورت لزوم کاغذ مرطوب را تعویض کنید تا کفش کاملا خشک شود.

قبل از خشک شدن با استفاده از قلم مو و آب ولرم باید کثیفی شدید را از روی کفش‌های کار پاک کنید، زیرا خاک می‌تواند تأثیر زیادی در تنفس آنها داشته باشد و بر آب و هوای کفش تأثیر بگذارد. اگر جنس کفشتان چرم یا پرم مصنوعی است، مانند کفش کاترپیلار ایمنی مدل WP Nano Toe P، پس از تمیز کردن، ما توصیه می‌کنیم کفش‌های چرمی را با محصولات مراقبت استاندارد و یک ماده ترمیم کننده، براق کنید. براق کننده و ترمیم کننده چرم جک ولف می‌تواند انتخاب خوبی برای اینکار باشد.

با استفاده از پارچه مرطوب و صابون، علائم یا لکه‌های پوستی را از بین ببرید، سعی کنید روی سطح کفش خیلی خشن نباشید، بنابراین اگر دستمال پارچه‌ای کارساز نیست، به جای آن از مسواک نرم یا مسواک قدیمی استفاده کنید.

اگر کفش های ایمنی شما جیر یا چرم نبوک است، مانند نیم بوت ایمنی مردانه کاترپیلار Caterpillar Resolve

 از یک برس جامد خوب برای از بین بردن لکه ها و آلودگی‌ها استفاده کنید، حتما از محصولات مخصوص جیر استفاده کنید تا کفش‎های شما خراب نشود و مطمئن شوید که آنها را در یک مکان گرم، خشک می‌کنید.

عمر مفید کفش کار

مردم اغلب تمایل دارند که عمر مفید کفش های ایمنی و کفش های حرفه ای را بیش از حد ارزیابی کنند. حتی اگر فکر می‌کنید کفش های شما هنوز در وضعیت مطلوبی قرار دارند و قطعاً می‌توانند تا چند ماه یا چند سال دیگر پوشیده شوند، بد نیست نگاهی به نکات زیر بیندازید.

به طور کلی، به دلیل عوامل مختلف نمی‌توان برای کفش تاریخ انقضا تعیین کرد. اما به عنوان راهنما، شما باید پنج تا هشت سال از تاریخ تولید را به عنوان تاریخ انقضای کفش در نظر بگیرید. این عمر مفید به درجه فرسودگی، شرایط کار و عوامل خارجی مانند گرما، سرما، رطوبت، اشعه ماورا بنفش، مواد شیمیایی و بارهای مکانیکی بستگی دارد.

کفش‌ها باید قبل از هر بار سایش از نظر آسیب دیدگی خارجی بررسی شوند و در صورت وجود آسیب، تعویض شوند. یکپارچگی مواد و زیره کفش بیرون ، آج کافی، عملکرد اتصال دهنده ها (در صورت لزوم) از مواردی هستند که باید بررسی شوند.

اما چگونه می توان فهمید کفش چند ساله است؟ برچسب زیر  زبانه هر کفش حاوی اطلاعاتی از جمله تاریخ تولید است که به عنوان ماه تولید / سال تولید نوشته شده است.

اگر مدت زیادی از تولید کفش ایمنی یا کفش حرفه‌ای شما می‌گذرد، باید بلافاصله کفش‌های جدیدی را جایگزین آنها کنید.

همه کفش های ایمنی ضد آب نیستند ، اما خرید یک اسپری ضد آب می‌تواند طول عمر آنها را بسیار بهبود بخشد. اگر کفش ایمنی شما چرمی است، بسیار مهم است که از آن مراقبت کنید. برای نگهداری از نرم کننده لاک یا چرم استفاده کنید.

اگر چکمه‌هایتان را کثیف کردید، به محض ورود به محل کار با یک پارچه مرطوب آنها را تمیز کنید. ذرات لجن و گرد و غبار می تواند به سطح چکمه های شما آسیب برساند.

چکمه ها را همیشه در یک مکان گرم و خشک نگهداری کنید.

چه زمانی باید کفش ایمنی را تعویض کنیم؟

معمولا اگر هفته ای پنج بار کفش های خود را می‌پوشید، در محیطی که در آن کفش شما با مواد مختلفی یا ماده‌ای که می‌تواند به کفش آسیب برساند در تماس است، باید هر 6-12 ماه یکبار چکمه‌های خود را با یک جفت جدید جایگزین کنید. با این حال، باید موارد زیر را به صورت پیوسته بررسی کنید زیرا ممکن است نیاز باشد که کفش‌های شما قبل از این زمان تعویض شود.

  • ترک در زیره و روی کفش
  • شکستگی در چرم
  • پاشنه شکسته
  • کفی شل

چگونه چکمه های ایمنی را بررسی کنیم؟

دانستن چگونگی جستجوی ایرادات به همان اندازه مهم است که بدانید به دنبال چه مواردی باشید! برای اینکار مراحل زیر را اجرا کنید.

     زیره را تست کنید – زیره را به اطراف کفش بکشید تا مطمئن شوید شل نشده است

     زیره را از نظر سوراخ بررسی کنید

     مواد اطراف کفش را از نظر خراش یا سوراخ بررسی کنید.

     پاشنه را بکشید – اطمینان حاصل کنید که شل نمی شود.

اگر به طور اتفاقی هر یک از موارد موجود در لیست بالا را مشاهده کردید ، بهتر است یک جفت جدید پیدا کنید تا پاهای خود را ایمن نگه دارید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید کفش‌های ایمنی با میزان آسیب کمتری نسبت به کفش های معمولی نیاز به تعویض دارند زیرا برای نیازهای ایمنی شما باید سالم و کاملاً عملی بمانند. امیدواریم که این مقاله بینشی را فراهم کند که شما برای محافظت از چکمه های ایمنی خود نیاز دارید. توصیه می‌شود کفش های خود را حداقل به صورت ماهیانه چک کنید تا سالم و ایمن باشد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ استاندارد جهانی برای این سوال که کفش های ایمنی چه مدت باید دوام داشته باشند وجود ندارد، پاسخ این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد، مطمئن‌ترین کار این است که کفش خود را به طور مداوم بررسی کنید. التبه خود کفش نیز تاثیر بسیار زیادی در طول عمر آن دارد که ما در وبسایت بولگانو انواع کفش های ایمنی باکیفیت از برند های معتبر همچون کاترپیلار، اسکیچرز، کین و … را برای شما فراهم کرده ایم که میتوانید با مراجعه به سایت آنها را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.