روش های بستن بند کفش

بستن بند کفش اسپرت به روش های مختلف


در راه رفتن و دویدن، عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند تناسب و راحتی پاها را تضمین کند. هر جفت پا منحصر به فرد است، به همین دلیل استفاده از تکنیک بستن بند کفش و گره‌های مناسب در عملکرد دویدن و پیاده روی اهمیت دارد. در این مقاله یاد خواهید گرفت که با انواع مدل بستن بند کفش اسپرت، خستگی پا یا درد آزاردهنده آن را برطرف کنید و استایل خود را بهبود ببخشید. جالب بدانید مدل بسته شدن بند کفش اسپرت مردانه و گره آن در ظاهر کفش و راحتی آن تاثیر مستقیم دارد. به طور مثال اگر در قسمت جلویی پاها احساس فشار میکنید در ادامه روشی به شما معرفی میکنیم که علاوه بر حفظ تقارن و زیبایی، فضایی بیشتری را به انگشتان پای شما بدهد. در این راهنما روش های بستن بند کفش دویدن، پیاده روی، کفش های تمرینی، کفش بستکتبال و دیگر کفش های ورزش را با مدل های خاص به شما آموزش میدهیم با ما همراه باشید.

عواملی که در راحت بودن کفش تاثیر گذارند:

  • مواد توری
  • تعداد سوراخ‌ها
  • نوع گره‌ای که برای محکم کردن توری‌ها استفاده می‌کنید.
  • نحوه بسته شدن بند کفش

در واقع با کمک شش سوراخ بند کفش میتوان دو تریلیون راه برای گره زدن امتحان کرد. اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد فرم پاهای شما با دیگر افراد متفاوت است. در نتیجه بستن صحیح بند کفش متناسب با پاهایتان تاثیر بسیار زیادی در پشتیبانی و راحتی کفش دارد.

تکنیک های بستن بند کفش برای سایزبندی های مختلف

انتخاب نوع و سایز مناسب کفش اساسا عملکردی فوق العاده را برای شما ایجاد می‌کند. با این حال، مدل بستن بند کفش اسپرت در بهترین شکل، راحتی مضاعفی را فراهم می‌آورد. همه‌ی کفش‌ها به گونه‌ای ساخته نشده‌اند که هر اندازه‌ای از پا و حالت‌های متفاوت آن را در خود جای دهند.

ما برای دو موضوع متضاد راه‌حل‌هایی داریم:

  • کسانی که جلوی پای پهن تری دارند و یا به طور کلی پاهای پهن تری دارند. این افراد به کفش هایی نیاز دارند که پنجه پای عریضی داشته باشد. همچنین میتوانند بند کفش ها را طوری تنظیم کنند که فضای کافی را به انگشتان پا بدهد (در ادامه این مورد را به شما آموزش میدهیم).
  • افرادی با پاهای باریک که نیاز به کفشی جمع و جور تر در هنگام دویدن دارند.

روش های بستن بند کفش اسپرت برای پاهای عریض و باریک

یادگیری چند تکنیک ساده گره زدن کفش برای موقعیت های مختلف استایل شما را بهبود می‌بخشد. اما جدا از زیبایی، طریقه بستن بند کفش اسپرت در حفظ تعادل شما نیز نقش مهمی دارد. در این مقاله روش هایی را به شما ارائه میکنم که برای انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی و دویدن بتوانید به راحتی قوس پاها، عرض پنجه کفش و فشار وارد بر انگشتان را به راحتی کنترل کنید.

بستن بند کفش ساده

اولین روش و ساده ترین روشی که میتوانید برای بستن بند کفش های اسپرت خود به کار بگیرید، مطابق تصویر زیر است. در این روش ابتدا باید بند کفش را از قسمت بیرون داخل هر دو سواخ اولیه کفش عبور دهید. سپس از قسمت سمت به قسمت سمت راست بند را عبور دهید. برای قسمت سمت راست نیز ان را از سوراخ سمت راست به قسمت سمت چپ عبور دهید. در صورتی که سایز کفش خود را درست انتخاب کرده باشید و پاهای شما از فرم عادی داشته باشند این روش در عین سادگی و شیک بودن بیشترین کارایی را به شما ارائه میدهند.

تکنیک توری پهن جلوی پا

گاهی اوقات هنگام اندازی گیری کفش تنها طول آن را در نظر میگیریم و به عرض پا توجه نمیکنیم. اگر قسمت جلویی کفش های تخصصی رانینگ را مشاهده کنید، پنجه پای بزرگ‌تری نسبت به کفش های معمولی دارند که نشان میدهد دوندهای حرفه ای به کفش های پهن تری نیاز دارند. اگر هنگام دویدن احساس درد در ناحیه انگشان پا میکنید. بستن این مدل بند کفش بهترین انتخاب برای شما میباشد زیرا فضای بیشری به انگشتان پا میدهد.

پاهای پهن در تکنیک توری عمومی

اگر به طور کلی شما دارای پاهای پهنی هستید، و عرض پاهای شما تحت فشار هستند. این مدل بستن بند کفش را امتحان کنید، اگر پاهای شما داخل کفش ثابت هستند و سر نمیخورند این گزینه بهترین انتخاب برای شماست. در غیر این صورت بهتر است از تمام سوارخ های بند کفش استفاده کنید زیرا سر خوردن پاها سبب تاول و میخچه میشود.

بستن بند کفش ونس

پهن بودن جلوی پا یک مشکل غیر معمول نیست و برخی از برندها مدل کفش‌های پهن‌تری را ارائه می‌دهند. اگر این نوع بند به شما کمک نمی‌کند، با جستجو در بین محصولات بولگانو می‌توانید کفش‌ های کتونی اسپرت مورد نظر خود را پیدا کرده و با یک کلیک خریداری نمایید.

مدل بستن بند کفش اسپرت برای پاهای باریک

داشتن پاهای باریک به این معنی است که حتی اگر سایز درستی را برای خرید انتخاب کرده باشید، این احتمال وجود دارد که کفش‌های پیاده‌روی شما در قسمت پاشنه و جلوی پا خالی باشد. این محتوا بهترین توصیه‌ها را در این زمینه برای شما دارد.

ساده ترین روش بستن بند کفش

این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌ترین حالت ممکن را داشته باشید. اگر چه داشتن پاهای باریک ناراحتی کمتری ایجاد می‌کند، اما پوشیدن کفش‌هایی با بندهای توصیه شده می‌تواند آرامشی برایتان به ارمغان بیاورد.

⚠️ به خاطر داشته باشید که هنگام دویدن به فضای بیشتری نیاز دارید. داشتن یک کفش جمع و جور ضروری است. با این حال، اگر نمی‌توانید به طور معمول خم شوید یا کفش مانع از قرار گرفتن صحیح انگشتان شما می‌شود، این امر می‌تواند بر عملکردتان تأثیر منفی بگذارد.

نحوه بستن بند کفش برای انواع مختلف قوس

انسان‌ها دارای قوس‌های مختلفی هستند. این قوس‌های بلند یا کم بر عملکرد کلی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در وهله اول شما نیازمند یک کفش مناسب می‌باشید. در فروشگاه بولگانو انواع مختلف کفش‌های کتونی به ‌فروش می‌رسد. دومین کار استفاده از تکنیک بندکشی مناسب است.

تکنیک توری قوس بلند

بستن بند کفش اسپرت

ممکن است بسیاری از مردم آن را ندانند، اما تکنیک‌های توری وجود دارد که با انواع قوس‌های خاص بهتر عمل می‌کند. زیر پروناتور یا سوپیناتورها معمولاً قوس‌های بلندی دارند، به این معنی که در هنگام راه رفتن و دویدن در برابر حرکت رول پا به سمت بیرون آسیب‌پذیر هستند.

این تکنیک بندکشی به کفش کمک می‌کند تا حمایت مناسبی را برای قرار گرفتن سوپین در مسیر راحتی ارائه دهد.

⚠️ اطمینان حاصل کنید که فشار توری را کاهش داده‌اید. ممکن است به نظر برسد که مدل بستن بند کفش اسپرت به صورت خیلی تنگ، مانع از لیز خوردن شما می‌شود. با این حال، این امر جریان طبیعی خون را مختل کرده و منجر به بی‌حسی و کبودی می‌شود.

تکنیک توری خیلی تنگ

انواع بستن بند کفش

گاهی اوقات داشتن قوس‌های بلند به این معنی است که تمام کفش‌ها قسمت بالای پای شما را مالش می‌دهند و در نتیجه از پیاده‌روی و دویدن لذت نمی برید.

به این بند “بند موازی” می‌گویند و بسیاری از دوندگان روزانه از آن روش برای کاهش فشار در بالای کفش استفاده می‌کنند.

بستن بند کفش اسپرت برای کف پای صاف

کف پای صاف یکی از موارد رایج در بین افراد جامعه است که ممکن است به دلایل ژنتیکی و یا انجام فعالیت های روزانه مانند پیاده روی و دویدن نادرست به وجود بیاید. در واقع کف پای صاف زمانی اتفاق می‌افتد که در هنگام ایستادن پاهای شما در حالت طبیعی خود قرار نداشته باشند. این عارضه ممکن است محدودیت های زیادی را برای شما به وجود بیاورد که خوشبختانه شما میتوانید با خرید کفش مناسب کف پای صاف تا حد زیادی از آنها رهایی یابید. در ادامه یکی از روش های بستن بند کفش برای پای صاف را به شما معرفی میکنیم که کمک زیای برای حمایت از قوس کف پای شما را به همراه دارد.

تکنیک بستن بند کفش برای کف پای صاف

ما در این مقاله چند روش را توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از کشیدگی بیش از حد فاسیای کف پا، آسیب‌ تاندون‌های داخلی و برای کفش‌های مخصوص پای صاف طراحی شده باشند، کمک می‌کند.

این تکنیک بندکشی ویژه برای کف پای صاف می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

⚠️ بهتر است تمام توصیه‌هایی که برای پاهای آسیب دیده داده می‌شود، انجام دهید. ثابت کردن پاها به این روش ممکن است شما را از ناراحتی بعد از پیاده‌روی‌های طولانی و دویدن خلاص نماید. هر نوع قوس و آسیبی که در قسمت پای خود دارید، نباید اعتماد به نفستان را پایین بیاورد.

تکنیک بند انداختن پاشنه پا

نگه داشتن پا در جای خود به هنگام حرکت بسیار مهم می‌باشد. لیز خوردن پاشنه ممکن است منجر به بی‌ثباتی شده که در نهایت باعث دررفتگی، شکستگی یا مشکلات دیگر شود. در این مواقع بهتر است مدل بستن بند کفش اسپرت به روش زیر را امتحان کنید.

راه های بستن بند کفش

تکنیک توری درد انگشتان پا و ناخن

گرفتگی دردناک را می‌توان با مدل بستن بند کفشی که برای باز شدن بهتر انگشتان پا تنظیم شده است، برطرف کرد. با وجود فضای بیشتر در قسمت جلوی پا، خطر کمتری برای درد انگشتان پا وجود دارد.

این تکنیک یک ابزار عالی برای مبارزه با ناخن های سیاه و ناراحتی جلوی پا است. برای داشتن یک پیاده‌روی، کوهنوری و دوندگی فوق العاده این روش را امتحان کنید.

مدل بستن بند کفش اسپرت برای پاهای متورم

یک تکنیک توری برای مواردی مانند این حالت طراحی شده است که به بهبود تورم پاها کمک می‌کند. در مواقعی که یک مسافرت طولانی در پیش دارید و پاهایتان ورم کرده و یا هنگامی که حالت کوفتکی همراه با تورم به علت ضربه ایجاد شده باشد، با استفاده از این روش بستن بند می‌توانید یک پیاده‌روی عالی را برای خود به وجود آورید.

بستن بند کفش اسپرت

با این مدل بستن بند کفش اسپرت پاها درست قرار گرفته اند و جاده در انتظار شما است.

تکنیک توری خیلی تنگ

این تکنیک مناسب دوندگان است که به آن‌ها کمک می‌کند تا کفش های خود را در صورتی که خیلی تنگ است، تنظیم نمایند.

با اعمال صحیح آن، می‌توانید فشار را یکنواخت کرده و از خستگی پا جلوگیری کنید، تا روز عالی برای خود بسازید.

بستن بند کفش برای پاهای تنگ

توری یک دست

زندگی می‌تواند موقعیت‌های مختلفی را برای مقابله ارائه دهد. تصور کنید یکی از دستان شما مشغول نگه‌داشتن قهوه و یا کیسه‌های سنگین است، در این شرایط می‌توانید کفش‌های خود را فقط با یک دست ببندید.

بستن بند کفش ساده

ایجاد یک گره کامل

مهم نیست که کفش چقدر عالی باشد، بازکردن مداوم انتهای بندها می‌تواند شما را خسته کند.

راه‌های زیادی برای بستن بند کفش‌ های کتونی وجود دارد، با این حال، هنگامی که صحبت از پیاده‌روی هر روزه، دویدن و یا کوهنوردی به میان می‌آید، امنیت مطرح می‌شود و ما بهترین راه را برای بستن سریع و ماندگار کفش‌های شما معرفی می‎‌کنیم.

یک ریاضی‌دان به اسم جان اچ هالتون با جستجوی طولانی و جامع به نتیجه‌ی مهمی رسید. او 3 تکنیک پایه توری را به ‌صورت زیر معرفی کرد:

3 تکنیک پایه توری

  • استاندارد آمریکایی (با نام مستعار زیگزاگ)
  • استاندارد اروپا
  • بند کفش فروشگاهی

تکنیک های اولیه بستن بند کفش

این گرافیک کوچک 3 تکنیک پایه توری را نشان می‌دهد.

how to tie shoelaces

شاید این ساده‌ترین راه برای بستن کفش‌ نباشد، اما می‌توانید از آن برای تحت تأثیر قرار دادن دوستانتان استفاده کنید.

کلام آخر

انواع مدل بستن بند کفش اسپرت که به صورت کاملا علمی ثابت شده‌، در این مقاله آورده شده است. که با امتحان کردن آنها می‌توانید یک روز عالی را تجربه کنید.تکنیک‌های بستن بند روی عملکرد، راحتی و تناسب اندام تأثیر می‌گذارد، بنابراین مطمئن شوید که بهترین‌ روش را برای بستن بند کفش پیاده‌روی، دویدن معمولی یا حرفه ای، کوهنوردی و… انتخاب می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.