کفش مناسب کمر درد

معرفی کفش های مناسب برای کمر درد

یکی از آزاردهنده‌ترین و دردناک‌ترین عارضه‌ها دیسک کمر است که ناشی از فتق می‌باشد. فتق دیسک سبب می‌شود تا در دیسک‌های بین مهره‌های ستون فقرات آسیب‌های جدی، بی‌حسی و ضعف ایجاد شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از درد ناشی از دیسک کمر رنج می‌برید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا به فکر خرید یک کفش مناسب کمر درد باشید! پوشیدن کفش‌های نامناسب نه‌تنها به پاهای شما آسیب وارد می‌کند، بلکه سبب تشدید دردهای ناشی از دیسک کمر نیز می‌شود. این مژده را به شما می‌دهیم که بیماری دیسک کمر قابل درمان بوده و یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌ها برای از بین بردن آن پوشیدن کفش‌های استاندارد می‌باشد. در ادامه این مقاله به طور مفصل در رابطه با کفش‌هایی که سبب بیشتر شدن درد دیسک کمر می‌شوند و کفش‌هایی که برای از بین بردن این اختلال مناسب هستند صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

چه کفش‌هایی باعث ایجاد کمر درد می‌شود؟

کفش هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم در دسته بندی خطرناک ترین کفش ها قرار میگیرند و به شما توصیه میکنم حتی دچار کمر درد نیستید باز هم تا حد امکان از آنها استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید.

کفش پاشنه بلند

کمر درد یکی از بدترین دردهایی است که می‌تواند برای هر انسانی پیش بیاید. این درد به ویژه زمانی که در حال انجام کارهای روزمره خود هستید بیشتر کلافه‌کننده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به ویژه خانم‌ها دچار درد در ناحیه کمر می‌شوند، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است. کفش‌های پاشنه بلند از جذابیت ظاهری زیادی برخوردار هستند، ولی همان‌طور که از قدیم نیز می‌گویند زیبایی هزینه و دردسر دارد!

به طور کل هر کفشی که زاویه آن بیش از یک اینچ باشد سبب بروز مشکلاتی در بدن شما می‌شود. ناگفته نماند که معایب کفش پاشنه بلند به اینجا خلاصه نمیشود و علاوه بر کمر، به کف پا، زانو و مفصل ران شما نیز آسیب وارد می‌کنند. شاید بهتر است از خود بپرسید که آیا واقعاً پوشیدن این کفش‌ها ارزش این حجم از درد را دارد؟! اگر پاسخ شما بله است، به شما توصیه میکنیم حتما مقاله که از قبل برای شما تهیه کردیم را مطالعه کنید.

کفش‌های صاف و تخت

متأسفانه برخی افراد به علت عدم آگاهی کافی پس از این که درد در ناحیه کمر آن‌ها نمایان می‌شود و علت بروز این درد را پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌دانند، فوراً به سراغ کفش‌هایی می‌روند که پاشنه نداشته و اصطلاحاً صاف و تخت است. دوستان، باید بدانید که کفش‌های کاملاً تخت نمی‌توانند به خوبی از پاهای شما حمایت کنند و در واقع مشکلات ناشی از پوشیدن آن‌ها دست کمی از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند ندارد! بنابراین، کفش‌های تخت یکی از حامیان دیسک کمر به حساب می‌آید. پوشیدن چنین کفش‌هایی سبب انقباض تاندون‌های آشیل و کشیدگی پلانتار فاسیا می‌شود.

دمپایی

شاید باور این موضوع سخت باشد که حتی دمپایی‌ها هم می‌توانند سبب ایجاد مشکلات دردسرسازی هم‌چون کمر درد  و دیسک شوند! دمپایی‌ها نه‌تنها جزو کفش مناسب کمر درد و دیسک نبوده، بلکه بر این مشکل دامن می‌زنند. زمانی که شما دمپایی می‌پوشید، برای این که پاهایتان از آن خارج نشود مجبور هستید تا انگشتان پا را جمع کرده و به هم بچسبانید. این موضوع سبب می‌شود تا نتوانید به درستی راه بروید و در پی آن مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شود. پوشیدن مداوم دمپایی‌ها می‌تواند باعث افزایش قوس کمر شما نیز شود.

صندل‌ها

مورد بعدی که شاید می‌توان گفت بیشترین تأثیر بر افزایش درد کمر را دارد، صندل‌ها هستند. زمانی که شما صندل می‌پوشید، همانند دمپایی‌ها فشار زیادی با انگشتان خود بر سطح آن ایجاد می‌کنید تا پاها از آن خارج نشوند. چنین فشاری در حین راه رفتن سبب آسیب‌دیدگی و کمر درد می‌شود. بنابراین اگر دچار کمر درد هستید و فردی به شما گفت که صندل یک کفش مناسب دیسک کمر است، بدانید که او دارد با شما شوخی می‌کند!

کفش مناسب برای دیسک کمر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ثبات

اگر دچار دیسک کمر هستید مهم ترین نکته ای که قبل از خرید کفش باید مد نظر داشته باشید ثبات و پایداری آن است. کفش های پایداری علاوه بر افرادی که دیسک کمر دارند برای کسانی که دچار پرونشین پا نیز هستند مناسب است. یک کفش پایداری باید از چرخش بیش از حد پا به داخل و یا خارج جلوگیری کند. همچنین حمایت بیشتری از قوس پا و پاشنه داشته باشد.

وزن مناسب

کفش مناسب دیسک کمر از یک‌سری ویژگی‌های خاص برخوردار است که با دانستن آن‌ها می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای از بین بردن این مشکل خریداری کنید. اولین مورد که شاید مهم‌ترین مورد نیز تلقی می‌شود، وزن سبک کفش است. زمانی که کفش شما از وزن سبکی برخوردار باشد، در هنگام راه رفتن با سرعت زیاد احساس راحتی خواهید کرد و به کمر و پاها فشار وارد نمی‌شود.

طراحی استاندارد

عموماً کفش مردانه و زنانه که اورجینال هستند با در نظر گرفتن فیزیک پا و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان طراحی و تولید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی کفش مناسب کمر درد و دیسک وجود دارد، قوس مناسب کفش است. کفشی که از میزان قوس کافی برخوردار باشد در حین راه رفتن از درد در ناحیه پا و کمر جلوگیری می‌کند.

انعطاف‌پذیری

مورد بعدی میزان انعطاف‌پذیری کفش است. دوستان، طبیعتاً قدم زدن یا دویدن با کفش‌هایی که سفت هستند و اجازه حرکت درست به پاها را نمی‌دهند بسیار دشوار و دردناک است. عدم انعطاف‌پذیری کافی کفش‌ها نه‌تنها سبب ایجاد درد در ناحیه کمر می‌شود، بلکه راه رفتن را برای شما سخت می‌کند و می‌تواند مشکلات دیگری را نیز برای بدن شما در پی داشته باشد.

وجود مواد ضربه‌گیر

وجود ضربه گیر در کفش های پیاده روی الزامیست. زیرا در هنگام راه رفتن علاوه بر اینکه وزن مضاعفی به پا، زانو و کمر وارد میشود به پاها از طرف زمین شوک هایی ریز وارد میشود که در تشدید کمر درد تاثیر گذارند. به همین دلیل باید از کفش هایی استفاده کنید که دارای یک ضربه گیری استاندارد در قسمت پاشنه باشد. یکی از برند هایی که کفش هایی با ضربه گیر فوق العاده ارائه میکنند، برند اسیکس است. کفش های اسیکس دارای یک بالشتک ضربه گیر با تکنولوژی GEL هستند که جذب ضربه بالایی دارند. این فناوری در کفش های پیاده روی و دویدن یک پیشرفت بزرگ در صنعت کفش است.

آیا کفش های ارگونومیک برای کمر درد مناسب است؟

کفش های ارگونومیک با در نظر گرفتن قوس پا طراحی میشوند که پایداری و ثبات خوبی را ارائه میدهند. در واقع میتوان گفت پشتیبانی از قوس پا نکته طلایی برای پیشگیری از کمر درد و دیسک است. با پوشیدن کفش های ارگونومیک فشار از روی پاشنه پا کمتر میشود و شوک های وارده با پاها توسط بالشتک جذب، و از انتقال آنها به کمر و زانو جلوگیری میکند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد اولین قدم برای خرید کفش مناسب کمر درد بررسی میزان پایداری و حمایت از قوس پا کفش مذکور است که یک کفش ارگونومیک همه این ویژگی ها را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

بهترین برند های تولید کننده کفش استاندارد برای دیسک کمر

در نظر گرفتن ویژگی هایی که در بالا ذکر شد هنگام خرید کفش مناسب کمر درد کمک شایانی میکند. اما روش های راحتری نیز برای خرید کفش مناسب وجود دارد. اگر تابحال تجربه پوشیدن کفش های برند و اورجینال را داشته باشید، احتمالا میزان راحتی آنها را درک میکنید. این کفش ها با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طراحی استاندارد سلامت و راحتی پاها را تضمین میکنند. در ادامه برند هایی را به شما معرفی میکنیم که بر اساس نظر کاربران و متخصصان مناسب ترین کفش ها را برای کمر درد ارائه میکنند.

کفش پیاده روی اسکیچرز

اگر طرفدار کفش‌های برند باشید، حتماً نام کفش اسکیچرز اورجینال به گوش شما آشنا است. پیاده‌روی یک نوع ورزش فوق‌العاده سالم و مفرح بوده که نیاز چندانی به تجهیزات و وسایل ورزشی گران و فانتزی ندارد. به طور کل پیاده‌روی فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن شما داشته و تنها نیازمند یک جفت کفش استاندارد است. کفش‌های پیاده‌روی اسکیچرز در دسته کفش مناسب برای دیسک کمر به حساب می‌آیند. رویه از جنس پارچه تنفس‌پذیر، روکش داخلی صاف و جاذب، بهره‌گیری از فناوری مموری فوم، ضد ضربه، جاذب شوک، زیره لاستیکی مقاوم و سازگار با فیزیک پا ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کفش‌ها به شمار می‌روند.

کفش های اسیکس

انعطاف‌پذیری بالا یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کفش اسیکس اصل محسوب می‌شود. کمپانی اسیکس نیز یکی دیگر از تولیدکنندگان مشهور کفش‌های باکیفیت در دنیا بوده که با ارائه محصولاتی مرغوب توانسته در این بازار جایگاه بسیار خوبی به دست آورد. در ساختار این کفش‌های فوق العاده شاهد بالشتک‌های بسیار نرم و استاندارد هستیم. وجود این بالشتک‌ها در هر لنگه کفش اسیکس اصل سبب دوچندان شدن میزان راحتی برای پاها می‌شود؛ در نتیجه پیاده‌روی کردن با این کفش‌ها نه‌تنها لذت‌بخش است، بلکه از کمر و پاهای شما نیز محافظت خواهد کرد.

کفش‌های joya

کفش‌های joya نمونه دیگری از کفش های مناسب برای افرادی که کمر درد دارند محسوب می‌شود که می‌تواند از پاها به خوبی حمایت کند. ازجمله ویژگی‌های این کفش‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر سایش، لغزش، ضربه و فشار اشاره کرد. شایان ذکر است که این کفش‌ها از قابلیت گردش هوا نیز برخوردار هستند. از آن‌جایی که joya برای محصولات خود از کفی‌های طبی استفاده می‌کند، این کفش‌ها میزان راحتی بسیار بالایی دارند.

کفش مرل

برند مرل (Merrell) یکی دیگر از کمپانی‌های مشهور تولیدکننده انواع کفش زنانه و مردانه در دنیا است. کفش‌های این برند با بهره‌گیری از فناوری ویبرام در برابر ساییدگی و لغزش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های کفش‌ مرل اصل می‌توان به وزن سبک آن اشاره نمود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، وزن سبک یکی از ویژگی‌های کفش مناسب کمر درد و دیسک است.

کفش hoka

برند hoka یکی از برترین برندهای تولیدکننده کفش‌های ورزشی، پیاده‌روی و روزمره می‎‌باشد که در فرآیند تولید کفش‌های خود با در نظر گرفتن جلوگیری از دیسک کمر و آرتروز و همچنین تسکین کمر درد و پا درد از متریال مرغوب و مناسب بهره‌گیری می‌کند. ازجمله ویژگی‌های کفش‌های هوکا می‌توان به کاهش فشار وارده، تنفس‌پذیری به منظور جلوگیری از بوگرفتگی پاها، کفی نرم و بادوام و همچنین وزن سبک اشاره داشت. ناگفته نماند که اکثر کفش‌های برند هوکا با زیره لاستیکی یا ای وی ای تولید می‌شوند.

سخن پایانی

در این راهنما در رابطه با ویژگی‌های کفش مناسب کمر درد و دیسک و همچنین نمونه‌هایی از این کفش‌‌ها که گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند آشنا شدیم. به منظور خرید این کفش‌ها می‌توانید به بخش محصولات فروشگاه بولگانو مراجعه کنید. بولگانو همواره در تلاش است تا بهترین و مرغوب‌ترین کفش‌های اورجینال از برندهای محبوب و روز دنیا را به شما هم‌وطنان گرامی با قیمت مناسب تقدیم کند. «پاها قلب دوم انسان هستند!»، ممکن است که این جمله کلیشه‌ای به نظر برسد اما پوشیدن کفش‌ مناسب تاثیر زیادی بر روی دیسک کمر شما میگذارد علاوه بر این نه‌تنها سبب محافظت از ناحیه کمر می‌شوند، بلکه با حمایت از پاها در بهبود کیفیت زندگی شما نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ در نتیجه پیشنهاد ما این است که برای پاهای خود و انجام بهتر کارهای روزمره اقدام به خرید کفش استاندارد و اورجینال کنید. فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است! با خرید کفش‌های مناسب در راستای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در بدن خود یک قدم تأثیرگذار خواهید برداشت!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.