کفش مناسب برای خار پاشنه

بهترین کفش برای خار پاشنه چیست؟

آیا پس از بیدار شدن در اول صبح در ناحیه پاشنه پا احساس درد میکنید؟ خار پاشنه یکی از عارضه هایی است که میتواند موجب این درد شده باشد. در واقع دلیل به وجود اومدن خار پاشنه تحمل وزن بیش از حد در قسمت پاشنه پا است. در چنین مواقعی استفاده از کفش مناسب خار پاشنه میتواند در کاهش درد شما موثر باشد. ما در این مقاله کفش های مخصوص خار پاشنه را از برند های مختلف با کاربری های متفاوت به شما معرفی میکنیم که میتوانید آنها را از فروشگاه بولگانو خریداری کنید.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه یا Plantar fasciitis بیماری دردناکی است که در اثر تورم یا پارگی‌های کوچک در بافت پلانتار فاسیا ایجاد می‌شود. وظیفه این بافت که از سطح استخوان پاشنه شروع می‌شود، جلوگیری از بیش از حد صاف شدن قوس پا است. در صورتی که التهاب پلانتار فاسیا طولانی مدت شود، بدن این بافت آسیب دیده را با استخوان ترمیم می‌کند که در نتیجه آن استخوانی چسبیده به استخوان پاشنه ایجاد می‌شود. این عارضه، خار پاشنه نامیده می‌شود. مهم‌ترین علامت این عارضه، احساس درد در کف پا و پاشنه پا به هنگام صبح است.

کفش مناسب خار پشانه چست؟

واضح است که یکی از دلایل به وجود امدن این بیماری استفاده کردن از کفش های غیراستاندارد میباششد. از این رو اولین و موثرترین گزینه های درمانی پزشکان استفاده از کفش مناسب خار پاشنه است. کفش می‌تواند ارتباط مستقیمی با درد پا و التهاب پلانتار فاسیا داشته باشد ، به این معنی که کفش مناسب می‌تواند تا حد زیادی بر میزان درد و همچنین سرعت بهبودی شما تأثیر بگذارد. اما دقیقاً کفش های مناسب خار پاشنه چیست؟ برای پاسخ به این سوال ، لیستی تهیه کرده ایم که در صورت ابتلا به ورم کف پا، در کفش به دنبال چه چیزی بگردید.

اولین نکته در مورد خرید کفش مناسب برای خار پاشنه این است که باید از قوس پا و پاشنه شما محافظت کند. اگرچه برای درمان خار پاشنه اغلب کفش‌های طبی مخصوصی که توسط کلینیک‌های فنی ارتوپدی طراحی و ساخته می‌شوند توصیه می‌شود، اما با وجود برندهای موفقی نظیر کاترپیلار، کلمبیا، مرل و … مجبور نخواهید بود تا زیبایی را فدای سلامتی کنید، بلکه می‌توانید لذت همراهی هردو ویژگی را همزمان تجربی کنید.

مقاله مرتبط: بهترین کفش برای کف پای صاف

مشخصات کفش مناسب برای خار پاشنه

         تکیه‌گاه قوس: کفش‌هایی که در موقعیتی مناسب و درست زیر قوس پا تکیه‌گاه آناتومیکی قوس دارند، با حمایت از پا، کاهش فرسایش و در نتیجه کاهش کشش در ناحیه فاسیا، به رهایی از درد کمک می‌کنند.
         کاپ عمیق پاشنه: کاپ پاشنه مناسب باید پاشنه پای شما را کاملا در برگیرد تا از استخوان پاشنه محافظت کند و فرسایش و معلق بودن را کنترل کند.
         بالشتک قابل تنظیم: مطمئن شوید که کفش‌هایتان یک سیستم بالشتکی عالی برای جذب ضربه حاصل از برخورد پاشنه پا با زمین داشته باشند. مموری فوم‌ها یا دیگر موادی که با خطوط پا سازگاری دارند، بیشترین راحتی را ارائه می‌کنند.
         انعطاف پذیری: در کفشهای مناسب برای خار پاشنه باید کفی به تدریج در سینه پا خم شود و کمی مقاومت کند. کفش هایی که بسیار سفت و سخت هستند و یا  ساختاربندی پا را ندارند ، نمی توانند از پا محافظت کنند. برای تست کفش‌ها ، سعی کنید آنها را بپیچانید و خم کنید.
         فضای انگشتان پا: اغلب اوقات، کفش هایی که می خریم برای سرپنجه پای ما خیلی تنگ و کوچک هستند. یک فضای تنگ برای انگشت شست پا تشدید درد پا را را تضمین می‌کند.
         طراحی عمق اضافی: کفش‌هایی با عمق اضافی برای جا دادن انواع کفی‌های طبی و سفارشی برای درمان خار پاشنه می‌توانند موثر باشند.

اکنون با ویژگی های کفش مناسب خار پاشنه آشنا شدید در ادامه لیستی برای شما تهیه کردیم کفش میتواند در انتخاب بهترین کفش برای کاهش درد پاشنه پا به شما کمک کند.

1.کفش ‌های کوهنوردی مرل (Merrell)

اگر به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه دارید اما از التهاب پاشنه پا رنج می‌برید، نگران نباشید. کمپانی‌های موفق، کفش‌های مناسبی را برای پشتیبانی از مشکل شما طراحی کرده‌اند.انواع کفش مرل از جمله طبیعت گردی و کوهنوردی مرل با استفاده از تکنولوژی لایه میانی مناسب برای دفع اثر ضربه و زیره ضد لغزش و سایش، بسترهایی با قوس ناحیه ای و پشتیبانی از پاشنه برای پا ارائه می‌کنند که سبب می‌شوند در کفش احساس راحتی کنید. برای نمونه کفش مردانه مرل مدل Moab در فهرست 20 کفش برتر کوهنوردی مناسب برای خار پاشنه معرفی شده است.

2.کفش‌های کوهنوردی کلمبیا

کلمبیا، نامی آشنا برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان است. لایه میانی مناسب برای دفع ضربه و ویژگی ضد لغزش و کفی نسبتا سفت به همراه کاپ پاشنه عمیق، ویژگی‌هایی است که کفش‎ کلمبیا را به کفشی حتی راحت‌‌تر از کفش‌های ارتوپدی سفارشی تبدیل کرده‌است. شما میتوانید با خرید کفش کلمبیا نه تنها از ویژگی های یک کفش مناسب برای درمان خار پاشنه بهره ببرید بلکه زیبایی ظاهری کفش را حفظ کنید و با اعتماد به نفس بالاتری در بین افراد حاضر شوید

3.کفش دویدن و پیاده روی مناسب برای خار پاشنه

تا اینجا کفش‌های مناسبی برای کوهنوردان و طبیعت‌گردانی که با مشکل خار پاشنه مواجه هستند، معرفی کردیم. اما اگر دونده هستید یا برای پیاده روی و استفاده روزانه به دنبال کفش مناسبی برای درد پاشنه پای خود هستید، احتمالا باید سراغ برندهایی همچون اسکیچرز بروید. برند اسکیچرز عموما با در نظر گرفتن ارگونوم بدن، کفش‌های ساختار یافته زیبایی تولید میکند که میتواند برای خار پاشنه مناسب باشد. شما میتوانید برای مشاهده بیشتر و خرید کفش اسکیچرز به فروشگاه بولگانو مراجعه کنید.

4.کفش ادیداس

کمپانی شناخته شده آدیداس نیز قطعا از این بازار رقابتی عقب نمانده و کفش‌های مناسبی را برای افرادی با مشکل در پلانتار فاسیا ارائه کرده‌است. شکی نیست که این برند معروف یکی با کیفیت ترین کفش های ورزشی را تولید میکند. از ویژگی هایی که کفش آدیداس را نسبت به سایر برند ها متمایز کرده است، طراحی منحصر به فرد، انعطاف پذیری، تنفس پذیری و لایه میانی فوق العاده آن میباشد. اگر به دنبال یک کفش فوق العاده برای خار پاشنه میگردید بدون شک انواع کفش های ادیداس یک گزینه مناسب هستند.

6. کفش کار برای خار پاشنه

شریط کاری یکی از دلیلی است که میتواند در به وجود آمدن خار پاشنه دخیل باشد به همین جهت استفاده از کفش ایمنی مناسب یکی مهم ترین نکاتی است که باید قبلا از کار کردن به آن توجه کنید. برند کاترپیلار یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده کفش و نیم بوت های ایمنی میباشد که با عرضه کفش های باکیفیت کار کردن را برای شما عزیزان لذت بخش تر و ایمن تر کرده است.

کفش اسیکس

کفش مردانه اسیکس یکی از گزینه های رویایی برای افرادیست که خار پاشنه دارند. برند اسیکس با ارائه کفش های فوق العاده راحت توانسته محبویت بسیار زیادی در میان ورزشکاران و علاقه مندان به دویدن و پیاده روی پیدا کند. مهم نیست که قصد شما از خرید کفش پیاده رویست یا دویدن، اسیکس همیشه نیاز های شما را برآورده میکند. این برند خوش اوازه که شهرت جهانی پیدا کرده تاکید ویژه ای بر روی تکنولوژی های کفش دارد. یکی از جالب ترین فناوری های کفش اسیکس GEL® است که شوک وارده به پاها در هنگام دویدن را کاهش میدهد. اما ماجرای کفش اسیکس به اینجا خلاصه نمیشود و طراحی منحصر به فرد نقش مهمی در محبوبیت اسیکس دارد! رنگ بندی های کفش اسیکس میتواند کامل کننده استایل اسپرت شما باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با خار پاشنه و کفش های مناسب برای آن اشنا کردیم که میتواند در کاهش التهاب در پلانتار فاسیا به شما عزیزان کمک کند. البته ناگفته نماند که یکی از دلایل بروز این مشکل استفاده کردن از کفش های نامناسب بوده که نتیجه آن به خار پاشنه ختم شده است. ما به شما توصیه میکنیم اگر به دچار این عارضه هستید از برند های که در بالا معرفی شد خرید کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از کفش مناسب برای خار پاشنه میتواند کمک های زیادی در پروسه درمان به شما بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.