کفش مناسب باشگاه

چگونه کفش مناسب باشگاه را انتخاب کنیم؟

اگر قصد رفتن به باشگاه را دارید داشتن کفش مناسب یکی از موارد مهم است که باید به آن توجه زیادی کنید. هنگامی که کفش مناسب باشگاه با توجه به تخصص و فعالیت خود انتخاب می کنید عملکرد شما در انجام آن فعالیت افزایش می یابد. برای خرید کفش باشگاهی مناسب، به زمان خرید در طول روز توجه کنید چرا که با انجام فعالیت های روزانه در پایان روز پاهایتان در بزرگ ترین حالت خود هستند که میتواند شرایط ایده آلی برای خرید باشد.  استفاده کردن از کفش های نامناسب برای هرگونه فعالیت سنگین و سبک ورزشی ریسک آسیب دیدن را افزایش میدهند، میتوانید با دانستن نکات مهم برای خرید مناسب خرید مطمئن تری داشته باشید. علاوه بر این، همانطور که پوشیدن کفش های استاندارد بهره وری و کیفیت تمرین را بهبود میبخشند، کفش های غیر استاندارد که عموما دارای زیره سفت، وزن سنگین، طراحی نامناسب و عدم وجود بالشتک ضربه گیری هستند سبب هدر رفتن انرژی و خستگی پاها میشوند. امروزه بدنسازی به یکی از محبوب ترین ورزش ها در ایران تبدیل شده و در سال های گذشته افراد زیادی به این حیطه روی آورده اند اما انتخاب کفش برای باشگاه بدنسازی نیازمند مطالعه است. زیرا حین انجام فعالیت ها بدنسازی پاها با چالش های گوناگونی روبه روی میشوند. پس باید کفشی بخرید که بتواند از پاها در حین انجام فعالیت هایی مانند وزنه زدن، اسکوات، پریدن، دویدن، حرکت های سریع به طرفین و … در باشگاه بدنسازی محافظت و پشتبانی کند. در ادامه این مقاله بهترین برند های کفش برای باشگاه را به همراه ویژگی ها و مشخصاتی که دارند بررسی میکنیم و به شما نشان میدهیم چگونه یک کفش مناسب باشگاه بخرید تا سلامت پاهای خود را تضمین کنید. با ما همراه باشید.

کفش بدن سازی چه اهمیتی برای ورزشکاران دارد؟

کفش های استاندارد نقشی مهمی در سلامتی شما دارند همانطور که می دانید بدن سازی در کنار مزیت هایی که دارد میتواند بسیار آسیب زا باشد. انتخاب یک کفش مناسب باشگاه که ثبات بدن و پاهای شما را تضمین کند ریسک آسیب دیدن را تا حد زیادی کاهش می دهد. کفش های بدن سازی باید بر اساس نوع فعالیت شما در باشگاه انتخاب شود، اگر در باشگاه از حرکاتی ماننند اسکوات و وزنه های سنگین استفاده می کنید باید کفشی را انتخاب کنید که بالشتک زیادی نداشته باشد تا تعادل شما حفظ شود. در صورتی که مدت زیادی از تردمیل و حرکات هوازی انجام می دهید کفشی را انتخاب کنید که بالشتک متوسط داشته باشد و راحتی شما را به ارمغان اورد. به طور خلاصه هر چه پاهای شما به زمین نزدیک تر باشد تعادلتان بیشتر است.

فعالیت ورزشی خود را مشخص کنید.

در درجه اول باید بدانید که کفش مناسب باشگاه را برای انجام چه ورزشی می‌خواهید و بر اساس آن بهترین مورد را انتخاب کنید. ورزش سبب هماهنگی روح و جسم شما شده و شادابی و طراوت را به ارمغان می‌آورد. اما زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که شما بتوانید یک کفش اسپرت مردانه استاندارد را مطابق با نوع فعالیت ورزشی خود پیدا کنید. در ادامه با کفش‌های مناسب برای فعالیت‌های مختلف در باشگاه آشنا خواهیم شد:

کفش مناسب برای دویدن تردمیل

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که پیاده‌روی کردن با تردمیل تفاوت چندانی با دویدن روی سطح زمین ندارد. در صورتی که نمی‌توان از یک کتانی برای انجام هردو فعالیت ورزشی مذکور استفاده کرد! دوستان عزیز، باید توجه داشته باشید که هنگام دویدن روی تردمیل پاهای شما بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند؛ در نتیجه باید کفش مناسب تردمیل انتخاب کنید که در زیره آن از بالشتک‌های انعطاف‌پذیر و در عین حال چسبنده و مقاوم استفاده شده باشد. استفاده کردن از کفش نامناسب برای تردمیل در دراز مدت به زانو ها و کمر شما آسیب میرساند.

مشخصات کفش مناسب تردمیل

  • وزن کفش‌های مناسب برای دویدن روی تردمیل باید سبک باشد تا پاهای فرد به سرعت احساس خستگی نکنند.
  • افرادی که از تردمیل برای دویدن استفاده می‌کنند، پاشنه پاهای آنان در مقایسه با انگشتان بیشتر در معرض فشار قرار دارد؛ از این رو وجود بالشتک‌های مرغوب در بخش پاشنه کفش، در راحت‌تر و نرم‌تر دویدن فرد تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. ناگفته نماند که بالشتک مناسب در زیره کفش سبب جذب فشار وارده از سطح تردمیل به زانوها نیز خواهد شد.
  • کفش مناسب باشگاه و تردمیل باید برای فرد راحت باشد. همان‌طور که می‌گویند ورزش منشا خوشبختی است! اما در صورتی می‌توان از این سرچشمه خوشبختی بهره برد که بدن احساس ناراحتی نکند. توجه داشته باشید که دویدن با کفش غیر استاندارد بر روی تردمیل نه‌تنها سبب آسیب به پاهای شما می‌شود، بلکه کیفیت تمرین را نیز پایین خواهد آورد.

کفش مناسب فعالیت های هوازی

کفش مناسب باشگاه و انجام فعالیت‌های هوازی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که از پاهای شما به خوبی مراقبت کند. ورزش‌های هوازی شامل انجام حرکاتی هم‌چون پریدن، گام برداشتن و دویدن می‌شوند؛ در نتیجه کفش شما باید بتواند فشار ناشی از انجام این حرکات را به خوبی جذب کند. علاوه بر این، هنگام خرید کفش مناسب برای ورزش‌های هوازی باید دقت داشته باشید که کفش حرکات سریع و به پهلو را پشتیبانی کند.

مشخصات کفش مناسب برای ورزش‌های هوازی

  • کفش مورد نظر باید از پاشنه محکم به منظور ثبات بیشتر پا برخوردار باشد.
  • وزن کفش باید سبک باشد تا فرد بتواند به راحتی بدود، بپرد و هر حرکت دیگری که در انجام ورزش‌های هوازی انجام می‌شود را بدون این که زود خسته شود، اجرا نماید.
  • کفش‌ مناسب باشگاه و ورزش‌های هوازی کفشی است که در زیره آن از بالشتک‌های اضافی به منظور جذب ضربه‌های ناشی از پریدن و جست و خیز کردن استفاده شده باشد.
  • این کفش‌ها باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشند که بتوانند از مچ پا به خوبی حمایت کنند.

کفش های مناسب بدنسازی

کفش های بدنسازی ارتفاع پاشنه کمی دارند تا در هنگام وزنه زدن تعادل و ثبات پاها حفظ شود. اگر قصد وزنه زدن در باشگاه را دارید باید کفشی انتخاب کنید که علاوه بر داشتن یک زیره نازک و مقاوم، انعطاف پذیری بالای داشته باشد. در واقع کفش های مناسب باشگاه بدنسازی قابلیت جذب شوک کمی دارند و بیشتر به حفظ پایداری پا کمک میکنند.

 همراهان گرامی، فراموش نکنید که کفش رانینگ و کفش پیاده روی با کاربری دیگری طراحی شده‌اند و برای فیتنس و بدنسازی گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند. پوشیدن کفش‌ها با کاربری اشتباه در هنگام بدنسازی به ستون مهره‌ها فشار زیادی وارد کرده و سبب ایجاد درد در ناحیه کمر و مفاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع دویدن

مشخصات کفش مناسب بدنسازی

  • کفش باید زیره صاف و نازکی داشته باشد تا بتواند به ثبات پا کمک کند.
  • ساختار کفش موردنظر باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند از پاهای شما در برابر انجام حرکات ورزشی سنگین محافظت کند.
  • در این کفش‌ها باید از لایه‌گذاری مناسب استفاده شده باشد تا هرگونه ضربه وارده به پا به سرعت جذب شده و راحتی پاها نیز تأمین شود.

آیا میتوان از کفش دویدن برای باشگاه استفاده کرد؟

یک از اشتباهات رایج در میان ورزشکار ها استفاده کردن از کفش پیاده روی و دویدن در باشگاه بدنسازی است. همانطور که از نام کفش پیاده روی پیداست، این کفش ها برای پیاده روی کردن ساخته شده اند و استحکام کافی برای انجام تمرینات بدنسازی را ندارند. کفش مناسب باشگاه بدنسازی باید یک زیره نازک داشته باشد و تا حد امکان پاهایتان نزدیک به زمین باشند تا تعادل و ثبات پاها حفظ شود. از طرفی، افت پاشنه کفش های رانینگ از 10 میلی متر به بالاست تا هنگام دویدن انرژی را به پاهایتان برگرداند و شما را به جلو سوق دهد. پس میتوان نتیجه گرفت که کفش های پیاده روی و دویدن مناسب باشگاه نیستند! اما اگر جز افرادی هستید که بعد از تمرین با وزنه بر روی تردمیل میروید میتوانید 2 جفت کفش با خود ببرید و آنها را تعویض کنید.

انواع برند کفش های مناسب باشگاه

برندهای مختلفی در حوزه تولید کفش مناسب باشگاه در دنیا مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ها موفق‌تر از سایر برندها عمل کرده‌اند. برندهای محبوبی و آشنایی هم‌چون آدیداس، ریباک، نایک، اسیکس و آندر امور جزو این دسته از برندهای موفق به شمار می‌روند که محصولات تولیدی فوق‌العاده با کیفیت آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه بولگانو پیدا کنید. در ادامه با ویژگی‌های هر یک از این کفش‌ها آشنا خواهیم شد:

کفش ادیداس

یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده کفش‌های ورزشی در دنیا آدیداس می‌باشد که تقریباً همه با نام آن آشنا هستند. زیره کفش آدیداس از پلاستیک PU تولید می‌شود؛ در نتیجه این کفش‌ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. در بخش داخلی کفش مناسب باشگاه از برند آدیداس نیز از کفی‌های طبی بهره‌گیری می‌شود که این موضوع یکی از چندین نقاط قوت آدیداس است.

کفش نایک

کفش‌ های نایک سابقه شرکت در مسابقات سخت و طولانی ورزشی را دارند! کفش‌های تولید شده توسط این برند با توجه به دارا بودن پیشرفته ترین تکنولوژی ها  از گریپ‌های قدرتمندی برخوردار هستند که به خوبی از لغزندگی جلوگیری می‌کنند. ناگفته نماند کفش نایک علاوه بر داشتن تکنولوژی های پیشرفته دارای وزنی سبک، انعطاف پذیری بالا، تنفس پذیری و راحتی فوق العاده است که فرد ورزشکار در هنگام انجام فعالیت ورزشی احساس راحتی بسیار زیادی می کند. یکی از فناوری های حائز اهمیت در کفش نایکی مردانه و زنانه قابلیت بازگشت انرژی است که منجر به کاهش خستگی فرد شده که این امر خصوصا برای ورزشکاران اهمیت بسیاری دارد، زیرا فشار وارده به پاها کم می شود و منجر به افزایش عملکرد آنها می شود. 

کفش ریباک

هدف اصلی ریباک، کمک به تندتر دویدن ورزشکاران است و می‌توان گفت با کفش‌های استانداردی که تولید نموده کاملاً به این هدف خود دست پیدا کرده است! طراحی زیبا، عملکرد سریع، پشتیبانی از پاها، مناسب برای انجام حرکات ورزشی مختلف و… از ویژگی‌های کفش‌ ریباک محسوب می‌شوند.

کفش اسیکس

کفش‌هایی با ساختار کفی ژلی که به نوع خود انقلابی در صنعت کفش‌های ورزشی محسوب می‌شوند! جذب فشار، ضربه و شوک از جمله ویژگی‌های مثبت کفش اسیکس به شمار می‌روند. همچین این کفش ها با داشتن پنجه پهن به انگشان پای شما فضای کافی را میداهند تا درهنگام پیاده روی راحتی فوق العاده ای را تجربه کنید.

کفش آندر ارمور

اگر به دنبال کفشی هستید که بتواند برای بسکتبال مثل یک سکو زیر پاهای شما عمل کند، شک نکنید که کفش آندر آرمور مناسب شما است! البته کمپانی آندر ارمور در حیطه تولید کفش‌های بی‌نظیر دیگری با کاربری رانینگ و پیاده‌روی نیز فعالیت می‌کند.

ویژگی کفش مناسب باشگاه

استحکام

اولین ویژگی که از کفش باشگاهی انتظار می‌رود که از آن برخوردار باشد، استحکام است. اگر قصد دارید که از کفش خود برای انجام حرکات ورزشی مختلف در باشگاه استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز این است که به میزان قدرت و استحکامی که کفش برای پاهایتان فراهم می‌آورد دقت فرمائید.

انعطاف‌پذیری

مسلما موقع ورزش و اجرای تمرینات مختلف کفشی را نمی‌خواهید که پاهایتان را در حالت سخت و دردناک قرار دهد! کفش نامناسب با میزان انعطاف‌پذیری پایین می‌تواند انگیزه شما را از بین ببرد؛ در نتیجه بهتر است که کفش را قبل از خرید از لحاظ انعطاف‌پذیری تست کنید.

حفظ تعادل

از مهم‌ترین مواردی که موقع خرید کفش باشگاه مردانه باید مدنظر داشته باشید، میزان ثباتی است که برای پاهای شما فراهم می‌کند. به ویژه زمانی که روی تردمیل در حال دویدن هستید یا این که می‌خواهید یک وزنه سنگین را بلند کنید.

تنفس‌پذیری

از دیگر ویژگی‌های کفش مناسب باشگاه برخورداری از قابلیت تنفس‌پذیری است. طبیعتاً زمانی که مشغول انجام تمرینات مختلف هستید بدنتان تحت فعالیت‌ سنگین عرق می‌کند. کفش‌های استاندارد ورزشی با بهره‌گیری از خاصیت تنفس‌پذیری از تعریق پاها جلوگیری کرده و همچنین مانع بوگرفتگی پا می‌شود. علاوه بر این، محیط مرطوب بهترین بستر برای رشد انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها به حساب می‌آید. اگر کفشی که انتخاب می‌کنید دارای قابلیت تنفس‌پذیری باشد، دیگر لازم نیست که نگران این مسئله باشید.

طراحی منحصر به فرد

مورد بعدی طراحی منحصربه‌فرد کفش‌های ورزشی مناسب باشگاه است. البته در این رابطه سلیقه فرد نیز بسیار مهم می‌باشد.کفش‌های باشگاه در انواع مختلف با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قدرتمندی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. خوشبختانه ظاهر این کفش‌ها بسیار جذاب است و لذت ورزش کردن با یک استایل متفاوت و خاص را دوچندان می‌کند. در فروشگاه بولگانو انواع مختلف کفش‌های ورزشی با طراحی‌های زیبا و منحصربه‌فرد موجود می‌باشد که حتی سخت‌پسندترین افراد نیز عاشق ظاهر این کفش‌ها می‌شوند!

جذب شوک

یکی از مهم ترین ویژگی های کفش باشگاه قابلیت جذب شوک است. ممکن است شنیده باشید که در هنگام دویدن 3 برابر و هنگام راه رفتن 1.5 برابر وزن شما بر روی پاها می‌افتد. این فشار مضاعف سبب آسیب دیدن زانو، مفاصل و کمر میشود. اما هنگامی که کفش شما مجهر به بالشتک EVA یا فوم باشید میتواند ضربات وارده به پاها را تا حد زیادی کاهش دهد. اما در حالی که وجود ضربه گیر به شدت توصیه میشود، میتواند حرکت رو به جلوی شما را سخت تر کند که خوشبختانه در میان برند های که در بالا به شما معرفی کردیم، برند asics اقدام به تولید کفش هایی با فناوری به نام GEL کرده است. که نه تنها از قابلیت جذب شوک فوق العاده ای برخوردار هستند بلکه تاثیر بسیار ناچیزی بر روی حرکت پاها میگذارند. پیشنهاد میکنیم حتی برای یک بار هم شده از کفش های اسیکس در بولگانو دیدن فرمایید.

نکات مهم برای خرید کفش باشگاه

اگر قصد خرید بهترین کفش باشگاه را دارید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین کفش را با قیمت منطقی برای خود خریداری کنید. این نکات طلایی عبارتند از:

فرم پای خود را در نظر بگیرید!

در ابتدا باید در نظر بگیرید که پای شما به چه شکل است. ممکن است با خواندن این جمله این سوال در ذهنتان ایجاد شود که پای شما به چه شکل است دیگر یعنی چه؟! جالب است بدانید که پاها در سه نوع معمولی، تخت و قوس‌دار در افراد مختلف تشخیص داده شده‌اند. عموماً افرادی که پاهای معمولی دارند راحت‌تر می‌توانند کفش مناسب باشگاه را برای خود پیدا کنند.

پاهای تخت فاقد گودی هستند و هنگام راه رفتن و دویدن در اکثر اوقات به سمت داخل می‌چرخند و همین موضوع سبب خرابی کفش‌ها می‌شود. پاهای قوس‌دار نیز به مراقبت ویژه نیاز دارند؛ چرا که این نوع پا عموماً باعث افتادن افراد بر روی زمین می‌شود. اگر پاهای شما قوس‌دار است، پیشنهاد می‌کنیم کفشی را انتخاب کنید که فشار وارده از زمین را جذب کرده و تعادل شما را روی تردمیل به خوبی حفظ کند.

زمان مناسب برای خرید کفش باشگاه

بسیاری از افراد برای خرید کفش به زمان آن دقت نمی‌کنند و صرفاً موقعی که وقت خالی دارند آن را به خرید کفش جدید اختصاص می‌دهند. دوستان عزیز، باید بدانید که خرید کفش در صبح یک اشتباه محض است! می‌پرسید چرا؟

صبح زمانی است که افراد از خواب بیدار می‌شوند و زیاد درگیر انجام فعالیت‌های مختلف و راه رفتن نیستند. در طول روز به علت راه رفتن و ایستادن زیاد پاها ورم کرده و تا عصر این ورم به بیشترین حد خود می‌رسد؛ از این رو ممکن است کفشی که صبح آن را امتحان کرده‌اید در عصر برایتان تنگ باشد! در نتیجه بهترین زمان برای خرید کفش مناسب باشگاه بعدازظهر یا عصر خواهد بود.

راحتی کفش را بسنجید.

مورد بعدی که پیش‌تر نیز به آن اشاره کرده بودیم، میزان راحتی کفش است. دوستان، راحتی پاهای شما در هر کفشی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و دلیل تأکید ما بر این موضوع فقط و فقط حفظ سلامت پاهای شما عزیزان و جلوگیری از مشکلات است. گاهی اوقات آسیب های کفش نامناسب میتواند به شدت خطر ناک باشد به همین دلیل هیچ‌وقت تنها به ظاهر کفش بسنده نکنید، به ویژه زمانی که می‌خواهید از کفش برای ورزش کردن استفاده نمائید! راحت بودن پاهای شما به معنای انجام بهتر فعالیت‌های ورزشی، شادابی بیشتر و در نتیجه زندگی باکیفیت‌تر است.

انتخاب سایز مناسب

موضوع بعدی که باید مدنظر داشته باشید، سایز کفش است. کفش‌ها با سایز نامناسب می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به پاها وارد کنند. توجه داشته باشید که شما قرار است با کفش خود به مدت طولانی حرکات ورزشی و تمرینات مختلف را انجام دهید؛ در نتیجه باید یک کفش مناسب و راحت پوشیده باشید تا بتوانید بدون تحمل درد به ورزش کردن ادامه دهید. برای این که بتوانید یک کفش مناسب و دقیقاً هم‌اندازه پاهای خود خریداری کنید، پیشنهاد میکنیم به مقاله اندازه گیری سایز پا مراجعه کنید.

کفش باشگاه اورجینال بخریم یا فیک؟

کفش های اورجینال استاندارد هستند و دارای تکنولوژی های پیشرفته که در جهت راحتی مورد استفاده قرار می گیرند، کفش های اورجینال به دلیل وجود متریال مصرفی مرغوب از کیفیت بالایی برخوردارند و ظاهر خود را تا مدت ها حفظ می کنند. اما در کفش های فیک تنها ظاهر آن کفش را دارند و هیچ گونه از فناوری های استفاده شده در کفش اورجینال را ندارد به همین دلیل بعد از استفاده در مدت زمان کوتاهی شکل خود را از دست می دهند. اگر برای شما دوام و کیفیت کفش مهم است از کفش های اورجینال در فروشگاه معتبر خرید کنید .

سخن پایانی

در این مقاله با کفش مناسب باشگاه و جنبه‌های مختلف آن آشنا شدیم. با در نظر گرفتن موارد مذکور در این مطلب می‌توانید به راحتی بهترین کفش را برای خود خریداری نمائید. ورزش پیام سلامتی و تندرستی است؛ در نتیجه با انجام تمرینات ورزشی می‌بایست سلامت بدن شما تأمین شود. پوشیدن کفش‌های نامناسب شما را از این هدف به طور کل دور می‌کند.  ورزش راهی برای رفع خستگی است. اگر کفش شما مناسب برای باشگاه نباشد و از وزن سنگینی برخوردار باشد صد در صد خستگی شما بعد از انجام تمرینات مختلف دوچندان خواهد شد. یکی از اهداف ورزش پله به پله نزدیک‌ شدن به موفقیت می‌باشد. حالا خودتان تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید این پله‌ها را با پاهایی خسته و ناتوان طی کنید یا پاهایی قدرتمند و سالم؟! طبیعتاً هر فردی دلش می‌خواهد با ورزش کردن بدنی سالم و آماده داشته باشد. پوشیدن کفش نامناسب برای باشگاه نه تنها به پاهای شما آسیب وارد می‌کند، بلکه کل بدن را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. ناگفته نماند که فروشگاه بولگانو یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان انواع کفش مناسب باشگاه با قیمت‌های مناسب می‌باشد. برای بازدید از مدل‌های مختلف تنها کافی است که به بخش محصولات فروشگاه مراجعه کرده و از مدل‌های متنوع کفش زنانه و کفش مردانه موجود در بولگانو بازدید فرمائید.

2 نظر در “چگونه کفش مناسب باشگاه را انتخاب کنیم؟

    • ali reza می گوید :

      سلام آقای زارع. خیلی ممنون از این که سوالتون رو مطرح کردین
      کفش های پیاده روی اصولا برای پیاده روی کردن طراحی شدن و توصیه نمیشه برای باشگاه استفاده کنید. اما در رابطه با کفش های دویدن بستگی به نوع فعالیتتون توی باشگاه داره، اگر که بیشتر فعالیتتون روی تردمیل هستش بعضی از کفش های رانینگ اسیکس، آدیداس و آلترا میتونن جوابگوی نیاز شما باشن ولی برای وزنه زدن باید از کفش های استفاده کنید که ارتفاع پاشنه ی کمی دارن تا هنگام وزنه زدن تعادل و ثبات پاهاتون به خصوص وقتی که قصد زدن وزنه های سنگین دارید حفظ بشه که خب این موضوع توی کفش های رانینگ دیده نمیشه و اغلب ارتفاع پاشنه بیشتری دارن تا بتونن انرژی رو به پاهاتون برگردونن.
      پیشنهاد ما اینه که اگر بعد از وزنه زدن به روی تردمیل هم میرید، حتما دوتا کفش با خودتون ببرید، اینجوری ریسک آسیب دیدن تا حد خیلی خوبی کاهش میدید و عملکردتون توی باشگاه بهتر میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.