تاریخچه کاترپیلار

کاترپیلار، از یک ایده ساده تا بزرگترین سازنده ماشین سنگین دنیا

شرکت کاترپیلار که به نام Cat هم شناخته می‌شود، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سنگین، سال 1925 تاسیس شد. کاترپیلار علاوه بر کامیون که بیشتر در شهر دیده‌اید، گریدر، تراکتور، بیل، اسکرابر و سایر ماشین آلات سنگین مورد استفاده در صنایع ساخت و ساز، موتورهای دیزلی و گازی و معدن و جنگل داری را تولید می‌کند. همچنین در کاترپیلار یا همان کت ، تجهیزات تولید برق، لوکوموتیو و سایر ماشین‌ها تولید می‌شود. تاریخچه Cat به گونه‌ای است که کاترپیلار از گذشته تا به امروز با داشتن ۵۰ مرکز تولید در ایالات متحده و ۶۰ مورد دیگر در خارج از کشور و بیش از ۲۰۰ فروشنده در ۱۷۸ کشور که به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند، همچنین حدود ۴۴ درصد تجارت خود را در ایالات متحده و ۵۶ درصد را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ریشه تاریخچه کاترپیلار از اواخر قرن نوزدهم

در سال ۱۸۵۹ دانیل بست خانه خود در آیووا را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد. بست پس از حدود ده سال کار در مشاغل مختلف، مشاهده کرد که بسیاری از کشاورزان برای جداسازی غلات خود بسیار به زحمت می‌افتند. بهترین فکر این بود که راهی برای پاکسازی دانه توسط ماشین همزمان با برداشت محصول پیدا کند تا از مرحله پرهزینه حمل و نقل به جای دیگر برای جداسازی جلوگیری شود. در سال ۱۸۷۱ بهترین تمیزکننده غلات خود را ثبت اختراع کرد که با موفقیت زیادی آن را تولید و فروخت.

در همین حال، چارلز هنری هولت در سال ۱۸۶۴ از نیوهمپشایر وارد کالیفرنیا شد. هولت با هدف ادامه کار خانوادگی فروش محصولات چوب سخت، با پس انداز خود CH Holt and Company را تأسیس کرد و سرانجام آن را با برادرانش ویلیام هریسون اداره کرد که در سال ۱۸۸۳ از نیوهمپشایر به غرب آمد. در سال ۱۸۸۳ برادر كوچكتر بنیامین هولت نیز به كالیفرنیا آمد و برادران هولت در آن سال شركت Stockton Wheel Company را برای تولید چوب از جنگل‌ها راه اندازی كردند.

 این کسب و کار آنها در استاکتون، کالیفرنیا، حدود ۸۰ مایلی شرق سانفرانسیسکو مستقر بود. چارلز و بنیامین سهام دیگر شرکای خود را خریداری کردند و چارلز مسئولیت تجاری این شرکت را بر عهده گرفت، در حالی که بنیامین توسعه محصولات و ساخت آنها را بر عهده داشت. بنجامین هولت بعد از اختراع نیروی مبتکر چرخ که برای اولین بار در تاریخ ساخته شده بود موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد.

شروع تاریخچه کاترپیلار با تولید اولین کمباین

هولتز ۶۵۰۰۰ دلار در کاترپیلار Caterpillar سرمایه‌گذاری کرد و کارخانه خود را به بهترین ماشین آلات موجود مجهز کرد. این شرکت چرخ‌های چوبی تولید کرد و زمینه را برای ورود شرکت به بازار محصولات خودرو فراهم کرد. در دهه ۱۸۸۰، اقدام به تولید ماشین‌آلاتی کرد که امروزه به نام کمباین می‌شناسید، که انقلابی در صنعت کشاورزی ایجاد کرد زیرا توانایی در برش و آرد کردن، همچنین در تمیز کردن و گونی کردن، در مقادیر زیادی وجود داشت. برادران هولت اولین کمباین خود را در سال ۱۸۸۶ تولید کردند. در همان زمان، دانیل بست اولین کمباین خود را در سال ۱۸۸۵ تولید کرده بود.

نزدیک به اواخر قرن نوزدهم، مهمترین اشکال در کشاورزی در مقیاس بزرگ، نیاز به قدرت حیوانات بود که این کمباین‌ها مزرعه‌های بزرگ آن مشکل را حل کرده و کشاورزی را سودآور کرده بودند. هولتز و دانیل بست علاقه مند به حل این مشکلات دیگر از جمله کشش با استفاده از موتورهای بخار محرک برای تأمین نیروی آن بودند.

ساخت اولین تراکتور بخار در جهان

هولتز تراكتور بخار محكمی ‌ساخت كه می‌توانست ۵۰ تن بار را با سرعت سه مایل در ساعت حمل كند. پس از آن، شرکت چرخ استاکتون در سال ۱۸۹۲ به عنوان شرکت تولیدی هولت تاسیس شد. تقریباً همزمان، دانیل بست بهترین تراکتور موتور بخار خود را به یکی از بهترین موتورهای موجود در این دوره تبدیل کرد کرد و در طول دهه ۱۸۹۰ از تراکتورهای بخار برای حمل بار و شخم استفاده می‌شد.

در تاریخچه کاترپیلار نام برند از کجا آمده است؟

بنجامین هولت

در اوایل دهه ۱۹۰۰ بنجامین هولت نبوغ خود را به یک مشکل دیگر کشاورزی معطوف کرد. زمین‌های اطراف استاکتون، کالیفرنیا، باتلاق بود و در هنگام خیس شدن صعب العبور می‌شد. برای غلبه بر این محدودیت، هولت، در سال ۱۹۰۴، اولین تراکتور تجاری یا خزنده به سبک کاترپیلار را تولید کرد. این اتومبیل به جای چرخ بر روی مسیرها ساخته شده بود. هولت فروش تراکتورهای خود را با مارک caterpillar آغاز کرد. در واقع کاترپیلار نوعی کرم ابریشم است که از میان گل ها بیرون می‌آید.

طبق گفته‌های اطرافیان وی، این نام در اولین آزمایش دستگاه تولید جدیدش بوجود آمد و تاریخچه کاترپیلار به آن برمی‌گردد. در سال ۱۹۰۶ یک تراکتور مجهز به موتور بخار کامل شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. در همین حال، چارلز هولت در سال ۱۹۰۵ درگذشت و بنجامین هولت قاطعانه کنترل شرکت را به عهده گرفت که شرکت کت Cat از همان روز تا به حال با نام تجاری خودش ادامه فعالیت می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.