معرفی بهترین مدل های کفش دویدن

دویدن یکی از ورزش های محبوب در جامعه به شمار میرود که مزیت های فراوانی از جمله تضمین سلامتی، بهبود روحیه، نشاط، افزایش انرژی و … را به همراه دارد. دویدن در سطح های مختلف همواره با چالش های گوناگونی همراه است که نیازمند پوشیدن کفش رانینگ مناسب است تا به خوبی از پاها حمایت کند. انتخاب بهترین کفش دویدن برای افرادی که به طور حرفه ای و یا تفریحی ورزش میکنند از نان شب واجب تر است و باید در هنگام خرید کفش رانینگ مردانه و زنانه معیار هایی همانند، انعطاف پذیری، ارتفاع پاشنه کفش، وزن و از همه مهم تر راحتی را در نظر بگیرند. یک کفش دویدن خوب از پاها در برابر حوادث احتمالی محافظت میکند و ریسک آسیب را تا حد ممکن کاهش میدهد. در ادامه برند های تولید کننده کفش دویدن و انواع مدل های این کفش را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید از میان آنها بهترین کفش دویدن را برگزینید. با ما همراه باشید.

13 مدل از بهترین کفش های دویدن 

کتانی مردانه نایک مدل NIKE ZOOMX VAPORFLY NEXT% 2

بدون شک اگر یک دونده حرفه ای هستید کفش نایکی مردانه مدل Zoomx Vaporfly Next 2 بهترین گزینه برای شماست. از جمله مهم ترین ویژگی های که این کفش دارد میتواند به وزن فوق العاده سبک (حدود 200 گرم)، تنفس پذیری بالا، قابلیت ارتجاعی، چسبندگی بالا و سریع بودن اشاره کرد. البته ناگفته نماند این کفش رانینگ نایک جز کفش های بسیار تخصصی و سفارشی شده رانینگ است و از تکنولوژی ها و فناوری زیادی برخوردار است. اگر که شما یک دونده معمولی هستید توصیه میشود مدل های بعدی را نیز بررسی کنید. همچنین ناگفته نماند قیمت بالای کفش nike Zoomx Vaporfly Next 2 از جمله نقطه ضعف های این کفش است.

کفش اسیکس مدل ASICS GEL-Nimbus 24

کفش اسیکس ASICS GEL-Nimbus۴ یکی از بهترین کفش های مناسب دویدن بوده که ضمن برخورداری از ظاهر زیبا، برای روزهای تمرین ریکاوری و دویدن طولانی گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود؛ به طوری که شما می‌توانید با پوشیدن این کفش ۵ کیلومتر را به راحتی و بدون این که خسته شوید بدوید! این کفش در نمونه مردانه و زنانه موجود بوده و با رویه تنفس‌پذیر از تعریق و بوگرفتگی پا به خوبی جلوگیری خواهد کرد. اگر به دنبال کفشی هستید که ضمن برخورداری از وزن سبک، پایداری بسیار خوبی نیز داشته باشد، خرید کفش رانینگ ASICS GEL-Nimbus24 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Brooks Ghost 15

شبح بروکس یکی دیگر از بهترین کفش های دویدن بوده که دارای بالشتک‌هایی با وزن سبک، تناسب مناسب و رویه قابل تنفس و راحتی بی‌نظیری است. در ساختار این کفش از فوم میانی DNA Loft v2 استفاده شده که نسخه سبک‌تری در مقایسه با فوم DNA Loft می‌باشد. لازم به ذکر است که DNA Loft ترکیبی از فوم EVA، لاستیک، هوا و نیتروژن بوده و زمانی که فوم، هوا و نیتروژن با یک‌دیگر ترکیب می‌شوند، مصرف‌کننده در ناحیه پای خود احساس نرمی و سبکی بی‌نظیری را تجربه خواهد کرد. کارولین درباره این کفش می‌گوید: «شبح بروکس نوعی کفش گلدی‌لاک بوده که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت است. این کفش نه خیلی راحت و نه خیلی سخت و همچنین نه چندان سنگین و نه چندان سبک است!». زیره این کفش از نوع لاستیکی با دوام بسیار بالا بوده و از خاصیت چسبندگی و ثبات نیز برخوردار می‌باشد.

کفش هوکا HOKA ONE ONE Clifton 8

کفش هوکا HOKA ONE ONE Clifton 8 یکی دیگر از بهترین کفش های مناسب دویدن بوده که دارای کفی طبی و ارتجاعی است. از جمله مزیت‌های خرید این مدل از کفش‌های دویدن می‌توان به جلوگیری از دیسک کمر و آرتروز و همچنین تسکین درد در ناحیه کمر و پا اشاره کرد. این کفش‌ها از قابلیت نفوذ هوا به داخل به منظور جلوگیری از بوگرفتگی پا برخوردار بوده و وزن هر لنگه از آن‌ها سبک و استاندارد است. زیره این کفش لاستیکی بوده و در برابر سایش و لغزش نیز مقاومت بسیار عالی از خود نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک کفش تمرینی سبک وزن و ضربه‌گیر هستید، Hoka One One Clifton 8 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. ناگفته نماند که در ساختار این کفش‌ها از فناوری مشهور Meta-Rocker بهره‌گیری شده که به کفش کمک می‌کند فرمی گرد داشته باشد.

Adidas Ultraboost 22

برند آدیداس یک از بزرگ ترین تولید کننده های لوازم ورزشی در دنیاست. آدیداس میگوید، هرکاری که انجام میدهد برای ورزش است! این برند معتقد است که ورزش نقش مهمی در زندگی افراد دارد و همیشه سعی داشته محصولات با کیفیتی را ارائه کند. با این توصیفات میتوانید حدس بزنید که کفش دویدن آدیداس مدل Ultraboost 22 که قرار است به شما معرفی کنیم، یکی از بهترین کفش های دویدن است. در واقع این کفش بیشتر به عنوان یک کفش ورزشی شناخته میشود اما همچنان برای رانینگ مناسب است. راحتی که این کفش به پاهای شما هدیه میدهد، مدیون زیره فوم نرمی است که آدیداس به کار گرفته و به عنوان یک کفش رانینگ، برای دویدن روزانه و طولانی مدت عالی است. این کفش سبک ترین کفش رانینگ در دنیا نیست! اما با پاشنه 33.9 میلی متری که دارد، وزن 318 گرم یک معجزه است! کفش Adidas Ultraboost 22 گل سرسبد لیست بهترین کفش ها رانینگ است و پیشنهاد میکنیم حتما دویدن با این کفش را تجربه کنید.

 Karhu Ikuni

یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین کفش‌های Karhu، کفش Karhu Ikuni بوده که با بهره‌گیری از زیره فوق‌پیشرفته، سبب ایجاد حس راحتی و نرمی فوق‌العاده‌ای برای فرد می‌شود. این کفش یکی از بهترین نمونه‌های کفش‌های رانینگ برای دویدن‌های طولانی مدت به حساب می‌آید.

New Balance Fresh Foam 1080 v12

کفش نیوبالانس مدل فرش فوم ۱۰۸۰ ورژن ۱۲ با هدف تأمین راحتی بیشتر برای دوندگان طراحی، تولید و عرضه شده است. این کفش که پرچم‌دار نیوبالانس است، دارای زیره میانی از جنس EVA با ترکیب Fresh Foam‌ بوده که با بهترین کیفیت ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کفش می‌توان به طراحی گهواره‌ای، پنجه مایل به بالا و رویه مش تنفس‌پذیر با خاصیت کشسانی درجه یک اشاره کرد. کفش نیوبالانس مدل فرش فوم ورژن ۱۲ که یکی از بهترین کفش دویدن بوده برای پاهای متوسط و پهن و دونده‌های سنگین بسیار مناسب است. ناگفته نماند که این کفش پایداری خود را در پیچ‌ها به طور کامل حفظ خواهد کرد.

Mizuno Wave Rider 26

یکی دیگر از بهترین کفش های رانینگ، Mizuno Wave Rider 26 بوده که در برابر آب و نفوذ سرما مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقاومت بالا در برابر سایش، برخورداری از قابلیت گردش هوا، پد محافظ پا و کاهش چشم‌گیر فشارها و ضربات وارده اشاره کرد. اگر به دنبال کفشی هستید که بتوانید از آن در هر نوع شرایط آب و هوایی استفاده کنید، Mizuno Wave Rider 26 گزینه بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

On Cloudmonster

 می‌توان گفت On Cloudmonster با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین کفش‌ های رانینگ در دنیا محسوب می‌شود. کفی این کفش‌ها نیز از نوع طبی و ارتجاعی بوده و دارای زیره نرم، سبک و بسیار راحت است. کف دوخت بودن این کفش‌ها جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول به حساب می‌آید. ازجمله مزایای خرید این کفش می‌توان به جلوگیری از دیسک کمر، آرتروز، تسکین درد کمر و پا اشاره کرد.

Saucony Ride 15

اگر دلتان می‌خواهد هنگام دویدن لذت بیشتری ببرید، خرید کفش Saucony Ride 15 را به شما پیشنهاد می‌کنیم! در ساختار این محصول از بالشتک نرم و جوراب بالشتی استفاده شده، دارای فوم بیشتری بوده و وزن آن بسیار سبک و استاندارد است. میزان انعطاف‌پذیری این کفش با توجه به متریال مصرفی مرغوبی که در لایه‌های مختلف کفش به کار گرفته شده است بسیار عالی می‌باشد.

Altra Lone Peak 6

یکی دیگر از بهترین کفش های رانینگ، کفش آلترا مدل Lone Peak 6 بوده که در انواع زنانه و مردانه موجود است. در مدل زنانه این محصول از فناوری FOOTSHAPE به منظور راحتی انگشتان پا هنگام باز و بسته شدن در کفش بهره‌گیری شده است. زیره MaxTrac استفاده شده در این محصول سبب خاصیت چسبندگی و مقاومت بالای آن در محیط‌های خشک و مرطوب می‌شود. از این محصول فوق‌العاده می‌توان برای پیاده‌روی، رانینگ و به صورت روزمره استفاده کرد.

Nike Air Zoom Pegasus 39

در صورتی که به دنبال خرید کفش نایک مخصوص رانینگ و فعالیت‌های روزانه هستید، کفش Nike Air Zoom Pegasus 39 گزینه ایده‌آلی برای شماست. این کفش مقرون به‌صرفه بوده و می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را رفع کند. طراحان این کفش روی راحتی آن تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند. همچنین سبک بودن کفش مذکور باعث شده است تا کمترین فشار در زمان فعالیت‌های مختلف به پا وارد شود. کفی کفش Nike Air Zoom Pegasus 39 ضربه‌گیر بوده و ثبات خوبی به شما می‌دهد. قسمت پایینی کفش ارتفاع متوسطی داشته و می‌تواند در برابر بیشتر ضربه‌ها مقاومت کند. وجود دو لایه کفی در این محصول پاها را در وضعیت راحتی قرار می‌دهد. افزون بر تمامی این‌ها، قسمت پاشنه کفش به خوبی پاشنه شما را ایمن نگه می‌دارد و از طرفی قسمت جلوی آن نیز به راحتی فیت می‌شود. زیره کفش Nike Air Zoom Pegasus 39 از دو شیار انعطاف‌پذیر بهره‌ می‌برد که بیشترین انعطاف را در زمان دویدن ایجاد می‌کند.

Salomon Sense Ride 4

کفش سالامون مدل SENSE RIDE 4 یکی دیگر از کفش‌های مخصوص دویدن و در دسته بهترین کفش های رانینگ قرار می‌گیرد. زیره این کفش با بهره‌گیری از تکنولوژی Optivibe تولید شده و در برابر هرگونه ضربه و فشار مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و در عین حال از وارد شدن هرگونه فشار به پا جلوگیری خواهد کرد. نمونه مردانه این کفش دارای برجستگی ۳.۵ میلی‌متری بوده و از خاصیت ضدلغزش نیز برخوردار می‌باشد. پوشیدن و درآوردن این محصول با طراحی Quicklace برای مصرف‌کننده بسیار ساده و سریع خواهد بود. ارتفاع پاشنه در این کفش ۸ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز استاندارد و سبک است.

Reebok Floatride Energy 4

کفش ریباک نیز جزو خوش‌نام‌ترین برندهای تولیدکننده کفش‌ها و محصولات ورزشی در دنیا بوده که کفش Reebok Floatride Energy 4 یکی از برترین تولیدات ارائه شده توسط این شرکت محسوب می‌شود. رویه این کفش از جنس پارچه و الیاف مصنوعی بوده و از قابلیت تنفس‌پذیری که برای کفش‌های رانینگ به منظور جلوگیری از تعریق پا و بوگرفتگی آن بسیار مهم به حساب می‌آید تهیه شده است. زیره این محصول از جنس پلی اورتان مخصوص بوده و از لحاظ کیفی درجه بسیار بالایی دارد.

بهترین برندهای کفش رانینگ در دنیا کدامند؟

آلترا

برند آلترا یکی از برندهای برتر تولیدکننده بهترین کفش های رانینگ بوده که در حوزه طراحی، توسعه، بازاریابی و فروش کفش‌های ورزشی با کاربری دویدن در جاده و مسیر و همچنین کفش‌های عمومی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. هر کفش آلترا مردانه و زنانه دارای یک جعبه پنجه Footshape بوده که لزوماً پهن نیست، بلکه شبیه به پای سالم در جوراب می‌باشد. کلیه مدل‌های ارائه شده توسط این کمپانی دارای ZeroDrop هستند؛ به این معنا که قسمت پاشنه و پنجه آن‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که در یک ارتفاع می‌باشند.

اسیکس

اسیکس یکی از محبوب‌ترین و فعال‌ترین کمپانی‌های ژاپنی تولید پوشاک، کفش و تجهیزات ورزشی بوده که قدمتی طولانی دارد و در طی سال‌ها فعالیت خود توانسته است محصولات فوق‌العاده باکیفیتی را به بازار عرضه کند. نام این کمپانی در حوزه تولید بهترین کفش های رانینگ نیز خوش درخشیده است. مهم‌ترین ویژگی کفش اسیکس مردانه و زنانه، تولید کفش‌هایی با ساختار کفی ژلی بود که انقلابی در صنعت تولید کفش در دنیا به پا کرد. جالب است بدانید که عبارت «روح سالم در بدن سالم» شعار معروف اسیکس بوده و با تولید کفش‌هایی بی‌نظیر، سلامت پاها و بدن را تأمین می‌کند. ناگفته نماند که محصولات تولید شده توسط اسیکس مورد تأیید پزشکان برجسته دنیا می‌باشند.

Saucony

ساکونی (Saucony) یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده بهترین کفش های رانینگ در دنیا است که در دو ماراتن نام آن بسیار شنیده می‌شود. جالب است بدانید ورزشکاران محبوبی هم‌چون لاورین ویلیامس (Lauryn Williams) و دی دی تروتر (DeeDee Trotter) از کفش‌های تولید شده توسط این کمپانی حمایت می‌کنند. برند ساکونی روندی را در پیش گرفته است که در پی آن میانگین افت محبوب‌ترین مدل‌های خود را از ۱۲ میلی‌متر به ۸ میلی‌متر کاهش داده تا این محصولات آج طبیعی‌تری داشته باشند. جالب است بدانید که ساکونی این نوع طراحی را تحت عنوان هندسه قوی معرفی نموده است.

ادیداس

کمتر کسی پیدا می‌شود که با کفش آدیداس آشنا نباشد! ادیداس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی مردانه و زنانه در دنیا بوده که به عنوان یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان بهترین کفش های رانینگ نیز شناخته می‌شود. کفش‌های تولیدشده توسط ادیداس ضمن برخورداری از ظاهر بسیار زیبا و بی‌نظیر، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشند. علاوه بر این، آدیداس با طراحی مدل‌های متنوع پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای نیز است.

Diadora

دیادورا یک شرکت تولیدکننده تجهیزات ورزشی ایتالیایی بوده که در حوزه تولید پوشاک، لوازم مورد نیاز فوتبال، دو میدانی، دوچرخه‌سواری، تنیس، راگبی و بهترین کفش های رانینگ به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. این شرکت فعالیت خود را برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ در ایتالیا آغاز کرد.

HOKA

هوکا یکی دیگر از کمپانی‌های تولیدکننده بهترین کفش های رانینگ بوده که برای اولین بار با تولید کفش‌هایی تحت عنوان «ماکسیمالیست» در صنعت رانینگ مورد توجه قرار گرفت. در ساختار این کفش‌ها از بالشتک‌های پیشرفته با میزان مقاومت عالی و نرمی بی‌نظیر بهره‌گیری شده است. ناگفته نماند که کفش هوکا اصل از لحاظ وزن نیز بسیار سبک است.

نیو بالانس

نیوبالانس یکی دیگر از برترین برندهای تولیدکننده پوشاک و کفش ورزشی آمریکایی بوده که امروزه یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در این حوزه محسوب می‌شود. کفش‌های رانینگ نیوبالانس همانند آدیداس از راحتی و سبکی بسیار خوبی برخوردار بوده و رویه و لایه‌های مختلف زیره آن از متریال باکیفیت و مرغوب تولید شده است. ناگفته نماند که ساختار این کفش‌ها بسیار بادوام و مستحکم می‌باشد؛ در نتیجه می‌توان با استفاده از آن‌‌ها انواع ورزش‌ها را به راحتی انجام داد.

نایک

جالب است بدانید که نام این برند از نام یک الهه یونانی برگرفته شده که درواقع الهه موفقیت می‌باشد. دوندگانی که تمایل دارند یک جفت کفش قوی و پر سرعت داشته باشند، بهتر است که به دنبال خرید کفش نایک مردانه و زنانه رانینگ بروند! در ساختار کفش‌های نایک از فناوری‌های منحصربه‌فردی هم‌چون ENGINEERED MESH، VAPORWEAVE، FLYWIRE و… استفاده شده که به لطف این فناوری‌ها به بهترین کفش های رانینگ تبدیل شده‌اند.

Brooks

برند بروکس یک کمپانی آمریکایی فعال در حوزه طراحی و فروش بهترین کفش های رانینگ، لباس و لوازم جانبی با عملکرد بسیار بالا برای زنان و مردان می‌باشد. این کمپانی در تولید کفش‌های رانینگ و پیاده‌روی که راحت، بادوام و حمایت‌کننده هستند تخصص بالایی دارد.

سالامون

سالامون یکی دیگر از معتبرترین تولیدکنندگان بهترین کفش های رانینگ بوده که در حوزه تولید محصولات ورزشی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. اگر به دنبال یک جفت کفش شیک رانینگ و پیاده‌روی هستید که بتواند از خستگی پاهای شما در مسیرهای طولانی جلوگیری کند و سبب ایجاد درد در کمر و پاها نشود، شما به یک جفت کفش سالامون مردانه و زنانه نیاز دارید!

ویژگی‌های کلیدی کفش رانینگ

وزن سبک

اولین و مهم‌ترین ویژگی برای خطاب کردن کفش به عنوان کفش مناسب رانینگ، وزن سبک آن‌ها است. حتی تصور این که با یک جفت کفش سنگین بخواهید مسافت طولانی را بدوید خسته‌کننده به نظر می‌سد! بنابراین، پیشنهاد ما این است برای خرید کفش رانینگ به سراغ مدلی بروید که وزن هر لنگه از آن معقول و استاندارد می‌باشد. بهترین وزن برای کفش های رانینگ 160 تا 300 گرم است که نسبت به متریال های به کارگفته شده، تکنولوژی ها، طراحی و … متغیر است.

ارتفاع پاشنه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کفش های رانینگ، میزان افت پاشنه (heel drop) می‌باشد. منظور از افت پاشنه درواقع تفاوت نرم شدن بین پاشنه و پنجه بوده که بر اساس میلی‌متر بیان می‌شود. میزان افتادگی پاشنه در اکثر کتانی‌های رانینگ به طور معمول ۱۰ میلی‌متر به بالا خواهد بود؛ به این معنا که پاشنه این کفش‌ها در مقایسه با سایر کفش‌ها نرم‌تر است. این کفش‌ها با میزان ارتفاع پاشنه مذکور برای دونده‌هایی که بیشتر روی پاشنه پا فرود می‌آیند مناسب است. لازم به ذکر است چنانچه میزان این تفاوت صفر باشد، مقدار استهلاک زیر پاشنه و پنجه پا یکسان خواهد بود.

هر اندازه میزان افت پاشنه کمتر باشد، کفش مذکور برای دونده‌هایی که عموماً با قسمت میانی پا به زمین ضربه می‌زنند مناسب‌تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که افت پاشنه پایین، بیشتر تاندون آشیل را به کار می‌گیرد. اگر عادت به دویدن با کفش‌هایی داشته باشید که دارای افت پاشنه زیادی هستند، احتمال این که دویدن با کفش‌هایی که افت پاشنه آن‌ها بین محدوده ۰ تا ۸ میلی‌متر بوده سخت باشد، وجود خواهد داشت.

پنجه پا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش رانینگ این است که کل قسمت فوقانی کفش از جلو تا انتها با استفاده از یک لایه پارچه‌ای محافظ تقویت شده باشد تا از انگشتان پا به نحو احسن مراقبت کند. پیشنهاد ما این است که هنگام خرید کفش مردانه رانینگ به سراغ مدلی بروید که قسمت پنجه آن راحت بوده، به راحتی خم شده و امکان حرکت طولی و عرضی را بدون این که فشار زیادی به این بخش از پا وارد کند، برای انگشتان پا فراهم نماید.

  • بیشتر بدانید: نایک، به عنوان معروف ترین برند تولید کننده کفش در دنیا علاوه بر فروش انواع کفش اسپرت مرانه و زنانه برای استفاده های روزمره، تخصصی ترین و بهترین کفش های رانینگ را نیز تولید میکند. جهت آشنایی بیشتر با بهترین کفش نایک میتوانید به مقاله مذکور مراجعه کنید.

سخن پایانی

بهترین کفش‌ برای رانینگ و دویدن باید مشخصات خاصی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد را داشته باشد که الان با دانستن آن‌ها می‌توانید آگاهانه‌تر اقدام به خرید کنید. در این راهنما ضمن آشنایی با ویژگی‌هایی این محصولات، با مدل‌های برتر کفش‌های رانینگ و معتبرترین برندهای تولیدکننده این محصولات آشنا شدیم. پیشنهاد ما این است اگر قصد خرید کفش زنانه و مردانه رانینگ دارید، مدل‌های معرفی شده در این راهنما را در نظر داشته باشید! ناگفته نماند که فروشگاه بولگانو یکی از مراجع تخصصی برای خرید کفش رانینگ در ایران است که میتواند برای مشاهده محصولات به سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.